Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKreeft
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-01 20:16
Ik heb 2 schermen aan mijn laptop gekoppeld. Eentje via HDMI, en eentje via displayport.
Werkt perfect.

Echter op die waar de displayport in zit, zit ook mijn PS4 via HDMI.
Als ik dus mijn PS4 aan zet en van source wissel (DP > HDMI) gebruikt mijn laptop zeg maar nog steeds dat scherm. Ik zou verwachten dat mijn laptop dan alleen nog maar het scherm gebruikt wat via HDMI aan de laptop hangt.

Iemand een idee?

...

Dell Laptop. Iiyama B2791HSU (het scherm waar ook de PS4 aan hangt), Iiyama Prolite E2710HDSD
...

Handmatig wisselen van bron helpt niet, ook wisselt de monitor niet zelf van bron als de PS4 aan gaat bijv
...

Beste antwoord (via MarcoKreeft op 09-06-2020 10:11)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je van bron wisselt op de monitor is het niet zo dat de DP aansluiting dan uitgeschakeld wordt.
Dan zal je echt fysiek de kabel eruit moeten trekken of op je laptop de verbinding met dat scherm moeten verbreken in Windows.

Dit is dus normaal gedrag :)

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je van bron wisselt op de monitor is het niet zo dat de DP aansluiting dan uitgeschakeld wordt.
Dan zal je echt fysiek de kabel eruit moeten trekken of op je laptop de verbinding met dat scherm moeten verbreken in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
nelizmastr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:40:

Fysiek eruit trekken zou niet hoeven... gewoon een kwestie van de beeldscherminstellingen juist zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

MicGlou schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Fysiek eruit trekken zou niet hoeven... gewoon een kwestie van de beeldscherminstellingen juist zetten.
Zoals ik zei: ...of verbinding verbreken in Windows ;)

of jij moet een beter idee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKreeft
MicGlou schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:44:
[...]

In Windows of op de monitor zelf? Want op de monitor zelf kan ik alleen source kiezen en kleur enzo instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKreeft
nelizmastr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:40:

Jammer op een TV werkt dat dus weer anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MarcoKreeft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:02:
[...]

In Windows of op de monitor zelf? Want op de monitor zelf kan ik alleen source kiezen en kleur enzo instellen.
In windows uiteraard, ipv uitbreiden op alleen hoofdmonitor zetten... afhankelijk of je de juiste monitor wel als hoofdmonitor hebt ingesteld uiteraard. Allemaal te vinden bij beeldscherminstellingen.
nelizmastr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Zoals ik zei: ...of verbinding verbreken in Windows ;)

of jij moet een beter idee hebben :)
Excuus, te snel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKreeft
MicGlou schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:08:
[...]

In windows uiteraard, ipv uitbreiden op alleen hoofdmonitor zetten... afhankelijk of je de juiste monitor wel als hoofdmonitor hebt ingesteld uiteraard. Allemaal te vinden bij beeldscherminstellingen.

[...]

Excuus, te snel gelezen.
Ok dank je, hoopte op een magische oplossing. Maar dan trek ik wel de kabel eruit :P Als ik t via Windows doe blijf ik de applicaties naar de juiste schermen slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MarcoKreeft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Ok dank je, hoopte op een magische oplossing. Maar dan trek ik wel de kabel eruit :P Als ik t via Windows doe blijf ik de applicaties naar de juiste schermen slepen
Dat ga je ook krijgen als je de kabel eruit trekt... dat is in weze hetzelfde, op het moment dat het systeem maar naar 1 monitor kijkt zal het zich ook zo gedragen, of je dit via de software oplost of dmv hardware door de kabel eruit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKreeft
MicGlou schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:43:
[...]

Dat ga je ook krijgen als je de kabel eruit trekt... dat is in weze hetzelfde, op het moment dat het systeem maar naar 1 monitor kijkt zal het zich ook zo gedragen, of je dit via de software oplost of dmv hardware door de kabel eruit te trekken.
Nee dat dus niet, Windows lijkt (meestal) te onthouden welke applicatie op welk scherm stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MarcoKreeft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:03:
[...]

Nee dat dus niet, Windows lijkt (meestal) te onthouden welke applicatie op welk scherm stond.
Niet als de monitor echt niet meer vebonden is geweest... in de situatie die je had wel omdat er een tweede monitor werd gezien, maar zodra die niet meer zichtbaar is zal Windows ook geen vensters toewijzen aan die monitor...logischerwijs.
Pagina: 1