Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 16:23
Hi,
Eind september 2020 gaan mijn vriendin en ik (na 13 jaar samen te zijn) trouwen. Tenminste, dat was de planning. De trouwlocatie is geregeld. We hebben één locatie voor de ceremonie, borrel, diner en het feest. Ook hebben we ringen, jurk en pak besteld en zijn de fotograaf en DJ geboekt. We hebben met iedereen contracten en aanbetalingen gedaan.
Donderdag hebben we een gesprek met de medewerker van de locatie die dergelijke bijzondere evenementen regelt. De locatie is onderdeel van een hotelketen (die van de conferentie waar al die ondemocratische besluiten worden genomen door de belangrijksten der aarde) en met een redelijk dikke overeenkomst. Volgens de overeenkomst komen we er niet onderuit om op 25 september te trouwen, maar we hebben goede hoop dat vanwege de bijzondere omstandigheden verplaatsen naar een andere datum wel mogelijk is.

We willen eigenlijk geen feest met beperkingen. Dus mondkapjes of 1,5 meter afstand tussen de gasten gaan hem niet worden. Een ouderwetse party is wat het moet zijn!

Waar het bij mij nu een beetje wringt is hoe zeker ik nu ben dat we het gaan proberen te verplaatsen. Met de grens van 100 gasten die per 1 juli gaat gelden komen we met een paar aanpassingen van de gastenlijst wel uit. En aangezien contactsporten en sekswerkers per 1 september weer mogen, zou een feest zonder 1,5 meter ook wel mogen. Of ik nu iemand besmet met voetbal of met de polonaise... Maar dan, we weten niet zeker dat die versoepeling ook echt wordt doorgevoerd natuurlijk.

Verplaatsen zouden we dan willen naar juni/juli 2021. Dat is misschien nog niet lang genoeg voor een vaccin, dus houden we zelfs kans dat we nog steeds een feest op 1,5 meter moeten houden.

Mijn vragen: hoe kijken jullie tegen het houden van een dergelijk feest in september of juni/juli volgend jaar? En zijn er in jullie vrienden-/familiekring stelletjes die ook in die periode zouden trouwen en hoe gaan zij om met de datum?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 20:58
Wij zouden ook in september gaan trouwen en hebben dat verplaatst naar Augustus volgend jaar. Voor ons maakt het niets uit dat het een jaar later is, de locatie gaf aan dat verplaatsen kosteloos was. Bij ons kwamen er vrij veel ouderen en wij willen niet verantwoordelijk zijn voor eventuele gevolgen vandaar dat we dit hebben uitgesteld. Succes!

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Wij zitten in bijna dezelfde situatie als TS. Iets meer dan 100 gasten voor het feest komen we wel uit.
Begin oktober als datum, alles op 1 locatie.

Alles al vastgelegd en geregeld, het geld maak ik me niet zo'n zorgen over aangezien als de locatie niet het afgesproken kan bieden zij moeten annuleren en dus geen kosten kunnen rekeken. We hebben ook een verzekering afgesloten voor het hele gebeuren (nog net voor de corona naar nederland kwam dus dat is niet uitgelosten).

Wij hebben morgen middag gesprek met de locatie om te kijken wat de mogelijkheden gaan zijn en hoe zij er tegenover staan.

Wij overwegen wel om eventueel wel de ceremonie door te laten gaan en alleen het feest uit te stellen. We zijn namelijk ook van plan samen een huis te gaan komen begin volgend jaar dus dan willen we dat allemaal geregeld hebben.

Zoals je zegt is uitstellen geen enkele garantie dat het virus dan weg is of er een vacin is.

Ik zal wel laten weten wat er uit het gesprek is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-05 14:53
En zijn er in jullie vrienden-/familiekring stelletjes die ook in die periode zouden trouwen en hoe gaan zij om met de datum?
Eind mei is mijn zus getrouwd, uiteraard locatie afgehuurd en een groot feest in de planning.
Helaas is dat natuurlijk niet doorgegaan maar ze zijn alsnog getrouwd, maar dan in het gemeentehuis met een beperkte groep als bezoekers.

Alle geregelde dingen zijn uiteindelijk zonder moeite verplaatst naar volgend jaar, zelfde datum.
Op die datum zullen zij dan de ceremonie nog een keer uitvoeren met daarbij de zelfde ambtenaar.

Het is dus een combi van een 'tweede' ceremonie voor alle bezoekers die er niet waren, en een feestje voor hun eerste jaar samen getrouwd.

Wel moet ik daarbij zeggen, dat ze een link hadden met de geplande datum & jaar taal en dit heel graag officieel wouden vast leggen.
Ook was dit natuurlijk midden in de Corona crisis waar het per definitie niet door kon gaan. bij datums later dit jaar is dat wel een ander verhaal.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Patrick_6369 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:17:

Waar het bij mij nu een beetje wringt is hoe zeker ik nu ben dat we het gaan proberen te verplaatsen. Met de grens van 100 gasten die per 1 juli gaat gelden komen we met een paar aanpassingen van de gastenlijst wel uit. En aangezien contactsporten en sekswerkers per 1 september weer mogen, zou een feest zonder 1,5 meter ook wel mogen. Of ik nu iemand besmet met voetbal of met de polonaise... Maar dan, we weten niet zeker dat die versoepeling ook echt wordt doorgevoerd natuurlijk.
Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat dat ook inhoudt dat je volgens de regels ook 100 man op een kluitje mag hebben.

Ik zou het verplaatsen als het kan. Van mijn bruiloft is juist de nabijheid van iedereen me erg bij gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik zou vooral rekenen op buiten feest. Is er een optie waarbij je IPV een zaal en diner een soort buitenterras hebt? Als daar geen diner bij kan dan LIFE cooking. Dat kan ook in de vorm van meerdere "standjes" waarbij elk standje een andere keuken heeft.
Ik heb zelf 2 jaar horeca ervaring waarbij ik dit vaak voorbij heb zien komen. Het ziet er minder chique uit dan 8 persoons tafels en obers die in gelid binnenkomen, maar het feest en sfeer hoeft er niet minder om te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Gewoon verschuiven, het moet een ontspannen happening worden. En je wilt niet toeleven naar zo'n belangrijk moment en je elke keer afvragen gaat het wel door en zo ja onder welke maatregelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:45
Zijn het probleem de "dan-geldende-regels", of wat mensen willen? In mijn familie/kennissenkring zijn een x aantal mensen die ook al zijn er geen regels meer, niet zouden komen. Sterker nog: die blijven weg als de 1.5 meter regel niet meer geldt en er nog geen medische oplossing is.

