Ik wil een nieuwe pc bouwen, ter vervanging van mijn oude pc van 12 jaar oud. Het wordt dus wel eens tijd, de oude rammelt langzaam uit elkaar. In de loop van de jaren heb ik alleen ooit een andere videokaart en een SSD geplaatst, dus upgradebaarheid is niet super belangrijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de pc voor kantoorwerk, maar eigenlijk voldoet elke moderne pc daar wel voor
Ik heb de neiging de pc s nachts aan te laten staan, dus een beetje zuinig in idle zou fijn zijn.
Ik doe een klein beetje aan photobewerking en draai in elk geval tig programma's naast elkaar.
Verder wil ik weer beetje meer gaan gamen, racespellen (f1 2020) en strategiegames hebben dan wel mijn voorkeur. Maar ik ben dus geen hardcore gamer, het is meer dat het nu nauwelijks meer kan en dat irriteert me.
Wat mag het systeem gaan kosten?
redelijke prijs-kwaliteitverhouding. Niet binnen een jaar weer zwaar verouderd.
Ik denk dat alles nieuw gaat worden, misschien op mijn toetsenbord na
Voor de monitor twijfel ik tussen een 27 inch 1440P monitor (plus oude 24 inch monitor als tweede scherm), of een ultrawide 3440x1440 scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een compleet systeem, maar de eerste keuze ligt bij processor - videokaart. De rest volgt dan wel vanzelf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
maakt weinig uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
stil systeem, zuinig in idle, goede prijs-kwaliteit verhouding
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Mijn eerste stap wordt een keuze maken voor processor en videokaart. En ik heb geen idee.
Ik zie in de BBG steeds AMD processor terug. Ik heb nu als basis de BBG van januari gebruikt, omdat deze net iets meer aansluit bij wat ik zoek.
Kan ik beter voor een duurdere Intel-processor kiezen?
Videokaart denk ik nu aan de 5700XT die af-fabriek licht is overklokt. Veel zwaarder hoef ik niet te gaan/
Eerste opzet - nog niet echt naar de details kijken (bbg januari - alleen voor een iets goedkopere versie van de 5700XT gekozen)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de pc voor kantoorwerk, maar eigenlijk voldoet elke moderne pc daar wel voor
Ik heb de neiging de pc s nachts aan te laten staan, dus een beetje zuinig in idle zou fijn zijn.
Ik doe een klein beetje aan photobewerking en draai in elk geval tig programma's naast elkaar.
Verder wil ik weer beetje meer gaan gamen, racespellen (f1 2020) en strategiegames hebben dan wel mijn voorkeur. Maar ik ben dus geen hardcore gamer, het is meer dat het nu nauwelijks meer kan en dat irriteert me.
Wat mag het systeem gaan kosten?
redelijke prijs-kwaliteitverhouding. Niet binnen een jaar weer zwaar verouderd.
Ik denk dat alles nieuw gaat worden, misschien op mijn toetsenbord na
Voor de monitor twijfel ik tussen een 27 inch 1440P monitor (plus oude 24 inch monitor als tweede scherm), of een ultrawide 3440x1440 scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een compleet systeem, maar de eerste keuze ligt bij processor - videokaart. De rest volgt dan wel vanzelf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
maakt weinig uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
stil systeem, zuinig in idle, goede prijs-kwaliteit verhouding
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Mijn eerste stap wordt een keuze maken voor processor en videokaart. En ik heb geen idee.
Ik zie in de BBG steeds AMD processor terug. Ik heb nu als basis de BBG van januari gebruikt, omdat deze net iets meer aansluit bij wat ik zoek.
Kan ik beter voor een duurdere Intel-processor kiezen?
Videokaart denk ik nu aan de 5700XT die af-fabriek licht is overklokt. Veel zwaarder hoef ik niet te gaan/
Eerste opzet - nog niet echt naar de details kijken (bbg januari - alleen voor een iets goedkopere versie van de 5700XT gekozen)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 285,- | € 285,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Videokaarten | Asus ROG Strix Radeon RX5700 XT O8G Gaming | € 455,05 | € 455,05 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 84,70 | € 84,70 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 190,- | € 190,- |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 108,90 | € 108,90 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 257,- | € 257,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.566,42 |
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit