Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooolthemi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb dus een pc gebouwd, i7 2600, 8gb kingston hyperx ddr3, gigabyte gtx 1060 3gb, asus z68 deluxe, corsair cx 600.
Nu wilde ik Windows installeren, dus ik dat Windows programmatje op een usb zetten.
Toen deed ik de usb in een usb poort en zette ik de pc aan, probleem was ik kon de usb nergens vinden of bij boot priority usb drives bovenaan zetten.
Ik stopte die usb weer in een andere pc en toen herkende hij hem nergens meer, ik dacht oh dan is dat het hij is gewoon stuk gegaan, jammer maar ik pak dan wel gewoon een andere.

Weer Windows media tool geïnstalleerd, in de nieuwe pc gestopt en geprobeert Windows te installeren, ik merkte echter al snel dat de usb heel warm werd, hij heeft zo'n metalen behuizing. Ik dacht shit he nu is deze ook kapot, stop ik hem in m'n andere pc doet hij het gewoon. Ik nog van alles proberen in de bios, maar het lukte niet om Windows te installeren.
Ik dacht nog ff checken of de usb het nog doet dus weer in m'n andere pc en ook deze usb blijkt het niet meer te doen. Hij rook ook niet zo fijn meer zegmaar.

Ik heb geen idee wat ik fout doe en wil nog steeds Windows installeren, maar ik wil natuurlijk niet nog meer usb sticks kapot maken.

Weet iemand wat ik nu moet doen?

Mvg Daniël

Beste antwoord (via Pooolthemi op 09-06-2020 11:52)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Front usb op een firewire aansluiting gepropt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-06 11:58
Poortje van de kast gebruikt of een poort achterop het moederbord? Soms doen ze hier wel eens moeilijk over. Als je dat nog niet geprobeerd hebt, dat eerst even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Lijkt er op dat je een kapotte poort hebt. Koppel voor de zekerheid even alle USB kabels los van je moederbord (dus voor je case ports), en gebruik een van de vele poorten op de achterkant.

Gezien de ouderdom van de onderdelen neem ik aan dat het tweedehands is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooolthemi
Ja is een tweedehands, in een nieuwe kast, ik heb verschillende poorten gebruikt😅 dus ik weet niet welke dan het probleem zou zijn want als er dan 1 van de 4 die ik heb gebruikt de usb defect maakt is hij natuurlijk defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooolthemi
Dus nu ff die front usb poorten van het mobo loskoppelen en morgen ff langs de winkel voor een nieuwe usb?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Front usb op een firewire aansluiting gepropt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooolthemi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xsr1FPOV0mauwJaUBhwZFkU0aOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veXcY8k0TUOwphkbAVQyukuC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooolthemi
Ik had hem hierin zitten, is dat firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Bij dit soort ouwe bakkies wil het nogal eens uitmaken wat voor poort je gebruikt. Sommige van die bordjes hebben slechts een paar poorten geschikt voor dit soort USB booting, en UEFI support is érg matig, wat Windows in CSM/MBR mode dwingt... Vaak zijn de bovenste twee niet-blauwe USB poorten op het I/O shield hier het meest voor geschikt (en ja: dat zijn USB 2.0 poorten). Interne 2.0 headers zaten toen soms op losse controllers zelfs :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kabbie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 17:44
Ja dat is de firewire aansluiting. Die 2 blauwe aansluitingen zijn USB. Zie pagina 2-2 en 2-3 van de manual:
https://www.asus.com/be-n...8_DELUXE/HelpDesk_Manual/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:54
Pooolthemi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:10:
Ik had hem hierin zitten, is dat firewire?
Volgens de handleiding is dat inderdaad een firewire poort.... Daar staat dacht ik 12 volt op (usb is 5 volt), dus zeg maar gedag tegen die usb stick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:50
Ik heb de tweakers PW link voor de productinformatie van dit moederbord aan laten passen (bedankt @Glaanie) Websites van computerfabrikanten zijn net kleren, die worden nog wel eens gewisseld. De handleiding echt opzoeken of het bord even goed inspecteren had je dit foutje kunnen besparen.

Uit de foto zie ik dat je een pricewatch: Asus P8Z68 Deluxe Gen3 hebt, de layout is (vrijwel?) hetzelfde als die van het moederbord waar @Kabbie de handleiding van linkt. De waarschuwing in de handleidingen zullen ook wel hetzelfde zijn:
Never connect a USB cable to the IEEE 1394a connector. Doing so will damage the motherboard!
https://www.asus.com/nl/M...LUXEGEN3/HelpDesk_Manual/

[ Voor 10% gewijzigd door biomass op 09-06-2020 13:55 . Reden: url naar manual ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooolthemi
Er staat doing so will damage the motherboard, is dit nu echt een probleem of is dan alleen nu m'n usb stick kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik verwacht dat het risico voor de usb stick sowieso groter is. Maar als die sticks op een slechte manier de geest geven dan kan deze in principe ook schade veroorzaken aan het moederbord, hoewel dit meestal dan wel alleen de IEEE1394 interface zal zijn die de geest zal geven.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Pagina: 1