Edge en google....

Pagina: 1
Acties:
  • 1.783 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Mijn vraag

Op een of andere manier lukt het me niet om Google a ) als startpagina en b) als zoekmachine in te stellen. Als ik ( volgens de meesten is dit de juiste oplossing) naar de drie puntjes ga rechts bovenaan, naar instellingen ga, daar bij privacy en settings naar adresbals ga kan ik google ingeven als standaard, en Bing verwijderen.

Doch als ik edge terug opstart , geeft hij weer Bing weer als startpagina / zoekmachine?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Windows 10 home laatste versie
Edge als browser, ook laatste versie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De standaard oplossingen die via google zijn gevonden. Staan boven bij vraag beschreven.

Alvast bedankt, want dit vind ik een vervelend iets |:(

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

Felyrion

goodgoan!

Mogelijk haal je twee dingen door elkaar? De setting die je aanpast zorgt voor de default zoekmachine áls je gewoon iets invult in de adresbalk (bijvoorbeeld fiets, dan open bij mij netjes google waarbij gezocht is op fiets).

De startpagina stel je elders in: Settings > On startup > Open a specific page or pages > Add a new page

toevoeging:
Op de pagina die je zelf noemt kun je ook aangeven hoe een nieuwe tab pagina omgaat met de zoekmachine. Via de searchbar (Bing) of via de adresbalk (Google als je dat ingesteld hebt).

[ Voor 23% gewijzigd door Felyrion op 08-06-2020 15:42 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

Felyrion

goodgoan!

Mocht je de "new tab" pagina willen aanpassen naar google, dan zit je vast aan een plugin. Bijvoorbeeld deze uit de chrome store

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Als Firefox gebruiker die nu Edge opgedrongen krijgt zocht ik ook naar alternatieve zoekmachines.
Bij Firefox heb je ook een default zoekmachine, maar in het zoekvak kan je gelijk aanklikken "Deze keer zoeken met...".
Onder "Opties" kan je net zoveel alternatieve zoekmachines instellen als je wilt.
Standaard heb ik Duckduckgo
Als alternatieven heb ik Google, Wikipedia NL, D, Engels, Startpage.

Zoiets heb ik bij ik bij Edge niet kunnen vinden :(

[ Voor 12% gewijzigd door Bruin Poeper op 27-06-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:34
Volgens mij is het een kwestie van in Edge browsen naar 'edge://settings/search' en dan Google kiezen als standaard? Bij mij werkt dat prima, al maaaaanden :)

Ik heb Bing overigens verder niet als zoekmachine verwijderd. Misschien is dat een trigger van de browser om hem opnieuw toe te voegen en meteen als default in te stellen?

[ Voor 35% gewijzigd door lolgast op 27-06-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
lolgast schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:46:
Misschien is dat een trigger van de browser om hem opnieuw toe te voegen en meteen als default in te stellen?
Nooit iets van gemerkt, Startpage staat hier als default browser en bij het updaten van FF blijft die mooi default staan. (misschien bij een clean install van FF, maar da's ook al weer zolang geleden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:34
Het gaat hier over Edge :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
[had het beter moeten aangeven] ik reageerde hier op het bericht van Bruin Poeper [\had het beter moeten aangeven] _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Je kunt of Google Chrome installeren of Google op een zetten in Edge (zet je Google als voorkeur in op Edge dan opent de tweede pagina nog steeds in Bing wat je ook naar Google kunt veranderen).

- Voor Google op voorkeur zetten: stel Edge eerst in als standaard browser, dan bij Instellingen - Opstarten ''een specifieke pagina openen'' dat is dan Google startpagina.
- Om de tweede pagina met Google te kunnen openen heb je extensie ''new tab redirect'' nodig.

Je kunt trouwens ook extensie ''search it all'' gebruiken in Edge. Daarmee kun je kiezen welke zoekmachine je gebruikt voor een zoekterm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steiner
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-03 18:30
Misschien last van "Bing Redirect" malware/virus?

Heb er regelmatig last van , heb zelfs Edge er uit gesloopt en desondanks gaat Chrome naar Bing regelmatig , krijg het telkens weg ,maar vraag me niet hoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
Steiner, de laatste post is van ... 2020 - het probleem zal ondertussen wel van de baan zijn...
(even uitkijken voortaan zodat je een topic niet onnodig terug omhoog schopt, wil je?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52

TheVMaster

Moderator WOS
Steiner schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:36:
Misschien last van "Bing Redirect" malware/virus?

Heb er regelmatig last van , heb zelfs Edge er uit gesloopt en desondanks gaat Chrome naar Bing regelmatig , krijg het telkens weg ,maar vraag me niet hoe
Zoals @passer al aangeeft, niet nodig om een topic van een paar jaar omhoog te schoppen. Ik gooi hem op slot, dan kan hij weer mooi verdwijnen naar waar je hem gevonden hebt. O-)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.