Denk aan ouders op leeftijd, opa's, oma's en mensen die tot een risico groep behoren. Hoe belangrijk is het dat zij erbij zijn, en dat ze zich vrij voelen? In deze groep kunnen mensen zitten die voor jullie zeer waardevol zijn. In dat geval zou verplaatsen logisch zijn, omdat de verwachting is dat iig in september de medische oplossing nog niet voorhanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Het is een keuze die jullie zelf moeten overwegen...

Wat is voor jullie belangrijk(er)? Soms is er een bepaalde overweging om te trouwen (kinderen in de planning, huis kopen, speciale datum, etc. etc.). Sommige trouwen omdat het kan (en uit liefde voor elkaar natuurlijk).

Je kan ook doen wat hierboven al is geopperd. Wel trouwen (in klein gezelschap) en over een jaar het grote feest geven met iedereen die jullie dierbaar is. Moet de locatie natuurlijk wel kunnen en willen schuiven met de data...
Anderzijds, hoe leuk is het wellicht als je over tig jaar het trouwalbum erbij pakt en je iedereen met een mondmasker op ziet staan. Heb je nog een mooi verhaal te vertellen aan je (klein)kinderen ;)
Maar pas wel op, dat het geen rouwalbum (dus onder t aan het begin) wordt... Het lijkt momenteel (gelukkig!) allemaal weer wat rustiger te zijn, maar er hoeft er maar eentje besmet te zijn die de rest kan besmetten. Wil jij op je geweten hebben, dat jullie feestje wellicht het laatste feestje was voor een aantal... Dat je over een paar jaar het (t)rouwboek erbij pakt en zegt, ja Pietje was er bij, maar niet lang daarna is hij heen gegaan... Ow en dat is Nelletje, die was er ook bij, maar ja, die zat met Pietje te schuren op de dansvloer... tja dat is haar mogelijk fataal geworden...

Klinkt natuurlijk erg overdreven en surrealistisch, maar de vraag is "wat is het jou/jullie waard"?
Hoe staan jullie (en de gasten) in de hele "corona crisis"? Je merkt dat dat er redelijk wat weerstand begint te komen in de samenleving tegen alle aanhoudende maatregelen.

We leven momenteel in een samenleving, waarin er wel beperkingen zijn (terecht of niet, ik laat het in het midden). De vraag is hoe je er mee om gaat en in hoeverre het jou in de weg staat.

Maar het belangrijkste is, ga het gesprek aan met de locatie (en alle andere betrokken partijen) en kijk hoe die er in zitten en of jullie op dezelfde golflengte zitten. Uiteindelijk gaat het leven nu ook "gewoon" door en kan je niet alles eindeloos blijven uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Idem hier. Bruiloft half september. Als het feest op 1,5m moet dan stel ik het feest uit. Ceremonie gaat sowieso door.

2x pak + jurk aan vind ik helemaal niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 16:43
Gaat het je om het feest, de gezelligheid en het contact, dan uitstellen. Gaat het je om het getrouwd zijn dan maakt het minder uit wie er bij zijn en of ze afstand moeten houden.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
Dank jullie wel voor alle reacties!
Ik merk dat een groot deel van de reacties op de lijn van uitstellen zit, ondanks de onzekerheid die daarmee gepaard gaat. @battler en @Anoniem: 1302638. Alvast veel succes met de voorbereidingen en gefeliciteerd!
Vanwege de natuurlijke overgang van de ceremonie naar de borrel en taart die wij gepland hadden, willen we niet de ceremonie nu alvast doen. We zijn ook emotioneel niet gebonden een de geplande datum of het jaar 2020. Dat doen we dus anders als de zus van @chriistiix.
@MikeyMan geeft terecht aan dat een versoepeling van contactsporten niet inhoudt dat 1,5 meter van de baan is. Wellicht is mijn hoop sterker. De overheid heeft ons de laatste tijd vaker verbaasd met last-minute versoepelingen die niet (of later) gepland waren. Werllicht is dat echter niet zo slim...
@99ruud99 Ik zie niet direct hoe het feest buiten houden een oplossing voor de 1,5 meter regel is volgens de huidige maatregelen? Dat daar op de gekozen locatie wel alle mogelijkheden toe zijn (er hoort een enorme tuin bij), maakt het wel een optie. Maar dan moet het toch overdekt worden om bij regen ook een mooie dag te hebben...
@TomsDiner en @BastaRhymez Jullie stippen denk ik allebei een vergelijkbaar punt aan: in hoeverre gasten willen en zullen komen en of het voor al deze gasten verantwoord is. Hoewel ik persoonlijk denk dat alle gasten die wij écht graag er bij willen hebben zich niet laten weerhouden door het virus, is de vraag of het voor al deze mensen ook slim is. Wij hadden tot nu toe alleen het eerste overwogen en niet bedacht dat een feest voor sommige gasten ook wel ernstige gevolgen kan hebben (egoïstisch eigenlijk). Ik vind die laatste argumentatie ook wel voor mijzelf een heel belangrijke reden om wél te verplaatsen.

@Philip Ross Ik ben enorm benieuwd hoe de locatie bij jullie reageerde. Ook jullie veel succes bij de verdere voorbereidingen en alvast proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geeft uitstellen meer onzekerheid dan door laten gaan in september? Kans op een vaccin of medicijn over een jaar lijkt me groter dan in September.

En je zou eventueel ook zoals sommigen voorstellen het officiele deel in september kunnen doen, en dan nog een ceremonie en feest op een later moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
De anderhalve meter regel geldt voornamelijk voor binnen-zijn, omdat daar per definitie minder verse lucht aanvoer is. (En dus na paar uur heeft die anderhalve meter ook geen nut meer :P ). Buiten is veel meer wind, dus veel meer verse lucht aanvoer. Daardoor kan je de "zwakkeren" van de groep aan de kant van de wind zetten, waardoor ze "verse" lucht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patrick_6369 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:49:
Dank jullie wel voor alle reacties!
Ik merk dat een groot deel van de reacties op de lijn van uitstellen zit, ondanks de onzekerheid die daarmee gepaard gaat. @battler en @Anoniem: 1302638. Alvast veel succes met de voorbereidingen en gefeliciteerd!
Vanwege de natuurlijke overgang van de ceremonie naar de borrel en taart die wij gepland hadden, willen we niet de ceremonie nu alvast doen. We zijn ook emotioneel niet gebonden een de geplande datum of het jaar 2020. Dat doen we dus anders als de zus van @chriistiix.
Wij gaan van ceremonie door naar taart en avondeten met de daggasten. Dat zijn er niet zoveel. Als het daar bij moet blijven, dat moet dan maar. Dan komt het feest volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:26
Ik zou niet weten hoe je het wél door zou kunnen laten gaan.

