Co-op Game om samen te spelen met m'n vrouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 07:37
Damm zo'n titel en je voelt je gelijk een paar jaar ouder.. ;)

Ok, ik probeer een game te vinden die ik samen kan spelen met Ms. Red Cell.
Vroeger speelde we vaak games samen, de oude dagen dat WoW nog nieuw was en de afgelopen jaren nog wel een tijdje D3. Maar momenteel kunnen we niet echt een game meer vinden die ons gezamenlijk trekt.

Nou wil ze graag als alternatieve trouwdag vanwege corona (ja, ik ben heel bij met zo'n echtgenote) weer eens een avondje samen gamen. Maar ik zit m'n game collectie en de steam store door te bladeren maar kan niet echt wat vinden.

Jammer genoeg is ze totaal geen fan van FPS games, maar zowel WoW als D3 zijn games die we onderhand wel gezien hebben, het is best lastig een game te vinden die we samen kunnen spelen die leuk zijn samen.

Dus ik roep hierbij hulp in van de community, iemand nog ideeën?
Het spel mag best geld kosten, wel beetje bij de tijd zijn, platform PC en misschien redelijk casual.
Dit laatste is omdat we 2 kleintjes hebben en we daardoor niet gegarandeerd kunnen spelen O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Red Cell op 08-06-2020 16:16 . Reden: Platform toegevoegd ]

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:51
Welk platform? (PC, PS4, XBox, Switch, etc.)

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red Cell
Meekoh schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:14:
Welk platform? (PC, PS4, XBox, Switch, etc.)
Sorry, my bad. PC. Ik pas de startpost even aan.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tostiee
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Minecraft Dungeons een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:29
Overcooked?

Alleen niet te garanderen dat het huwelijk hierna nog heel blijft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 08:08
Stardew Valley? :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 17:37
Raft :? Lijkt mij wel grappig om samen te doen, maar je moet wel 2 devices hebben (maar dat is met bijna alle games).

Maar om wat duidelijkheid te hebben; hebben jullie 1 of 2 devices/pc's?

[ Voor 24% gewijzigd door RedHat op 08-06-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Games die ik met mrs Meekoh co-op heb gedaan:
- Prison Architect (Best leuk samen een gevangenis bouwen)
- Stardew valley (lekker samen de boer(in) uithangen)
- Keep talking and nobody explodes (kijken of je huwelijk tegen druk kan)
- Overcooked (2)

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 08-06-2020 16:21 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

BM

Moderator Spielerij
Unravel 2!

Samen met vriendin gespeeld, welliswaar op Xbox maar ook voor pc te krijgen zo te zien. Erg leuke game, en stuk toegankelijker dan dat deel 1 was.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:09

g0tanks

Moderator CSA
Zoek op 'games to play with girlfriend/wife' en je zult tientallen resultaten krijgen die niet shooters en wel casual zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18
Portal 2? Is FPS-like, maar vooral een puzzel game.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44

DataGhost

iPL dev

Ibb&Obb is ook wel een leuke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:27
Denow schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:18:
Overcooked?

Alleen niet te garanderen dat het huwelijk hierna nog heel blijft :+
Dit!

Dit is de beste manier om je huwelijk te testen. Nog beter dan samen een Ikea kast in elkaar te zetten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Human Fall Flat, puzzelen en lachen :D

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:39
Tja, kies een MMO bijvoorbeeld?

Ik ben overigens ook voor Overcooked. :P
Maar Black Dessert voor weinig geld, GW1 of GW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-06 09:46

lasharor

7 december 2004

MrAngry schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:22:
Portal 2? Is FPS-like, maar vooral een puzzel game.
+1 voor Portal 2. Meer Puzzel dan FPS en het is écht leuk als je samen een puzzel weet op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 00:06
A way out is een coop game die leuk is om samen te spelen. Ook nog een verhaallijn die interessant is.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 13:04
Houden jullie meer van A-RPG's, of zijn de wat meer reguliere RPG's ook prima? Indien het laatste het geval is, zou je Divinity: Original Sin 2 eens kunnen bekijken. Hou er wel rekening mee dat je wat meer dan een avondje (of dag... of week...) voor nodig gaat hebben om hem helemaal door te kunnen spelen.

Verder, wat voor setting vinden jullie beiden leuk? Sci-Fy, Fantasy? Gezien D3 (ik neem aan Diablo 3), hebben jullie iets als Path of Exile al eens geprobeerd? Of misschien is het leuk om dan de oude schijfjes eens af te stoffen en iets als Diablo 2 met iets als Median XL door te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
- The Escapists 2 (Samen ontsnappen)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 00:20

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Lovers in a Dangerous Spacetime

Dit spel kan mijn vrouw erg waarderen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Portal 2 in coop. Was echt fantastisch. Mijn vrouw gamede nooit en ik heel af en toe, maar we hebben genoten.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
A hat in time, werd hier erg gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Raem schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:22:
[...]

