Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Communicatie Solaredge omvormer met monitoringservr

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bello2011
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:36
Een kleine 3 weken geleden heb ik een SolarEdge omvormer (SE7K) in gebruik genomen.
Vanaf de eerste dag zijn er problemen met de monitoring. Met de servicedesk van SolarEdge kom ik er niet uit. Er is een werkende internet verbinding aanwezig op de omvormer.
Wanneer ik met de MySolarEdge app de omvormer direct met de eigen wifi verbinding benader en de verbindingen test dan krijg ik meestal een "fout" bij Monitoring Data (S_OK) maar soms is dit weer wel OK.
De blauwe led is ook soms wel aan maar meestal uit. Zo is ook het resultaat van pingen naar prod.solaredge.com wisselend. Met een tracert gaat het pakketje tot voorbij AMSIX maar stopt daarna.
Via het LAN netwerk kan ik de omvormer ook inzien.

Echter grafieken van de monitoring blijven leeg. Volgens de helpdesk is er geen verbinding met de servers van SolarEdge. Maar hoe heb ik daar invloed op om deze tot stand te brengen?

Wie heeft hier ervaring mee en een tip waar ik het moet gaan zoeken?

[Voor 14% gewijzigd door bello2011 op 08-06-2020 21:19]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True