Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eszti
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-11-2024
Hoi allemaal,

Ik wil graag een bluetooth koptelefoon met noise cancelling aanschaffen. Vooral om te gebruiken tijdens het werk. Nu thuis, waar je buiten veel hoort (klussen, vrachtwagens), maar straks ook op kantoor. Ik twijfel heel erg tussen de JBL LIVE 650BTNC en de Sony WH-1000X M3.

De Sony is 260 euro en de JBL 130 dus ik weet dat daar echt wel verschil in kwaliteit in gaat zitten. Alleen heb ik geen ervaring met Noise Cancelling en weet dus niet of de JBL ook voldoet.

Kan iemand mij tips/advies geven over welke ik het beste kan kopen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57
Ik zou heel goed reviews lezen en bij voorkeur ergens luisteren in een winkel (bijv. Mediamarkt als zij deze modellen allemaal hebben). Dan hoor je het verschil, of niet. Als je het verschil niet hoort, is het waarschijnlijk zonde om extra geld uit te geven, tegelijkertijd is de WH-1000XM3 momenteel heel betaalbaar voor het soort apparaat dat het is en bovendien regelmatig als erg goed gereviewd. Kun je dus bijna geen miskoop aan begaan!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eszti
Bedankt voor je reactie Arjan!
Ik kan inderdaad even naar mediamarkt gaan, maar ben erg terughoudend om ergens naar toe te gaan door de hele crisis. Maar misschien toch goed idee om even te gaan luisteren. De Sony wordt inderdaad als heel goed beoordeeld, ook in heel veel youtube videos. Maar de twee worden nooit echt vergeleken met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heb zelf de LIVE650,ik vind het echt geweldig apparaat. Ik kan geen vergelijk maken qua geluid of comfort met de Sony want die ken ik niet en denk dat comfort ook vrij persoonlijk is.

Het geluid vind ik niet spectaculair. Voor mij goed genoeg maar heb wel eens beter gehoord. Voor telefonie e.d. overigens meer dan prima.

n.b. Mocht je iemand met ING rente punten kennen kan je daar een 25% kortingsbon halen en dan is hij in de JBL shop nog geen € 100,-

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 08-06-2020 17:01 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eszti
Oh wauw, ja mijn oma heeft rentepunten. Dan wordt het inderdaad stukken aantrekkelijker! Dan kan ik het via de JBL website bestellen?

Ook fijn dat je goede ervaring mee hebt. Het is denk ik ook wat je gewend bent. Misschien is het onzin om gelijk de duurste en beste te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

_Eszti schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:01:
Dan kan ik het via de JBL website bestellen?
Ja, je krijgt gewoon een code die je bij het afrekenen kan ingeven.
Ook fijn dat je goede ervaring mee hebt. Het is denk ik ook wat je gewend bent. Misschien is het onzin om gelijk de duurste en beste te pakken.
Ik denk wel dat het gewoon 2 verschillende klasse zijn maar zeker voor het bedrag is het een prima koptelefoon.
Ik zit er vrijwel de hele dag mee op, heb hem denk ik nu zo'n 3 maanden en zou niet meer zonder willen. Als ik het geluid vergelijk met mijn €20 euro kostende bedrade philips koptelefoon dan vind ik het niet zo heel veel afwijken.. omgekeerd had ik na 2 uurtjes die philips op er al snel genoeg van.
Vergelijk ik het met mijn AKG in-ear setje wat bij mijn Samsung s10 zat, dan is het wel vele malen beter.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 08-06-2020 17:06 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eszti
Ja ik zit nu ook hele dag met een sony koptelefoon op (bedraad, voor 15 euro). Dat lukt best prima. Maar om omgevingsgeluiden te dempen moet ik altijd muziek op zetten en soms ook harder dan prettig is. Vandaar dat ik nu naar een noise cancelling headphone wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:47
De Sony is zowat de beste noise cancelling koptelefoon die er op de markt is. Daarnaast is de batterijduur fenomenaal. Voor mij zou deze keuze een nobrainer zijn. Daarnaast zou JBL niet eens in me op komen als ik koptelefoon zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 17:00
Sony is heel goed idd, maar dat een merk niet in je opkomt betekend niet dat het verkeerd is.
Van JBL heb ik de JBL Live 300TWS zijn prima dingen klinken erg goed.
Een van de beste bioscoop speakers zijn ook van JBL ze kunnen het dus wel hoor ha ha.
Mn favorite merk van hoofdtelefoons is beyerdynamic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:50
_Eszti schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:52:
Hoi allemaal,

Ik wil graag een bluetooth koptelefoon met noise cancelling aanschaffen. Vooral om te gebruiken tijdens het werk. Nu thuis, waar je buiten veel hoort (klussen, vrachtwagens), maar straks ook op kantoor. Ik twijfel heel erg tussen de JBL LIVE 650BTNC en de Sony WH-1000X M3.

De Sony is 260 euro en de JBL 130 dus ik weet dat daar echt wel verschil in kwaliteit in gaat zitten. Alleen heb ik geen ervaring met Noise Cancelling en weet dus niet of de JBL ook voldoet.

Kan iemand mij tips/advies geven over welke ik het beste kan kopen?

Alvast bedankt!
Eigenlijk kan je het beste toch de hoofdtelefoon zeg gaan beluisteren.
Geluid is zo persoonlijk.En ondanks de goede reviews viel me deze wel tegen bv.

Erg bass heavy vind ik,als je daarvan houd dan is dat geen probleem natuurlijk..Noise caceling werkt wel helemaal top trouwens.

Maar dat kan je het beste naar mijn mening zelf testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De XM4 is ook onderweg, misschien is het beter om even wat reviews over dat model af te wachten?

Ik denk dat die niet meer lang op zich laat wachten.

[ Voor 22% gewijzigd door EValentino op 08-06-2020 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06 10:47
Sony heeft ook een mid range koptelefoon met dezelfde pasvorm en accu als de M3 maar iets minder goede ANC (slechts 1 mic IPV 2) voor rond de €150. Krijgt ook goede reviews en mijn vriendin is er zeer tevreden mee.

https://tweakers.net/kopt...s-nc_p685907/vergelijken/

Er is ook een bx900n geloof ik maar die ken ik persoonlijk dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 16:25

Honesty

kattenneus!

Ik zou zelf voor de duurdere versie gaan zelfs al is die twee keer zo duur. Ben zelf van een Senheisser hd215 in twee stappen naar de Sony gegaan. Het geluid terug naar een mindere hoofdtelefoon hoor je altijd en aan zuiver geluid ben je zo gewend. Pas comfort vind ik zelf wel redelijk belangrijk, misschien is het een optie om ze beide te bestellen bij dezelfde winkel en later er een terug te sturen. Verschil tussen 250 en 100 euro met rentepunten is best wel groot maar aan de andere kant mijn schoonmoeder zei altijd als je iets duurs koopt doet het even pijn maar heb je wel een lange tijd er plezier van.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eszti
Bedankt voor alle reacties! Ik ben naar de mediamarkt gegaan om beide te beluisteren en was zo verbaast over de noise cancelling functie. Helaas werkte het showmodel van JBL niet goed, je hoorde de hele tijd een ruis. Volgens de winkelmedewerker was die er normaal niet, maar daardoor kon ik niet echt goed beoordelen of het wat was.

Ik heb nu de Sony open gemaakt en geprobeerd, deze zit en luistert echt fantastisch. Van Coolblue mag je proberen en als je niet tevreden bent hem retourneren.
Pagina: 1