Windows verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Ik wil _alleen_ windows verwijderen..alle spelletjes moeten erop blijven staan..
Weet iemand hoe dat moet? Ik wil dus _niet_ formateren..
Gewoon in dos de map windows verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kicked.to/[forum=11]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 22:10
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:24 schreef Son_Gohan het volgende:
Ik wil _alleen_ windows verwijderen..alle spelletjes moeten erop blijven staan..
Weet iemand hoe dat moet? Ik wil dus _niet_ formateren..
Gewoon in dos de map windows verwijderen?
wat wil je dan, nieuwe windowsversie installeren?

/OT:
Daar zitten toch alle spelletjes al bij in? de belangrijkste tenminste: mijnenveger en patience ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:27 schreef arie_kan het volgende:

[..]

wat wil je dan, nieuwe windowsversie installeren?

/OT:
Daar zitten toch alle spelletjes al bij in? de belangrijkste tenminste: mijnenveger en patience ;)
Nope, dezelfde windows-versie...
Ff schoon register etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskabas
  • Laatst online: 14-08 11:38
Als je wil dat je spelletjes daarna nog werken zou ik niet de hele windows map weggooien.

Sommige spellen schrijven een aantal zaken in de Windows Registry en functioneren niet goed (of helemaal niet) als deze instellingen daar niet staan. Als je een beetje ervaring hebt met regedit kun je in de LOCAL_MACHINE\Software key de spellen opzoeken (meestal onder de naam van de makers of gewoon het spel zelf) en deze exporteren naar een regbestandje.

Ook zou ik een backupje maken van je Startmenu (het spellen-gedeelte dan) zodat je niet al de kl*te links weer opnieuw moet maken.

De rest kan gewoon weg! :9

Suc6! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke windows? 3.11? :)

Grapje, als je Windows spelletjes hebt, of spelletjes die van DirectX gebruik maken dan kun je Windows niet zomaar verwijderen... er staat namelijk allerlei shit in het register opgeslagen en in je windows system(32) directory staan waarschijnlijk allemaal DLL's die bij spelletjes horen. Als het echt pure DOS spelletjes zijn, kan het wel.

Ik zou dan gewoon opstarten in DOS mode, het liefst vanaf flop en dan de hele windows dir deltree-en.. :) maar ja, dan ben je dus van al je windows programma's ook de instellingen en DLL's kwijt.

Eigenlijk is de enige goede manier als je windows opnieuw wilt installeren om je schijf helemaal leeg te halen. Dat gaat het snelst met fdisk en daarna een format. Daarna ALLES dus ook je spelletjes opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
okie, bedankt!
Moet ik ook nog bestanden uit C:\ verwijderen?
autoexec.bat ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wat van Windows is in c:\windows en c:\program files (behalve de spellen dan) verwijderen en simpelweg opnieuw installeren.
Echter spellen zijn ook zo opnieuw geïnstalleerd, vaak hoef je alleen maar de save_games op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

1. Vertellen welke Windows versie je draait.
2. Vertellen wat je precies wilt bereiken.

In principe kun je met een bootflop met daarop de systeembestanden, deltree.com, smartdrv.exe en nog wat andere voor jou handige utils... al een aardig eindje komen.
Booten van flop, Deltree C:\Windows en voila! :)
Dit gaat dus op voor Windows 3.X, Windows9X en WindowsME. Voor WindowsNT of Windows2K werkt dit alleen als je op een FAT partitie hebt geinstalleerd. En dan mag je DELTREE C:\WINNT gebruiken ;)

Verder moet ik je er op wijzen, dat niet alle games werken als je Windows clean installeerd. Waarschijnlijk zal je die dan alsnog opnieuw moeten installeren/registreren.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskabas
  • Laatst online: 14-08 11:38
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:31 schreef blender het volgende:
Welke windows? 3.11? :)

[..] in je windows system(32) directory staan waarschijnlijk allemaal DLL's die bij spelletjes horen. Als het echt pure DOS spelletjes zijn, kan het wel.
Spelletjes die DLL's in de Windows dir zetten? :? Welke spellen dan? :? Daar heb ik dan nog nooit iets van gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Wat dachten wij van:
1 de map waarin het spel staat kopieren naar ergens anders op de hd (iig andere partitie) of ffies op een rw-tje fikken (of over netwerkje blazen naar andere pc natuurlijk >:)
2 het pad van de bewuste map exact overschrijven op een blaadje
3 dat doen met alles wat je wilt bewaren
4 dan de C:\ partitie formatten
5 Windhoos er opnieuw op zetten
6 Spellen en progsels opnieuw installen IN DE MAP WAAR ZE EERST OOK INSTONDEN!!!!!!!!
7 de 'oude' mapjes weer over de nieuwe heen plakken, dus terug naar wherever they came from.
8 rebooten
9 klaar....

Zo doe ik het altijd, gaat perfect!!!!! :)

edit:

je moet natuurlijk wel de ruimte hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Is het niet aan te raden op je spellen en/of programma's voortaan in een andere partitie te installeren?
Dat heeft als voordeel dat je eenvoudig de C: schijf kan formatteren zonder dat je programma's en spellen verloren gaan.

Helaas werkt het niet voor (naar mijn mening) irritante programma's die hun instellingen in het register hebben staan en/of DLL's in de windows/system map installeren.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 07 augustus 2001 15:37 schreef Tyrian het volgende:
Helaas werkt het niet voor (naar mijn mening) irritante programma's die hun instellingen in het register hebben staan en/of DLL's in de windows/system map installeren.
OW jawel, dat werkt prima! :)
Bijv UnrealTournament:
Move de goede installatie naar een andere locatie. Installeer UT clean op de goede locatie. Verwijder deze directory na de installatie en move de originele weer terug.
All settings, mods en mutators e.d. gewoon weer terug en nog geen vijf minuten werk! :)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahem... was er niet een truc om met windows 98 je 1st boot registry terug te halen?

zoiets als system.1st en dat weer als reg opzetten?
Lekker schoon en snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 07 augustus 2001 15:43 schreef TheTrueAprazeth het volgende:
ahem... was er niet een truc om met windows 98 je 1st boot registry terug te halen?

zoiets als system.1st en dat weer als reg opzetten?
Lekker schoon en snel...
Yups, maar mijn voorkeur gaat uit naar een format of cleanghost restore, want dan is je HD meteen ook gedefragged. En Ghost is niet veel trager dan dat! :)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roellie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02-2021

Roellie

How' you doin'?

Persoonlijk ben ik tegen het overzetten van dit soort dingen...je clean install is dan niet echt een clean install meer...gewoon je savegames back-uppen. Je windows perfect installen (al je updates etc.) en ff een dagje aan de re-install...
Good luck!

I may be Nuts, but most people call me Mars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

vern**kte windhoos versies zijn ook gewoon door een cleaninstall eroverheen de verhelpen, ook sneller btw. Doe dit regelmatig bij MoreErrors (zeg maar 1 keer per week)

Deze plek is te koop.

Pagina: 1