Los van alle praktische zaken en maatregelen die je kan treffen lijkt het me dat je niet kan garanderen dat alle 100 gasten zich daaraan gaan houden (zeker met wat alcohol op). En dan moet je de kwetsbare mensen tegen zichzelf beschermen.

Worst case scenario is gewoon dat één(of meerdere) van je dierbare oudjes corona oploopt op jouw bruiloft. Hoe klein de kans ook is, dat lijkt me simpelweg geen aanvaardbaar risico voor een dag die hopelijk een van de mooiste uit je leven zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:30
Wij hebben 3 juli een bruiloft van vrienden die ze gewoon door laten gaan. In welke vorm.. geen idee. Wel met zo'n 100 man. Een avondfeest waarbij men rekening houdt met 1,5 meter dus. Ik neem aan voornamelijk buiten.

Andere vrienden gingen 4 september trouwen, die hebben het een jaar doorgeschoven.

Zelf zou ik 20 mei getrouwd zijn maar daarbij werd de keuze voor ons gemaakt :+ dat is doorgeschoven naar volgend jaar. We schrokken wel hoe onze gekozen locatie reageerde toen we twijfelden om het te annuleren ivm de toen heersende onzekerheid eind april (en nu nog eigenlijk). Op het onbeschofte af. En dat voor een locatie die zo hoog staat aangeschreven op al die trouwlocaties.

[ Voor 35% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-06-2020 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Gesprek zojuist geweest.

In principe kan het hele dag gedeelte met de regels vanaf 1 juli doorgaan. De ceremonie kan verplaatst worden naar een grotere zaal zodat er 1.5m afstand gehouden kan worden. Zelfde voor het diner.

Ze hebben 10 juli hun eerste bruiloft weer met ook een avond feest, ongeveer 80 gasten. We wachten af hoe dat gaat en hebben eind juli weer een gesprek om te bekijken wat dan de regels worden en hoe we het willen gaan doen.

Gelukkig is onze locatie heel flexibel en kunnen we altijd een gedeelte of de hele dag kosteloos naar een andere datum zetten.

Avond feest willen wij niet met 1.5m doen. Dan is het ten eerste geen feest en ten tweede gaan mensen zich er niet aan houden en dat willen wij ook niet op ons geweten hebben.

Lijkt dus hetzelfde scenario te worden waar KelvinX ook naar kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20

Vos

AFCA

Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:10:
Idem hier. Bruiloft half september. Als het feest op 1,5m moet dan stel ik het feest uit. Ceremonie gaat sowieso door.

2x pak + jurk aan vind ik helemaal niet erg.
Dit.

Wij hebben het verplaatst van mei naar eind september.

Als het feest niet kan zijn zoals een feest hoort te zijn (;)) dan doen we het feest wel een andere keer. De ceremonie e.d. gaat sowieso door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vos schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Dit.

Wij hebben het verplaatst van mei naar eind september.

Als het feest niet kan zijn zoals een feest hoort te zijn (;)) dan doen we het feest wel een andere keer. De ceremonie e.d. gaat sowieso door.
Vandaag een call gehad met de DJ voor onze bruiloft. Beste man draait wekelijks bruiloften en doet ook geluid en muziek voor ceremonies. Hij heeft het eerste feest, dat gewoon door zal gaan, al op vrijdag 3 juli staan (!)

Dat zijn dus mensen die binnen de beperkingen (anderhalve meter, max 100 man) toch een feest gaan geven.

Ik hoor van hem na dat weekend hoe dat gegaan is. Lijkt me heel moeilijk vol te houden.

Voor iedereen met een anderhalve meter ceremonie deze tip: zet je stoelen in paren van 2 uit elkaar. Elk stel kan dan gewoon naast elkaar zitten. Singles moeten helaas naast een lege stoel en gezinnen worden gesplitst.

Maar dat is de beste compromis: alle stoelen los is geen gezicht en mensen schuiven toch wel aan. Per 3 is teveel.

Moet je wel heel duidelijk zijn dat men de stoelen laat staan en niet verplaatsen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20

Vos

AFCA

Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Vandaag een call gehad met de DJ voor onze bruiloft. Beste man draait wekelijks bruiloften en doet ook geluid en muziek voor ceremonies. Hij heeft het eerste feest, dat gewoon door zal gaan, al op vrijdag 3 juli staan (!)

Dat zijn dus mensen die binnen de beperkingen (anderhalve meter, max 100 man) toch een feest gaan geven.

Ik hoor van hem na dat weekend hoe dat gegaan is. Lijkt me heel moeilijk vol te houden.

Voor iedereen met een anderhalve meter ceremonie deze tip: zet je stoelen in paren van 2 uit elkaar. Elk stel kan dan gewoon naast elkaar zitten. Singles moeten helaas naast een lege stoel en gezinnen worden gesplitst.

Maar dat is de beste compromis: alle stoelen los is geen gezicht en mensen schuiven toch wel aan. Per 3 is teveel.

Moet je wel heel duidelijk zijn dat men de stoelen laat staan en niet verplaatsen mag.
Ben benieuwd naar de ervaring :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
[...]
Hij heeft het eerste feest, dat gewoon door zal gaan, al op vrijdag 3 juli staan (!)

Ik hoor van hem na dat weekend hoe dat gegaan is. Lijkt me heel moeilijk vol te houden
Ik kan je na 3 juli ook wel wat inzicht geven :) wij hebben dan ook een bruiloft feest van vrienden met ~ 100 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:49
[...]

Miijn vriendin heeft de bruiloft van haar beste vriendin geregeld.
En toen wilde de bruid graag vaste plekken.
Dus op alle stoelen gewoon een kaartje met naam.

Het feest had een bioscoop/theater thema dus het was eigenlijk al makkelijk omdat het ook in een oud theater was hadden de stoelen al stoelnummers en rijnummers.
Dus de gasten hebben bij de uitnodiging allemaal een ticket gekregen met rij en stoelnummer.

