Toon posts:

MPEG 2 Kaart (realmagic)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een mpeg2 Realmagic hollywoodplus kaart geinstalleerd om mijn dvd fullsize op mijn tv af te kunnen laten spelen. Nu hebben ze er een kleinkabeltje bij gedaan (Svideokabel) om mijn tv aan te kunnen sluiten op het systeem! Heb je hiervoor speciaal een nieuwe tv nodig want die van mij is denk ik wel 10 jaar oud! Plus dat kabeltje is te kort. Moet ik zo'n kabeltje verlengen of bestaan er ook langere versies? Wie heeft nuttige antwoorden op deze vragen.

Oh ja bij het afspelen van dvd op de monitor dan krijg ik geen geluid. Hiervoor gebruik ik het programma wat bij realmagic zit. Als ik het programma powerDVD gebruik krijg ik wel geluid! Weet iemand wat hiervan de oorzaak is? Alvast bedankt Een halve leek!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 10:09
ik heb er zelf ook zo'n kaart in hangen.

je hebt er verlengkabels voor om hem aan je tv te hangen.

voor het geluid moet je je dvd drive op je mpeg kaart aansluiten en je mpeg kaart doorlussen naar je geluidskaart,dit kan intern of extern.

dit staat ook in de handleiding die bij de kaart hoort.

greetz.

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er hoort volgens mij ook een converter kabeltje bij te zitten, zodat je 'm op de gewoon video-in van je tv kan aansluiten.

Ja je kan gewoon een langere kabel kopen, maar hoe langer de kabel is hoe slechter het beeld wordt.

Als je geen geluid hoort, ben je waarschijnlijk vergeten het doorlus kabeltje van je realmagic naar je geluidskaart te gebruiken.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 15:45 schreef ThaPlayersClub het volgende:
Ik heb onlangs een mpeg2 Realmagic hollywoodplus kaart geinstalleerd om mijn dvd fullsize op mijn tv af te kunnen laten spelen. Nu hebben ze er een kleinkabeltje bij gedaan (Svideokabel) om mijn tv aan te kunnen sluiten op het systeem! Heb je hiervoor speciaal een nieuwe tv nodig want die van mij is denk ik wel 10 jaar oud! Plus dat kabeltje is te kort. Moet ik zo'n kabeltje verlengen of bestaan er ook langere versies? Wie heeft nuttige antwoorden op deze vragen.
Dat kabeltje is eigenlijk alleen een verloop van S-Video naar composite (dat kabeltje heeft zeker een PS/2 achtige aansluiting op de kaart en een tulp aan de andere kant?). Ik had dat in ieder geval wel, je kan dan een coaxkabel naar je TV laten lopen (met tulpaansluitingen dus, het is niet de gewone coaxaansluiting van de CAI).
Het moet oko mogelijk zijn mo dan gelijk zo'n S-Videokabel erop aan te sluiten, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Het is trouwens ook mogelijk om het naar SCART te laten lopen (ook nog niet geprobeerd, maar heb al wel van meerdere kanten gehoord), misschien dat je TV dat wel aankan? En anders word het eens tijd voor een lekkere grote breedbeeldtelevisie, heerlijk om je DVD's op te bekijken ;)
Oh ja bij het afspelen van dvd op de monitor dan krijg ik geen geluid. Hiervoor gebruik ik het programma wat bij realmagic zit. Als ik het programma powerDVD gebruik krijg ik wel geluid! Weet iemand wat hiervan de oorzaak is? Alvast bedankt Een halve leek!
Het geluid loopt via de realmagic-kaart en niet via je geluidskaart. Je zal dan elke keer je speakers moeten ompluggen, of je moet een kabeltje van de realmagic naar de line-in van je geluidskaart gebruiken...

Verwijderd

Ik weet niet wat voor tv je hebt, maar je hebt vast wel een SCART-aansluiting erop zitten. Zo niet, dan heb je toch een probleem (wat ook wel op is te lossen geloof ik maar kweenie hoe).

Als je SCART hebt, koop dan een adapter SCART <--> S-Video/Composite. Kost je iets van een tientje. Dan koop je een meter of wat coaxkabel, beetje goeie kwaliteit, twee composite plugjes (verguld uiteraard :P ), soldeer de boel aan elkaar en hang die kabel tussen het adapterkabeltje (waar je het al over hebt) en je SCART-adapter.
Als je niet zo'n soldeerder bent, die kabels zijn ook wel los te koop maar zelf maken heeft zo zijn voordelen.

Stel je software goed in, PAL en composite, let op dit moet zowel in de setup van de kaart als in het programma zelf, en draaien maar.... 8-)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=9] :).
Pagina: 1