Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 23:40
Mijn vriendin haar Android telefoon's opslaggeheugen raakt frequent vol, doordat zij veel foto's maakt. Handmatig verwijderen is een optie, maar geautomatiseerd cloudopslagdienst zou een stuk beter zijn. Nu ben ik echter wel op zoek naar iets dat vergelijkbaar is met die van Apple's iCloud.

Mijn iCloud bevat tál van foto's en deze worden óók allemaal bewaard op mijn iPhone, maar dan als 'thumbnail'. Zodra ik er eentje open, wordt de volledige resolutie gedownload. Dit bespaart zo'n 80% aan opslag.

Nu weet ik dat Google Foto's ook een dienst heeft, maar meen ik mij te herinneren (en ik zit niet heel erg meer in Android, eerlijk toegegeven) is Google's dienst nou niet betrouwbaar, dan wel privacy vriendelijk (o.a. automatisch toestemming voor reclamegebruik). Mócht Google Foto's wel te vertrouwen zijn en vergelijkbaar met wat ik zoek, zeg het dan. Mocht het inderdaad niet zo geweldig te zijn, dan ben ik op zoek naar een interessant alternatief. €1/€2 maandelijks kan ik nog wel missen. Het betreft maximaal 50gb aan foto's.

TL;DR
  • Fotodienst voor Android
  • Vergelijkbaar met Apple iCloud
  • Foto collectie in cloud, thumbnails op toeslag voor opslagbesparing
  • Max 50GB nodig
  • Max €2 per maand

Beste antwoord (via rens-br op 16-06-2020 21:07)

• Sjeefr
@ Iedereen: Bedankt!

Ik besefte mij dat ik een Synology NAS heb en deze ook een fotodienst heeft; Synology Moments.
Aangezien geen elke partij, wat ik zo snel kon vinden, een thumbnail-on-device functie bevat (of ik interpreteer het gewoon verkeerd én op de Synology is mijn data van mij (en gratis), ga ik daarmee eerst proberen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16
Sjeefr schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:29:
Mijn vriendin haar Android telefoon's opslaggeheugen raakt frequent vol, doordat zij veel foto's maakt. Handmatig verwijderen is een optie, maar geautomatiseerd cloudopslagdienst zou een stuk beter zijn. Nu ben ik echter wel op zoek naar iets dat vergelijkbaar is met die van Apple's iCloud.

Mijn iCloud bevat tál van foto's en deze worden óók allemaal bewaard op mijn iPhone, maar dan als 'thumbnail'. Zodra ik er eentje open, wordt de volledige resolutie gedownload. Dit bespaart zo'n 80% aan opslag.

Nu weet ik dat Google Foto's ook een dienst heeft, maar meen ik mij te herinneren (en ik zit niet heel erg meer in Android, eerlijk toegegeven) is Google's dienst nou niet betrouwbaar, dan wel privacy vriendelijk (o.a. automatisch toestemming voor reclamegebruik). Mócht Google Foto's wel te vertrouwen zijn en vergelijkbaar met wat ik zoek, zeg het dan. Mocht het inderdaad niet zo geweldig te zijn, dan ben ik op zoek naar een interessant alternatief. €1/€2 maandelijks kan ik nog wel missen. Het betreft maximaal 50gb aan foto's.

TL;DR
  • Fotodienst voor Android
  • Vergelijkbaar met Apple iCloud
  • Foto collectie in cloud, thumbnails op toeslag voor opslagbesparing
  • Max 50GB nodig
  • Max €2 per maand
toon volledige bericht
Hoi @Sjeefr ,

Tja google foto's is zeker te gebruiken, wil je de beste kwaliteit betaal je 2 euro voor 100gb per maand ofzo.

Maar uit persoonlijke overtuigingen mbt privacy enzo ben ik juist van Google foto's afgestapt en raad ik het af om te gebruiken (Google scant dus de fotos voor haar eigen AI systeem en wie weet wat nog meer).

Tja er zijn genoeg diensten voor een paar euro 100gb kunnen bieden, zoals onedrive van microsoft.
https://www.macworld.co.u...oud-alternatives-3527815/ https://www.slant.co/opti...ives/~icloud-alternatives
Dit is wat ik met een zoekresultaat heb kunnen vinden, dit is wel de gemakkelijkste manier om je spulletjes op te slaan.

Maar reken er op, op het moment dat je data in de cloud staat kan dat bedrijf dus in jouw files scannen en daar heb je mee ingestemd dus niet alleen Google doet dit. Wil je privacy minded je spullen in een cloud willen zetten kijk dan eens hier: https://www.privacytools.io/providers/cloud-storage/ maar dat staat wel gelijk aan meer werk dan wat jij zou willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Google Drive of Onedrive. Heb je gelijk een backup.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Amazon Prime is 2,99/maand. Onbeperkte fotoopslag. Wel iets duurder dan je aangeeft, maar dan zit er ook meteen Prime Video, etc. bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Kon Dropbox dat niet ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Klopt. Maar heeft wel de minste opslagruimte, ik dacht 2gb (gratis). En is blijkbaar ook niet erg veilig.

TS: ik zou zelf dan voor OneDrive gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
niet goed gelezen, kan weg.

[ Voor 110% gewijzigd door Ernemmer op 09-06-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:46
Je zou stack storage kunnen gebruiken van trans-ip.

Zit volgens mij ook aardig in de range die je noemt.

https://www.transip.nl/stack/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
@ Iedereen: Bedankt!

Ik besefte mij dat ik een Synology NAS heb en deze ook een fotodienst heeft; Synology Moments.
Aangezien geen elke partij, wat ik zo snel kon vinden, een thumbnail-on-device functie bevat (of ik interpreteer het gewoon verkeerd én op de Synology is mijn data van mij (en gratis), ga ik daarmee eerst proberen.
Pagina: 1