Maar in elk zaaltje kun je natuurlijk stoelen en rijen nummeren.
Op deze wijze kun je prima het zo organiseren dat je gezinnen/huisgenoten bij elkaar hebt zitten.
De lege ruimtes zou ik dan wel opvullen met decoratie om het wat aan te kleden.

Ceremonie buiten doen is extra veilig en mooi, maar hou in verband met regen altijd een uitwijk optie naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Ons gesprek op de locatie begon met een uitleg van de manager over wat er nu wél mogelijk was. Dat beviel ons allerminst. Het is nu de regel (en die zou ook blijven gelden zodra er naar 100 opgeschaald werd), dat alle gasten op een stoel of kruk moeten blijven zitten, behalve om naar het toilet te gaan. Wisselen van zitplaats is niet mogelijk. En tussen alle zitplaatsen van mensen uit een ander huishouden moet 1,5 meter afstand blijven. Behalve voor de ceremonie, waar ik wel met deze beperkingen zou kunnen leven, is dit volgens mij een totaal onwenselijke situatie op een dag waarop je je normaal heel verbonden wilt voelen met vrienden en familie. Knuffelen en zelfs toosten mag niet. De locatie was daar toch wel streng in, want bij overtreding kost het hún geld! Dansen was al helemaal uit den boze, want dan overtrad je en de zittenblijven-regel en op een dansvloer is 1,5m nauwelijks vol te houden.
Voor de mensen die dus toch een bruiloft gepland hebben staan ben ik benieuwd hoe ze dat doen (zeker het feest met de DJ van @Anoniem: 1302638).
Buiten en binnen maakte ook niks uit bij hen, want de afstandsregel moest toch gehandhaafd blijven.

Aan onze gezichten zag ze dus dat we dat allemaal vooral NIET wilden en vroeg wat wij dan wel wilden. Wij wilden gaan verplaatsen. Het bedrijfsbeleid was dat pas 2 maanden van tevoren kon worden verplaatst. Zo kregen mensen wiens bruiloft als eerste zou plaatsvinden ook de eerste kans op een nieuwe datum en werd er niet te vroeg verplaatst, terwijl het misschien toch door zou kunnen gaan. Ze verwacht echter niet dat er nu al dusdanige versoepelingen worden aangekondigd, dat een feest op < 1,5 m toegestaan is en dus dat wij in juli gewoon kunnen gaan herplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx voor de input!
De locatie was daar toch wel streng in, want bij overtreding kost het hún geld!
Dit is denk ik niet waar. Ik weet van musea dat ze geen boetes krijgen. "Je kan je bezoekers niet aan een touwtje doen". Mensen blijven zelf verantwoordelijk. Is wel wat anders dan een feest natuurlijk. Maar mijn locatie / DJ heb ik niks horen zeggen over "iedereen krijgt een krukje" :D

Het risico voor de locatie is dat er een corona-uitbraak is vanuit hun locatie en dan wil er 100 jaar nooit meer iemand trouwen. Dat kost wel geld :P

Ik ben benieuwd wat er uit komt. 12 juli is er weer een trouwlocatie dag en dan zijn wij zelf ook ter plaatse om eens te polsen.

Edit: als toevoeging: wij denken er nu aan twee zones in te richten in september. Een dansvloer waar we helaas geen 1,5m kunnen garanderen. Een "zithoek" waar dat wel kan (en moet!).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1302638 op 15-06-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Anoniem: 1302638 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:40:
Dit is denk ik niet waar. Ik weet van musea dat ze geen boetes krijgen. "Je kan je bezoekers niet aan een touwtje doen". Mensen blijven zelf verantwoordelijk.
Daar denkt de burgemeester van Maastricht anders over: https://www.limburger.nl/...er-regel-niet-gehandhaafd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
In Eindhoven is 3/4 van het Stratumseind ook dicht omdat ze bang zijn voor boetes. Ondanks dat ook daar prima is aangegeven dat iedereen 1.5m moet houden en de cafe's ook zo zijn ingericht.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is geen boete :P. Kost wel klauwen met geld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:04
Wij gaan ook op 25 september trouwen. Globale programma zag er als volgt uit:

14:30 ceremonie (35 personen)
15:15 borrel
17:30 eten
20:30 avondfeest (120 personen)

We zitten er nu aan te denken om het overdag wat groter te doen en dan het avondfeest laten vervallen. We hebben eerst een keuze gemaakt om het overdag vrij intiem te vieren en dan 's avonds ooms/tantes, overige vrienden/kennissen, collega's, buren etc. te laten komen. In de nieuwe opzet zou dan ongeveer de meest dierbare helft hiervan overblijven (geen collega's, buren). Het dagprogramma rekken we dan wat op, met een borrel na de tijd. Qua muziek hebben we nu een alternatief in de vorm van een DJ tuktuk voor buiten. Buiten is namelijk de meest geschikte optie. Mocht het binnen moeten, dan verwachten we met het kleinere gezelschap (65 man) niet in de knel te komen met de maatregelen.

We hebben er een hard hoofd in dat we in september weer de polonaise kunnen lopen en dat alles weer vanouds is. Nog een alternatief is ergens eind maart de bruiloft plaats te laten vinden. Maar dat blijft koffiedik kijken (tweede golf, wel / geen vaccin etc.). De locatie is voor het trouwhoogseizoen (voorjaar + september) al aardig volgeboekt, plus dat het onzeker blijft en anders wel erg lang wordt uitgesteld.

Wat ons verder aantrekt in ons alternatief is dat het door het kleinschalige vieren het waarschijnlijk wel een stuk intiemer is. Ik heb namelijk niet het idee dat ik iedereen 's avonds in de 4 uurtjes feest allemaal fatsoenlijk kan zien.

Dus samengevat,
Plan A: door laten gaan op 25 september zoals vooraf gepland (met avondfeest 120 gasten)
Plan B: datum vasthouden, overdag groter, programma uitrekken en naborrelen met muziek in plaats van avondfeest
Plan C: verplaatsen naar eind maart

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 21:42
Je kan ook alleen dat feest verplaatsen naar maart, het vervolgens 'vergeten' en een hoop geld in je zak houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:04
Dat vind ik ook niet kunnen, dan liever zo wat groter en dan geen feest. Een feest een jaar later hoeft van mij ook niet per se.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Waar ik me dan bij bijv een bruiloft druk om zou maken is dat je mensen soort van "verplicht" om te komen ook al zien ze het niet zitten naar een festiviteit met 100 man te gaan waar iedereen toch dicht op elkaar zit. Bij bijv een festival is het je eigen keuze maar als mijn broer, beste vriend, goede vriendin, directe tante etc gaan trouwen kan je het niet maken om er niet bij te zijn.....

