Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankM.
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-07-2022
Mijn vraag
...
Hallo,

Sorry alvast als ik onzin praat. Ik heb zelf weinig idee van camera's...
Mijn vriendin is op zoek naar een camera (objectief + body), maar heeft geen account voor Tweakers (vandaar dat ik het doe).

Haar budget is ongeveer €1500
- Camera (liefst vanaf 8fps)
- Camera die ook bij een hoge isowaarde weinig ruis geeft i.v.m. donkere binnenbakken (paarden) en dus bij weinig licht ook nog goed kwalitatieve foto's maakt
- (lichtsterke) objectief (mag ook tweedehands zijn) met minimaal 200mm bereik en zo min mogelijk in kwaliteit vermindert bij maximaal bereik
- Camera moet stof- en spatwaterdicht zijn (met name stof is belangrijk ivm paardenbak)
- Camera (en objectief) moeten een snelle autofocus hebben en het liefst vanaf 45 autofocuspunten (waarvan een deel of alle cross zijn).

Ik heb zelf geen flauw idee of dit realistisch is met de prijs etc. Graag hoor ik of iemand hier ideeën voor heeft die (zo veel mogelijk) aan haar verwachtingen voldoen.

Bedankt!

Frank

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Wat heb je zelf allemaal al gevonden?
DSLR of systeemcamera?
Voorkeur voor een merk?
Voorkeur voor een systeem?
Full frame of APS-C?

"Lichtsterk", "zoom tot 200mm" en "goedkoop" horen niet bij elkaar, hier moet je keuzes maken. En die 200mm, is dat full frame of APS-C?

De fotografiewereld is bezig om van DSLR naar systeemcamera te gaan. Op zich is dat mooi, maar dat houdt ook in dat er weinig tweedehands lenzen beschikbaar zijn.

Sony en Fuji zijn het verst met systeemcamera's, waarbij Sony een redelijke focus op full frame heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
@FrankM.: Deze schuif ik even naar het Aankoopadviesforum.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1Henk 'm!

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:33
Ik weet niet in hoevere systeemcameras dit bieden voor deze prijs maar je zou kunnen kijken voor een pricewatch: Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 (Canon) + pricewatch: Canon EOS 80D body Zwart

Misschien iets boven budget maar voldoet denk ik wel aan de eisen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:58
Wellicht een Panasonic Lumix G90 met 14-140 lens?

Nier super lichtsterk maar wel compact en waterdicht met 280mm eqv. zoombereik, en geld over voor een tas/accu/geheugen etc. Let op dat de IBIS+OIS stabilisatie prima werkt voor statische beelden maar bewegingsonscherpte hou je toch.

Alternatief: het vorige model de Lumix G80 is 2e hands te koop voor ca. 350, de Olympus 40-150 F2.8 (300mm eqv) is 2e hands rond de 1000 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankM.
Dankjewel! Ik zal dit doorspelen naar mijn vriendin.

Als er nog meer suggesties zijn hoor ik het graag!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankM.
Gadget Freak schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:16:
Wat heb je zelf allemaal al gevonden?
DSLR of systeemcamera?
Voorkeur voor een merk?
Voorkeur voor een systeem?
Full frame of APS-C?

"Lichtsterk", "zoom tot 200mm" en "goedkoop" horen niet bij elkaar, hier moet je keuzes maken. En die 200mm, is dat full frame of APS-C?

De fotografiewereld is bezig om van DSLR naar systeemcamera te gaan. Op zich is dat mooi, maar dat houdt ook in dat er weinig tweedehands lenzen beschikbaar zijn.

Sony en Fuji zijn het verst met systeemcamera's, waarbij Sony een redelijke focus op full frame heeft.
DSLR of Systeemcamera maakt niet uit en ze heeft verder geen voorkeur voor een merk. APS-C heeft wel de voorkeur
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee