Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Soundbar die op AVR aangesloten kan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:20
Vanwege de wens voor een cleane setup van de surround set in huis ben ik aan het orienteren naar een soundbar. De optie van Atmos met reflecties via het plafond spreekt me wel aan.
Maar wat ik sowieso wil kunnen is om de geluidsmode aan te passen naar full channel stereo, dus dat als ik tv kijk dat ik met een druk op een knop/app het signaal even sterk over alle speakers kan laten lopen. Ook al is de audio stream vanuit de tv zender 'Dolby 5.1'.
Op de meeste AVRs is dat geen enkel probleem MCH STEREO heet dat op mn Marantz.

Met de huidige all-in-one Soundbars (Sonos, LG, Samsung) lijkt dat problematisch, en doen de rears eigenlijk niet mee als ze niet expliciet in het 5.1/7.1 signaal aangestuurd worden.

Dus mijn vraag: zijn er soundbars (ander woord voor brede center speaker met support voor Dolby Atmos) die je per interne speaker kan aansluiten op een AVR (center, front left, front right en atmos speakers), zodat je de soundbar onderdeel kan laten zijn van een grotere setup met sub en rears die je dan uitgebreid kunt inregelen?

[Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-06-2020 11:02]

Beste antwoord (via CyBeRSPiN op 23-07-2020 16:47)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:59

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Je zoekt een passieve soundbar. Mogelijk dat je met die term verder komt. Ik ken wel enkele 3.0 soundbars (Front Left - Center - Front Right) in die smaak maar geen met Atmos. Maar goed, ik heb dan ook verder niet gezocht.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:59

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Je zoekt een passieve soundbar. Mogelijk dat je met die term verder komt. Ik ken wel enkele 3.0 soundbars (Front Left - Center - Front Right) in die smaak maar geen met Atmos. Maar goed, ik heb dan ook verder niet gezocht.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Lijkt me geen gemakkelijke zoektocht want het is een nogal ongebruikelijke setup.

Misschien kun je deze iets vereenvoudigen door Atmos los te laten als eis. Die te kopen soundbar zal toch hooguit dat Atmos-spoor kunnen decoderen. Echt weergeven kan niet met een soundbar; het is slechts wat gekunsteld met reflecties. De ervaring krijg je dus toch nooit.

Volgens mij hebben Klipsch en Monitor Audio passieve soundbars dus die zou je kunnen checken.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True