Daarnaast heb je vaak ook een groep die erg bevattelijk is (de opa's, oma's, etc) en kan je vaak slecht regelen dat die "veilig" zijn. Dit kan je niet echt opsplitsen.
En een combinatie hiervan met veelal toch beschonken mensen die de regels etc wat minder nauw nemen want tja een bruiloft zonder een feestje..... dan kan je ook op maandag naar het stadshuis gaan.
Het zal niet de eerste keer zijn dat we horen dat 80 van de 100 gasten positief zijn getest na een groot feest :)
Maar, wie weet valt het allemaal mee. Blijft toch een soort van kansberekening he

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
thewizard2006 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:32:
Waar ik me dan bij bijv een bruiloft druk om zou maken is dat je mensen soort van "verplicht" om te komen ook al zien ze het niet zitten naar een festiviteit met 100 man te gaan waar iedereen toch dicht op elkaar zit. Bij bijv een festival is het je eigen keuze maar als mijn broer, beste vriend, goede vriendin, directe tante etc gaan trouwen kan je het niet maken om er niet bij te zijn.....

Daarnaast heb je vaak ook een groep die erg bevattelijk is (de opa's, oma's, etc) en kan je vaak slecht regelen dat die "veilig" zijn. Dit kan je niet echt opsplitsen.
En een combinatie hiervan met veelal toch beschonken mensen die de regels etc wat minder nauw nemen want tja een bruiloft zonder een feestje..... dan kan je ook op maandag naar het stadshuis gaan.
Het zal niet de eerste keer zijn dat we horen dat 80 van de 100 gasten positief zijn getest na een groot feest :)
Maar, wie weet valt het allemaal mee. Blijft toch een soort van kansberekening he
Dan heb je het denk ik vooral over het feest (scenario A) of niet?

Want een ceremonie en diner zijn vrij makkelijk op 1.5m te doen (mits de locatie ruim genoeg is/buiten)

Het feest verwachten we nu niet van dat het door kan gaan. Overwegen nog om het te verplaatsen naar een ander moment of iets anders te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij onze bruiloft had het -op het feest na- inderdaad prima gekund.

Brunch was buiten, ceremonie in een hooischuur, borrel en eten ook buiten. Feest was wel een dampende bende ;)

Tip: doe geen bruiloft in augustus als het bijna 30 graden is. De hoeveelheid bier die er doorheen gegaan is sloeg nergens op.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 26-06-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Philip Ross schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:46:
[...]

Dan heb je het denk ik vooral over het feest (scenario A) of niet?

Want een ceremonie en diner zijn vrij makkelijk op 1.5m te doen (mits de locatie ruim genoeg is/buiten)

Het feest verwachten we nu niet van dat het door kan gaan. Overwegen nog om het te verplaatsen naar een ander moment of iets anders te bedenken.
Uiteraard het feest ja. De rest is een stuk makkelijker in banen te leiden.
Maargoed, ook daar geldt weer dat al die gasten naar hetzelfde toilet moeten. En je wilt ook wel ff met iedereen een praatje maken enzo. Zeker het bruidspaar waar iedereen dan weer bij is en aan zit ;)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Persoonlijk denk ik: niemand herinnert zich een bruiloft, ze zijn allemaal hetzelfde. Witte jurk, mooi pak, ja-woord, ringen, drank, muziek. Copy/paste keer 5 miljard. Dan zou ik de kans eerder aangrijpen om een bruiloft te organiseren op de geplande datum, maar dan wél met mondkapjes. Maar wees dan creatief. Denk aan mondkapjes die eruit zien als de sluier van een trouwjurk bijvoorbeeld.

En voor de mensen die dat niet willen dragen (je zal genoeg mannen hebben die het wel doen :+ ) heb je ook een lading zwarte maskers, witte maskers, roze maskers, speciale maskers voor kinderen, maskers met gekke prints erop, etc.

Zorg voor een mondkaploze zone binnen zowel als buiten. Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze daar willen zijn of niet. Op alle tafels desinfecterende handgel. Butlers die de deuren openen voor mensen zodat niet iedereen dezelfde handvatten moet aanraken.

Dan heb je opeens een bruiloft die iedereen zich gaat herinneren voor de rest van hun leven :)

Maar mogelijk wel dat oudere familieleden 2 weken later opeens dood zijn. En dat neem je de rest van je leven met je mee.

Ik zou aanraden het toch maar uit te stellen denk ik :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Stoney3K

Flatsehats!

Blue-eagle schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:02:
Persoonlijk denk ik: niemand herinnert zich een bruiloft, ze zijn allemaal hetzelfde. Witte jurk, mooi pak, ja-woord, ringen, drank, muziek. Copy/paste keer 5 miljard. Dan zou ik de kans eerder aangrijpen om een bruiloft te organiseren op de geplande datum, maar dan wél met mondkapjes. Maar wees dan creatief. Denk aan mondkapjes die eruit zien als de sluier van een trouwjurk bijvoorbeeld.
Als je dat op standje 11 wil doen:

Maak er een ouderwets gemaskerd bal van? :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Als je dat op standje 11 wil doen:

Maak er een ouderwets gemaskerd bal van? :Y)
Thema: Eyes Wide Shut...

Dat vergeet niemand meer :D

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 26-06-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Thema: Eyes Wide Shut...

Dat vergeet niemand meer :D
Dan is corona niet eens je grootste risico, want dan krijgt oma op het trouwfeest nog een hartaanval _O-

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:56
Wanneer ik in de schoenen van TS zou staan, zou ik het een jaartje opschuiven. Nu is het kijken of het net wel/net niet kan, bepaalde beperkingen etc. Dit alles voor iets wat niet strikt noodzakelijk is of aan een tijdslimiet gebonden.

Daarbij kan het ook heel goed zijn dat een aantal uitgenodigde gasten zich niet op hun gemak gaan voelen. Ofwel omdat ze bang/terughoudend zijn om met zoveel mensen bij elkaar te komen, of juist andersom mensen die zich gaan irriteren aan de nog resterende regels/maatregelen.

