Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bios flash RTX 2080 Super tbv hoger powerlimit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-06 16:23

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Aangezien ik al sinds GTX770 tijdperk geen GPU biosflash heb gedaan wil ik voor de zekerheid wat extra informatie inwinnen. Kortom, kan iemand even met mij meekijken?

Ik heb een PNY 2080 Super 8G 'Blower' gekocht met de intentie om deze met een Alphacool Eisbear 240 Pro GTX te koelen. Daarom een reference PCB uitgezocht. Nu blijkt dat deze kaart over een bios beschikt met een powerlimit van... 100%. Da's jammer, maar volgens mij niets wat een biosflash niet kan verhelpen?

Ik heb mijn bios van het weekend geupload naar de GPU database van Techpowerup, aangezien deze tot nu toe onbekend was; maakt het wel makkelijk om een linkje te sturen van mijn bios:

https://www.techpowerup.com/vgabios/221953/221953

Kan iemand met mij meekijken naar een compatible bios? Ik dacht zelf aan een 120% PL bios. Als ik ga zoeken, dien ik dan alleen te kijken naar device id?: 10DE 1E81 of moet het 'subsystem ID ook hetzelfde zijn?

Edit: Ik kreeg overigens de verwarrende tip van iemand dat ik geen A-bios op een non-A kaart moest flashen, maar zover ik weet bestaat er van de 2080 super maar 1 variant?

[Voor 7% gewijzigd door millman op 08-06-2020 16:34]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-06 19:11
Ik vermoed dat het niet de eerste keer is dat je een eeprom flashed ;-)
Gewoon een paar proberen en indien je hem bricked met de igpu of een ander kaartje terug flashen naar stock.
Natuurlijk op eigen risico

Denk wel dat je een bios voor een super moet hebben ipv een "plain"

Je kan volgens mij beide overrulen dus device ID en de sub system ID.
Met de RX 580 was er iig een script welke na het flashen moest draaien om de mismatch te overrulen.
Maar hoe dit met Nvidia zit weet ik niet.

Rechtzodiegaat, ouwe rammer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
@5erveD uiteraard niet mn eerste biosflash, maar een topic Is er niet voor mij alleen maar juist zo duidelijk mogelijk voor iedereen :D. ID mismatch kan je met speciale nvflash omzeilen volgens mij, maar met Ryzen geen IGPU dus hoop op '1x is scheepsrecht' eigenlijk.

Ik gooi er zo eens een mooi bios op en report wel terug... t Is met 2100mhz op 100% powerlimit stabiel dus ben benieuwd wat er inzit, zeker met een waterblok erop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 5erveD
Indien je geen igpu hebt kun je ook gewoon een simpele gpu in pcie slot 2 steken en daar je monitor op zetten en dan de gpu in pcie 1 flashen.

Mocht je info of hulp nodig hebben. Help ik graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Ha thnx kerel, moest even een extra gpu regelen van mn werk, ik kan nu gerust aan de slag. Ik heb al een 300w bios gevonden van EVGA. Vanavond of morgen ermee aan de slag ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Edit, toch nog even de tijd gevonden net. Ik was er niet zeker van of de EVGA bios voor een reference board was dus ben voor een Gigabyte bios gegaan. Moet zeggen dat de boostclocks minder stabiel zijn geworden onder 3Dmark, dips onder de 2000Mhz had ik met t PNY bios niet gezien.. Hmmm.. toch raar. Nu met powerlimit op 120% is de frequentierange een stuk groter geworden. Temperaturen zijn met 55c goed te noemen dus daar kan het niet aan liggen..

• 5erveD
Vergat nog te reageren.

Kan best zijn dat hij nu warmer wordt.
Boost 3.0 werkt namelijk met bepaalde temp tresholds en de gpu bepaald dan zelf hoe hoog hij boost.
Kan best zijn dat hij nu lager boost door een hogere board power. Kan ook aan die bios liggen.

Wat ook kan is dat je de driver weer moet herinstalleren. En heb je de power state van de kaart op full power, balanced of optimal. Next gen wil nog wel eens beter draaien met optimal door die boost.
Dat is even proberen.

Koel je de power chain ook actief ?
En een gpu zakt altijd wat in naarmate je er langere tijd mee draait.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Geen probleem, we zijn allemaal druk tegenwoordig ;)
Kan best zijn dat hij nu warmer wordt.
Boost 3.0 werkt namelijk met bepaalde temp tresholds en de gpu bepaald dan zelf hoe hoog hij boost.
Kan best zijn dat hij nu lager boost door een hogere board power. Kan ook aan die bios liggen.
Ik ga van t weekend eens andere biossen proberen, en heb een link naar Kingpin die misschien wel wat wilde klooien :D
Wat ook kan is dat je de driver weer moet herinstalleren. En heb je de power state van de kaart op full power, balanced of optimal. Next gen wil nog wel eens beter draaien met optimal door die boost.
Dat is even proberen.
Das een hele goeie, zal sowieso eens drivers opnieuw doen, daarnaast draai ik gewoon balanced dus er valt nog wat te halen.
Koel je de power chain ook actief ?
En een gpu zakt altijd wat in naarmate je er langere tijd mee draait.
Is nog stock blowercooler ;)

• 5erveD
@millman

Nog vorderingen met die kaart?
Ben wel benieuwd

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
@5erveD Alvorens ik verder met biossen ga wilde ik eerst koeling oplossen, Ik heb de kaart dus gisteren uit elkaar gehad. Ik heb een aantal blokken van mn werk hier liggen (halve alphacool selectie), maar niets fullcover. Nu kom ik zover dat de coverplate van de stock koeler het geheugen en vrm's koelen, maar de coverplate is iets verhoogt. Dit zorgt er weer voor dat ik alleen een klein blok kan gebruiken (heb ik), maar de schroefgaten komen niet overeen. Tot mn verbazing ook geen tiewraps in huis voor een frankenmod redneck stilo, meh. Ergo..