Dit!

Dit is de beste manier om je huwelijk te testen. Nog beter dan samen een Ikea kast in elkaar te zetten.
Zo herkenbaar _O- , heb m'n vrouw echt vaak de huid vol gescholden. Hoe vaak ze niet op een beslissend moment van de rand af donderde :'( . Ik ben dan ook echt nog zo'n type die overal drie sterren wil halen :+ . Maar deze game is verder echt een aanrader :D .

Een soortgelijke game als deze is Moving Out. Ook erg leuk :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Sup4rdurt schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:29:
A way out is een coop game die leuk is om samen te spelen. Ook nog een verhaallijn die interessant is.
Deze heb ik zelfs uitgespeeld met mijn vrouw en zij heeft totaal niks met games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:41
Terraria misschien een optie? Het is alleen niet eventjes voor 1 avond.
Vrouwlief hier vind het leuk om op ontdekking te gaan en steeds maar verder te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Grappig, mijn vrouw is ook een WoW/Blizzard junkie. Echt massas D3 samen gespeeld, maar die game heb ik nu wel zo vaak gespeeld dat ik letterlijk alle builds van alle classes wel geprobeerd heb,

Maar zij stapt dus niet graag buiten haar comfort zone. Destiny 2? Haakte af zodra ze van platform naar platform moest springen. Andere mmo's? Maar ik heb zoveel gear en achievements in WoW, daar wil ik niet van afstappen. Overcooked hebben we geprobeerd, maar dat spel is enorm stresserend, terwijl wij spelen om te ontspannen. Hetzelfde verhaal voor Lovers in a dangerous Spacetime.
Divinity: Original Sin hebben we een paar dagen gespeeld, maar toen weer opgegeven. Die willen we eigenlijk nog eens terug opnemen, want die is echt wel leuk :)

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 11-06-2020 10:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:32
Sea of Thieves?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red Cell
Hmm, zo te zien toch wel wat keuzes. (Excuus maar ik zal niet op elk voorstel reageren)
We hebben beide een game PC dus gelukkig geen side by side.

Gisteravond met Ms. Red Cell de lijst doorgenomen en we gaan starten met Portal 2 Co-op. Ook lekker goedkoop momenteel wat een leuke bonus is (want ja, je moet elke game 2x kopen). En mocht dat niet iets worden heb ik nog zat keuzes zo te zien.

Ik heb het niet zo op 8bit graphics maar als portal niks word ga ik denk naar terraria of stardew vally kijken want Ms. Red Cell vind dat wel leuk vermoed ik. Divinity (1 en 2), vind ik wat duur voor een game van 6 en 3 jaar oud.

Overcooked; ik hou van m'n vrouw O+. Zit niet te wachten op een scheiding ;) Plus krijg meer het idee dat die meer bedoeld is voor spit-screen met controllers en ik wil inderdaad m'n hartslag omlaag krijgen, niet omhoog :D

@boe2 wij zitten denk in vrij de zelfde situatie vermoed ik. Zal hier wel aangeven hoe ons game avondje gegaan is. Want een andere MMO gaan doen is wat... dubbelop vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 07:46
Kijk ook eens naar Death Squared! Puzzelen co-op, geen stress, wel iets van frustratie. Ook leuk met 4 man!

En zeker BOXBOY! + BOXGIRL!, zelfde, maar dan zonder de frustratie! Lekker simpel en relaxed. Pakken we hier vaak op om even tot rust te komen!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:57
Overcooked is trouwens nu wel gratis te downloaden op Epic Games. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLeenders
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 09:35
Don't Starve Together is ook nog een aanrader. Uren gespeeld met mijn vriendin. En ook niet duur.

Een tip: Omdat het idee online multiplayer is, en niet local, is er standaard geen pauze functie. Deze kun je met een mod via Steam aanzetten zodat je zonder stress eten kan maken en naar de wc kan gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 21:14
Moving Out is niet zo lang uitgekomen.

We kregen echter ruzie omdat ik verweet dat ze geen ruimtelijk inzicht heeft... ;-)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:33
Helldivers of Broforce?

Helldivers heb je beeld van bovenaf en je word met een ruimteschip ergens gedropt en je moet je weg vechten naar de extraction point. Je kan die unlocken door allerlei missies te voltooien. Om te overleven kan je allerlei hulpmiddelen oproepen zoals speciale wapens of voertuigen die je voor de missie selecteerd.

[ Voor 94% gewijzigd door Jampot007 op 11-06-2020 14:03 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:40

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Factorio.

Cunning linguist.