Trouwen doe je, als het goed is, niet al te vaak, de meeste mensen maar 1 of 2 keer in hun leven. Zo'n dag en de aanloop daar naartoe (alles regelen) is al stressvol genoeg, te stressvol als ik sommige mensen om mij heen heb gehoord, en dan zou je alle stress omtrent het Corona gebeuren er ook nog bij gaan halen. De kans dat je dan een zorgeloze, lekker ontspannen dag hebt wordt daarmee alleen maar kleiner. Dan liever een jaartje langer wachten, heb je jezelf in een keer ook een extra jaar de tijd gegeven om alles rustig te plannen, ideeën de revu te laten passeren en kom je wellicht tot een nog betere opzet (qua locatie, thema, indeling van de dag etc.). Wat @Patrick_6369 ook mag besluiten en wanneer de bruiloft uiteindelijk ook plaatsvindt, in ieder geval alvast heel veel plezier en geluk toegewenst.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Moi_in_actie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:47:
Wanneer ik in de schoenen van TS zou staan, zou ik het een jaartje opschuiven. Nu is het kijken of het net wel/net niet kan, bepaalde beperkingen etc. Dit alles voor iets wat niet strikt noodzakelijk is of aan een tijdslimiet gebonden.

Daarbij kan het ook heel goed zijn dat een aantal uitgenodigde gasten zich niet op hun gemak gaan voelen. Ofwel omdat ze bang/terughoudend zijn om met zoveel mensen bij elkaar te komen, of juist andersom mensen die zich gaan irriteren aan de nog resterende regels/maatregelen.

Trouwen doe je, als het goed is, niet al te vaak, de meeste mensen maar 1 of 2 keer in hun leven. Zo'n dag en de aanloop daar naartoe (alles regelen) is al stressvol genoeg, te stressvol als ik sommige mensen om mij heen heb gehoord, en dan zou je alle stress omtrent het Corona gebeuren er ook nog bij gaan halen. De kans dat je dan een zorgeloze, lekker ontspannen dag hebt wordt daarmee alleen maar kleiner. Dan liever een jaartje langer wachten, heb je jezelf in een keer ook een extra jaar de tijd gegeven om alles rustig te plannen, ideeën de revu te laten passeren en kom je wellicht tot een nog betere opzet (qua locatie, thema, indeling van de dag etc.). Wat @Patrick_6369 ook mag besluiten en wanneer de bruiloft uiteindelijk ook plaatsvindt, in ieder geval alvast heel veel plezier en geluk toegewenst.
Tegelijk is een jaar uitstellen ook een hoop werk. Alle gemaakt afspraken weer opnieuw moeten maken. Denk aan locatie, gemeente, fotograaf, videograaf, kappers, taart, overnachtingen etc.

En dan komen daar ook zaken bij bijvoorbeeld een samenlevingscontract o.i.d. als je van plan was samen een huis te kopen/aan kinderen te beginnen enz. Dus voor sommigen is het wel aan tijd gebonden. Denk daarbij ook aan bijvoorbeeld opa&oma die mogelijk niet nog een jaar meer leven en je er wel nog graag bij willen hebben e.d.

Mits de locatie zelf een protocol heeft om de 1.5m te handhaven kan je veel wel door laten gaan in een aangepaste vorm. Ja, dat is wel wat extra werk en stress maar dat is een afweging die iedereen zelf moet maken denk ik.

En ook over een jaar is er geen enkele garantie dat dan alles kan en mag. Dat weet je pas tegen de tijd dat er een vacin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:40:
[...]

Ik kan je na 3 juli ook wel wat inzicht geven :) wij hebben dan ook een bruiloft feest van vrienden met ~ 100 man.
Ik ben de 3e juli getuige bij een bruiloft met ook honderd man, zou het?... :P

Maar wij gaan wel na het begin van het feest (na de openingsdans) het feest verlaten, willen niet het risico lopen dat er door de nodige consumpties en lang samen binnen zijn een uitbraak komt waar wij deel van zijn. (noot: Ook onze zoon van drie maanden gaat erbij zijn, plus we hebben dagelijks om ons heen vrijwel alleen maar familie die in de hoogste risicogroepen zitten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Patrick_6369 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:17:
Hi,
Eind september 2020 gaan mijn vriendin en ik (na 13 jaar samen te zijn) trouwen. Tenminste, dat was de planning. De trouwlocatie is geregeld. We hebben één locatie voor de ceremonie, borrel, diner en het feest. Ook hebben we ringen, jurk en pak besteld en zijn de fotograaf en DJ geboekt. We hebben met iedereen contracten en aanbetalingen gedaan.
Donderdag hebben we een gesprek met de medewerker van de locatie die dergelijke bijzondere evenementen regelt. De locatie is onderdeel van een hotelketen (die van de conferentie waar al die ondemocratische besluiten worden genomen door de belangrijksten der aarde) en met een redelijk dikke overeenkomst. Volgens de overeenkomst komen we er niet onderuit om op 25 september te trouwen, maar we hebben goede hoop dat vanwege de bijzondere omstandigheden verplaatsen naar een andere datum wel mogelijk is.

We willen eigenlijk geen feest met beperkingen. Dus mondkapjes of 1,5 meter afstand tussen de gasten gaan hem niet worden. Een ouderwetse party is wat het moet zijn!

Verplaatsen zouden we dan willen naar juni/juli 2021. Dat is misschien nog niet lang genoeg voor een vaccin, dus houden we zelfs kans dat we nog steeds een feest op 1,5 meter moeten houden.

Mijn vragen: hoe kijken jullie tegen het houden van een dergelijk feest in september of juni/juli volgend jaar? En zijn er in jullie vrienden-/familiekring stelletjes die ook in die periode zouden trouwen en hoe gaan zij om met de datum?
Ik denk dat de echte vraag die je moet stellen het volgende is:
- wat als er toch mensen ernstig ziek worden/overlijden, want je feest moest doorgaan, voel je je daar dan prima bij?
"kijk baby_patrick, dit zijn onze trouwfoto's van rondom corona. Tevens ook de laatste foto's van Opa Jan, Grootmoeder Jannie, en dit was trouwens Neefje Jannus van 23; die bleek vlak hierna hoge bloeddruk te hebben en helaas...risicogroep dus"

- denk je oprecht dat alle mensen nog wel (willen) komen en langdurig blijven, want die zullen elk voor zich dezelfde gedachtengang laten passeren?

