Rokit 6 rpg2 KRK

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsgelderland
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06-2020
Mijn vraag:

Help😅

Ik zit met een probleem... van de week was er met mijn speakers niet aan de hand. En nu komt er wel spanning op mijn speaker (het krk loge licht op), alleen geeft niet het bekende “bob” geluidje als je hem aanzet... wat is er aan de hand. Ik weet niet wat ik moet doen... heb er welgeteld 10 keer naar geluisterd☹️

Wat ik al geprobeerd heb
- zwarte troep verwijderen van de componenten.
- andere kabels
- hoog/laag volume
- externe focusrite geluidskaart

1 van de 2 speakers werkt perfect, dus het zit hem in 1 speaker
Dankjewel alvast.

Groetjes Mats

En mocht ik er zelf niet uitkomen, is er dan iemand die kan helpen met reparatie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:36
Geen garantie er meer op?

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsgelderland
Nee via marktplaats... alles werkte echt naar behoren, maar toen sloeg het noodlot toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je hem openmaakt, zie je dan elco's met een bolle bovenkant? Met name in de voeding?

Op internet te lezen gaan deze speakers vaker stuk, dankzij de zwarte troep.

[ Voor 48% gewijzigd door TBTL op 08-06-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsgelderland
Ja die zag ik, daar heb ik het af gehaald... net als alle andere zwarte troep. Dit had ik op youtube gezien, maar ik kom er nu niet meer uit. Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Helaas. Op het filmpje dat ik had gezien waren er ook een paar componenten gesneuveld.

Je kan systematisch de fout zoeken. Begin met of de voedingsspanning(en) zijn zoals je verwacht. Omdat je een werkende luidspreker hebt, kan je daarmee vergelijken. Daarna kan je bijvoorbeeld kijken of de eindversterkers aan staan. De meeste chipversterkers kunnen op stand by of mute. Dan het ingangssignaal volgen en kijken hoe ver het komt.

Als je daar geen zin in hebt, zou je ook een paar filmpjes en forumposts over reparaties van deze specifieke luidspreker kunnen opzoeken. De kans is groot dat jouw luidsprekers op dezelfde manier stuk zijn als bij één van deze reparatieverslagen. Bij de meeste reparaties wordt beschreven welk component er kapot was. Als jij die component ook vervangt, heb je kans dat het weer werkt. Zo niet, dan zoek je een andere reparatie op waarin wat anders kapot bleek te zijn en vervang je dat ook. Die componenten kosten meestal niet zoveel.

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 09-06-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsgelderland
Dankjewel voor je uitleg! Ik ga er mee aan de slag groetjes mats
Pagina: 1