Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oplossing/geschikte multiroom set voor TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eFJaaj
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 06-06 10:31
Mijn vragen
1. Is de vertraging/verbinding tussen mijn Denon soundbar en Denon speaker op te lossen? (zie beneden)

2. Zo nee, welke multiroom-set zou geschikt zijn voor het aansluiten op de tv/beamer?

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV: LG 50LB5610 (optical en koptelefoon outputs)
'Smart' beamer: LG PF50KS (HDMI ARC, bluetooth en koptelefoon outputs)

Soundbar: Denon DHT-S516H
Speaker: Denon Home 350

Onze WiFi levert op al ons apparaten probleemloze verbinding en kwaliteit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Denon DHT-S516H soundbar en Denon Home 350 speaker. Ik heb deze set gekozen vanwege multiroom en de geluidskwaliteit (waar ik tevreden over ben).

Via bluetooth, optical en koptelefoon ontstaat er een vertraging van minimaal 40ms. Deze vertraging ontstaat wanneer ik de soundbar met de speaker groepeer. Zonder groep is er via de optical en koptelefoon geen vertraging. Afspelen via spotify werkt perfect. (Om eerlijk te zijn had ik meer verwacht van een set met deze prijs. Zelfs de bluetooth verbinding van de soundbar is ronduit slecht. De HEOS app is onoverzichtelijk en onpraktisch...)

Via de HEOS app is de vertraging aan te passen, 40ms is dus minimaal bij groeperen. De tv en beamer kunnen dit compenseren met hun eigen instellingen, echter stoort de verbinding tussen de soundbar en speaker dan (audio dropouts veroorzaakt door netwerkprestaties, volgens Denon).

Ik ben op zoek naar een multiroom-set met geluidskwaliteit vergelijkbaar met de Denon 250 (€450,-). De set mag €1250,- kosten en moet minimaal twee luidsprekers hebben. Waarvan eentje die makkelijk op mijn tv en beamer aan te sluiten is (zoals een soundbar).

Ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven en dat mijn vragen duidelijk zijn. Zo niet, vraag gerust! Hopelijk kan iemand mij helpen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True