Hier is het bijvoorbeeld: De ouderen in de families (denk 60+ers, dus ouders/grootouders) weigeren naar ALLE evenementen te komen hoe groot/klein/belangrijk dan ook. Hooguit een 1-op-1 kopje koffie, mits het een van de dagen vooraf is of minstens 2+ weken erna. Want ja, ze zijn gek om te gokken met hun leven voor een stukje gebak.

Dan afhankelijk van hoe hoog opgeleid een huishouden is zie je het volgende: de hoger opgeleiden zeggen bij voorbaat al volledig af of komen alleen beperkt langs (max 1-2 uurtjes 'hoi-en-go' mits genoeg ruimte en in de buitenlucht en beperkt genoeg gezelschap). Die snappen namelijk dat je al extreem besmettelijk bent 3-4 dagen voor je eerste hoestbui/snotneus, dus dat je altijd 'te laat' bent hoe goed geregeld dan ook.

De lager opgeleiden vinden alles prima, die hebben totaal niet door hoe groot dit probleem gaat worden. Of begrijpen niet dat ze zelf gewoon risico-groep materiaal zijn vanwege overgewicht/bloeddruk/.

Dan kun je organiseren wat je wilt, met geluk heb je 30 man daadwerkelijk aanwezig want de rest zegt bedankt. En de aanwezigen zijn dan net die lager opgeleiden die het grootste risico geven dat het fout gaat, want ze hebben het niet door...

Dan nog 2ct kwa tijdslijn: mensen die corona hebben gehad worden NIET immuun. Binnen 1-2 weken kun je alweer opnieuw besmet blijken. Dus gokken op een goed medicijn/vaccin en terug naar normaal binnen een jaar is uitgesloten.
Best-case vaccin scenario is 1-2 miljard/jaar productie, betekend 4-8 jaar tot het klaar is nadat alle lichten op groen gaan, en dat is in elk geval niet dit jaar. Dus meest logische uitgangspunt als je denkt aan uitstel is dat hoe het nu is (zeer veel regels), ook blijft tot dik 2025.
Als je alternatief dan volgend jaar is, kun je net zo goed nu alvast rigoureus het gehele feest herzien tot effectief een kleine set intimi.

offtopic:
Wij vieren onze housewarming+verjaardag+we-zijn-getrouwd gewoon deze zomer. De planning is nu over 3-4 dagen verspreid, in totaal komt er over die dagen IN TOTAAL 15 man (de echte intimi, zoals ouders/broers+aanhang; elke dag een andere subset dus heel veel BBQ die week) . De rest houdt het bij voorbaat al bij een kaartje of videobellen. Niemand durft oprecht de gok te nemen verantwoordelijk te zijn voor het ziek maken van iemand met verhoogd risico, danwel zelf op te lopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Xanaroth op 26-06-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 18:55
Ik zie wel eng veel "ja maar zij doen het ook / het gebeurt gewoon al!" langskomen. Laat de meningen van anderen jouw beslissing alsjeblieft niet te veel beïnvloeden. De stranden liggen ook vol met mensen op een kluitje. Amerika gaat ook gewoon door voor de economie, met alle gevolgen van dien.

Het allerbelangrijkste is - wat willen jullie? En ga dan even uit van "worst case", feest met respectvolle 1,5m, mondkapjes voor die dat zelf wilt (stel ze ook beschikbaar!) en lagere opkomst. Ik denk dat de ceremonie goed kan, maar een feest toch niet. Foto-technisch denk ik dat het juist wel hele bijzondere shots kan geven waar je over 25 jaar echt naar terug kunt kijken. Koop mooie, stijlvolle mondkapjes voor sommige foto's, schot in de roos.

Persoonlijk? Mijn ouders zouden dus eigenlijk niet kunnen komen zonder aardig groot risico, dus daarmee had het voor mij al afgevallen. Ik zou gaan voor een ceremonie buiten in kleine groep en het feest en de receptie uitstellen tot volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 14:35
Xanaroth schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:47:
[...]
Ik denk dat de echte vraag die je moet stellen het volgende is:
- wat als er toch mensen ernstig ziek worden/overlijden, want je feest moest doorgaan, voel je je daar dan prima bij?
"kijk baby_patrick, dit zijn onze trouwfoto's van rondom corona. Tevens ook de laatste foto's van Opa Jan, Grootmoeder Jannie, en dit was trouwens Neefje Jannus van 23; die bleek vlak hierna hoge bloeddruk te hebben en helaas...risicogroep dus"

- denk je oprecht dat alle mensen nog wel (willen) komen en langdurig blijven, want die zullen elk voor zich dezelfde gedachtengang laten passeren?
[...]
Daar sla je de spijker mee op de kop. Die anderhalve meter gaat er voorlopig echt niet vanaf. Het is heel egoistisch om te denken dat je daar wel tegenin kan gaan. Jij bent misschien wel gezond, maar zo'n feestje kan indirect een hoop kwetsbare mensen kwaad doen. Kijk bijv. maar even naar de protesten op de dam, waar duizenden mensen op af kwamen. Niemand die daar stond was na 2 weken ziek geworden. Maar op 'onverklaarbare' wijze was er wel een flinke piek in IC opnames na die incubatietijd.

Volgens mij is het heel makkelijk (maar niet leuk!): uitstellen naar volgend jaar (en dan nog maar hopen dat alles weer 'normaal' is) of accepteren dat je een andere bruiloft gaat krijgen dan je had gewild. Het hoort nou eenmaal ook bij deze tijd. Misschien is het een optie om het op te knippen in 2 momenten, waarbij je in september gaat trouwen en volgend jaar een keer nog een knalfeest geeft?

Nog een andere tip die je kan gebruiken als je óók wil trouwen om de burgerlijke stand de kunnen genieten (voor het kopen van een huis, kinderen, etc), kun je er ook voor kiezen om op korte termijn een geregistreerd partnerschap aan te gaan. Die staat voor de wet gelijk aan trouwen, dus alle zelfde voor- en nadelen. Die status kan je dan t.z.t. gemakkelijk en volgens mij zelfs kostenloos om laten zetten in getrouwd. Dat zou je dan in de vorm van een bruiloft met een ambtenaar van de burgerlijke stand kunnen laten uitvoeren. Maar niet alle gemeentes werken daar aan mee (het 'faken' van een bruiloftmet ambtenaar die de omzetting op locatie doet (omzetten in gemeentehuis kan altijd). Vooral de christelijke gemeentes vinden dat nogal eens onzin).