..To be continued...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 5erveD
Snap ik.

En blokken aanpassen ?
Als iets bij niet past dan maak ik het pas. Desnoods met een hamer ;-)
Ik geef dan ook echt geen ruk om hoe het er uit ziet.

Ugly runs faster !

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
"Ugly runs faster" XD

Het zijn blokken van mn werk, die wil ik niet slopen.. Had gehoopt dat ik met tiewraps aan de slag kon., moet er maar eens wat gaan halen. Verderop deze week weer, nu druk ;)

Bedankt voor je hulp en interesse kerel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Jawel, frankenmod onderweg! Ik heb een enermax TR4 280 uit elkaar gesloopt voor de radiator en slangen, een Alphacool Nexxxos GTX BLOK als pomp en dan een chipset koelblokje van alphacool die mn GPU doet. De frontplate + fan van de blower koelen de VRM's en ram..

Net even passief 3dmark timespy gedraaid tijdens looptest, 74c.. Nu rad inbouwen an fans erop. Ik verwacht mid 60's max. Lang leve tiewraps!! Happy tweak'n :D

Foto's komen eraan natuurlijk

Edit: Gefaald, niet stabiel in BF, temps zijn ook niet best (mid 70). Opnieuw naar de tekentafel.. :-(

[Voor 12% gewijzigd door millman op 21-06-2020 22:32]

• Stiefoe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-06 23:50
Ik heb dezelfde GPU en al verschillende BIOSen geprobeerd maar toch haal ik met die van PNY hogere scores en stabielere clocksnelheden (gewoon met 100% powerlimit)

@millman welke bios heb jij gebruikt? ik heb nu op de bios van PNY met MSI Afterburner een coreclock van +100 en mem +500 welke stabiel draait. ik dacht als ik een bios zou pakken met een hogere powerlimit dat ik hem dan ook hoger zou kunnen clocken maar daar crashed directX steeds.

• maks11223344
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-06 19:13
het is vast een rare vraag maar is het op deze kaarten niet mogelijk om die shuntmod op tedoen? :)
er staat me wat van bij dat dat het enigste was dat het throttlen echt totaal voorkwam op de 1080's

[Voor 34% gewijzigd door maks11223344 op 29-06-2020 16:58]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Stiefoe schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:49:
Ik heb dezelfde GPU en al verschillende BIOSen geprobeerd maar toch haal ik met die van PNY hogere scores en stabielere clocksnelheden (gewoon met 100% powerlimit)

@millman welke bios heb jij gebruikt? ik heb nu op de bios van PNY met MSI Afterburner een coreclock van +100 en mem +500 welke stabiel draait. ik dacht als ik een bios zou pakken met een hogere powerlimit dat ik hem dan ook hoger zou kunnen clocken maar daar crashed directX steeds.
Je hebt helemaal gelijk hoor, de stock bios van PNY lijkt tot zover het meest stabiel. Echter scheelt het max 40Mhz, en de fanstop functie van het gebruikte bios (gigabyte gaming) vind ik wel fijn. Ik wil nog zoeken naar een ander bios, maar ik vermoed dat de +120 powerlimit net teveel strain op de VRM's geeft, met meer dips in boostclock tot gevolg. De powerlimit/core voltage dus niet voluit gooien is wellicht op dit moment het beste.

Ik draai +90 en +1000 op t geheugen. Dit samsung geheugen is echt prima om over te clocken, heb ook al +1100 gezien maar niet in elke workload stabiel. Boostclocks liggen tussen de 1980 en 2040.
maks11223344 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:56:
het is vast een rare vraag maar is het op deze kaarten niet mogelijk om die shuntmod op tedoen? :)
er staat me wat van bij dat dat het enigste was dat het throttlen echt totaal voorkwam op de 1080's
Aangezien ik maar enkele maanden met hardware doe en deze het liefst enige waarde dient vast te houden is voor mij een piggyback of shunt mod uitgesloten. Sowieso, hardwaremods op een kaart met zulke low-budget koeloplossingen is vragen om problemen.

Ik heb geprobeerd met wat blokken te klooien om de temperaturen wat onder controle te krijgen, maar er was er geen 1 in mn verzameling die paste of een goede mount had. Zit weer netjes en schadeloos in elkaar. Nu eerst maar eens wachten op de 3080/3090 reeks en wellicht dat AMD nog wat uit de hoge hoed tovert, tot die tijd nog wat klooien met biossen en dan houd ik t wel gezien.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True