Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samsung HW-Q90R + LG OLED C9 TV aansluit problemen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 29-05 09:07
Goedenavond,

Ik heb nu ongeveer 1 week de Samsung HW-Q90R Soundbar, in het begin werkte alles perfect maar ik loop nu tegen allerlei problemen aan.

Ik heb de volgende problemen ineens:
1. Bij het inschakelen van de TV gaat de Soundbar niet automatisch aan.
2. Ik moet elke keer handmatig bij audio kiezen voor HDMI ARC.
3. De HW-Q90R wilt bij surround mode niet meer stereo geluid omvormen na surround.

Ik heb het volgende geprobeerd:
Tussen Arc en eArc geschakeld - Geen resultaat.
Tussen PCM en Passthrough geschakeld - Geen resultaat.
Bij vraag 3 werkt het schakelen tussen luidsprekers en terug na HDMI Arc.

Hoe moet ik het volgende instellen:
Ik heb de volgende instellingen:

Geluid uit:
- HDMI ARC op Passthrough + eArc aangevinkt.
- DTV audio op automatisch.
- HDMI ingangen op Bitstream.

Verbindingen:
- Automatisch apparaat detectie aangevinkt.
- Simplink (HDMI-CEC) aangevinkt.
- Autoingeschakelde sync aangevinkt.
* Ook staat hij aangemeld om via de afstandbediening te bedienen bij verbindingen soundbar.

Heeft iemand hiervoor 1 oplossing, als ik 2 afstandsbedieningen moet gebruiken ook prima, als ik maar alleen de tv en soundbar hoef aan te zetten en alles verder gelijk automatisch vanzelf gaat.

Mijn Soundbar output (Arc) zit op de HDMI 2 (Arc) poort van mijn TV er zit alleen nog een Ziggo Next aangesloten op HDMI 1 poort

[Voor 4% gewijzigd door DutchWing op 08-06-2020 18:32]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True