[ Voor 19% gewijzigd door Travelan op 26-06-2020 15:36 . Reden: toevoeging van idee geregistreerd partnerschap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Als je ziet dat links en rechts weer gebieden in lockdown gaan (in Duitsland bijvoorbeeld) denk ik dat je wel erg van risico houd als je denkt dat je over drie maanden probleemloos kan feesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 20:04
Mijn situatie: Ik had eigenlijk sinds 3 april dit jaar getrouwd moeten zijn, maar daar gooide corona en de lockdown roet voor in het eten. We hadden als keuze uitstellen óf toch trouwen, maar dan op het gemeentehuis met alleen de getuigen.
Alleen dat voelde voor ons niet goed en als we zo hadden willen trouwen, dan waren we wel op een maandagochtend naar het gemeentehuis geweest.

Dus meteen beginnen te herplannen en gekozen voor een datum in september van dit jaar. Nu ziet het er allemaal beter uit, maar een goede vakantieperiode en iedereen die niet oplet, en we hebben zo weer een lockdown te pakken.

Voor onze bruiloft hebben we rond de 25 daggasten en voor 's avonds bij het feest rond de 80 gasten. Nu hadden wij al goede hoop dat (*afkloppen) alles goed blijft gaan, wij i.e.g. kunnen trouwen en alles t/m het avondeten door kunnen laten voor onze daggasten.
Voor het feest gaan wij binnenkort met onze locatie in gesprek over wat hun idee hierover is, wat hun standpunt is en waar wij ons zelf goed bij voelen.

Wij zouden het geen fijn gevoel vinden als ons bruiloftsfeest een besmetting is geweest voor anderen. Maar om het feest dan 1 jaar (of nog zelfs meer aangezien het nog lang kan duren) uit te stellen, is ook geen fijn idee, temeer omdat je niet weet wanneer het wel zou kunnen. Tel daarbij op dat dit jaar waarschijnlijk weer voetbalwedstrijden mogen (weliswaar met de helft capaciteit, maar toch nog een groot risico), mensen meer op vakantie gaan, en de algemene houding w.b.t. afstand houden en hygiëne al aan het afnemen is, geeft dit een dubbel gevoel. Zeker als je van familie/vrienden/kennissen hoort/merkt dat ze toch weer veel ondernemen en niet echt afstand houden of wat laconieker erin zijn, dan vraag je je soms af waarvoor je het allemaal doet.

Het is en blijft afwegen. Er is een ding zeker, en dat is dat er niets zeker is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Nou, gisteren hebben we een bruiloft gehad van zo'n 100 man in het midden van het land. We waren te gast in de avond. Ik heb precies niks gemerkt van de corona maatregelen :+ geen check bij de ingang, geen afstand tussen gasten. Er werd gewoon gedanst en met veel man rond statafels gestaan. Misschien dat er overdag wel iets was geregeld maar voor in de avond merkte ik er in ieder geval niets van.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 04-07-2020 07:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 07:10:
Nou, gisteren hebben we een bruiloft gehad van zo'n 100 man in het midden van het land. We waren te gast in de avond. Ik heb precies niks gemerkt van de corona maatregelen :+ geen check bij de ingang, geen afstand tussen gasten. Er werd gewoon gedanst en met veel man rond statafels gestaan. Misschien dat er overdag wel iets was geregeld maar voor in de avond merkte ik er in ieder geval niets van.
Man o man, je gunt die mensen het niet om in het ziekenhuis te belanden maar het zou wel goed voor ze zijn... Maar; ben je bij het zien daarvan direct weg gegaan of heb je je ook niet aan de 1,5 meter gehouden?

En, nu is dit wel wat generaliserend, maar betrof dit simpele zielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@President nee het was geen tokkie bruiloft als je daar op doelt, juist erg modaal Nederland

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:32
Ik denk dat de meeste mensen die geen Corona hebben gehad niet weten hoe ernstig het is. De meeste denken daarom ook dat het niet zo’n vaart zal lopen echter zijn er al landen die de versoepelingen hebben terug gedraaid en met een reden.

Ik zelf heb begin maart (hoogstwaarschijnlijk) al Corona gehad, daardoor houd ik wel afstand van mensen maar vele andere houden er geen rekening meer mee en lopen gewoon tegen andere op enzo.

Een grote bruiloft nu vind ik echt niet kunnen en ik zou er dan ook zeker niet heen gaan. De gezondheid van mensen gaat voor mij voor het plezier van trouwen. Er zijn de laatste tijd veel grote bijeenkomsten geweest waarbij een massale besmetting heeft plaatsgevonden. Er hoeft maar 1 persoon met Corona in het gezelschap te zitten om de hele groep te besmetten.

Vanuit de regering wordt niet voor niets telkens herhaald: denk na en wees verstandig.

Om die reden ga ik nu ook niet naar de stranden en andere drukke plekken. Blijkbaar ben ik hier wel redelijk uniek in, maar ik weet tenminste wel hoe ernstig Corona kan zijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 14:23
Met DutchKel, ik zou eigenlijk erg weinig zin hebben om te gaan. Het is mijn leven niet waard. Maar als je dicht bij het koppel staat, ben je eigenlijk wel half verplicht om te gaan.

Zelfs nu het losser wordt, ben ik nog steeds redelijk voorzichtig en zal zeker nergens gaan waar grote groepen zijn. Maar nu hou ik contacten met vrienden ook liefst altijd in zo'n klein mogelijke groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 16:29
@DutchKel Mensen zijn slecht in het vertalen van kans percentages naar de praktijk. Men haalt de schouders op over Corona, maar activiteiten die minder dodelijk zijn, maar wel bekend zijnals riscovol, loopt men met een grote boog omheen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
Het is blijkbaar een onderwerp dat enorm leeft en tot veel reacties leidt. Dat vind ik leuk om te lezen. Voor ons is de keuze gemaakt: wij gaan verplaatsen naar juni/juli 2021. In zoverre heeft het topic dus zijn doel gediend.

Desondanks is het toch best leuk als deze of gene de ervaringen met besloten feesten in de Corona-periode hier deelt. Soms is het ook een kwestie van out-of-the-box denken en daar helpt een topic als dit ook bij.

Pagina: 1