Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-06 23:33
Ik wil graag in een PC een USB-C kaart plaatsen (via PCIe). Daarbij is mijn keus gevallen op die van Asus.
pricewatch: Asus USB 3.1 Type-C Card
(heb maar 1 aansluiting nodig, en die van asus past binnen mijn budget) Echter wanneer ik op hun site kijk staat er vermeld dat hij alleen compatibel is met moederborden van Asus. (specifieke modellen) Nu maak ik gebruik van een Gigabyte B250M-D3H moederbord.

Betekend dit dat het plaatsen van bovengenoemde USB-C kaart geen zin heeft? Of heeft iemand toevallig zelf andere ervaringen?

Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |

Beste antwoord (via Geitenslachter op 09-06-2020 10:56)

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50
Vind het wel apart dat een pci-e kaart alleen op specifieke moederborden zou werken. Het kan wellicht zo zijn dat ze het alleen op een bepaalde selectie getest hebben en het dus alleen op die kunnen garanderen.

Deze bestaat ook nog: pricewatch: iTEC PCI-E USB 3.1 Gen.2 10 Gbps Card
Geen ervaring mee verder overigens.

Je zou ook met een retailer contact kunnen opnemen of zij die ervaring hebben met het Asus kaartje. Ik zou dan niet Amazon ofzo contacten maar gewoon een propere retailer (Azerty of SiSComputers)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram!
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVnhx_1WCJghkrphB7X_joQ4YLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z1uRxuswlmuNY9r9pKB0t5eu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqELu9l8Vo5fvXw38SthJALfEyY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SuxfjLmttQhQn2mUNtLtXD1l.png?f=user_large

Het spijt me, maar aan de websites te zien werkt dit niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50
Vind het wel apart dat een pci-e kaart alleen op specifieke moederborden zou werken. Het kan wellicht zo zijn dat ze het alleen op een bepaalde selectie getest hebben en het dus alleen op die kunnen garanderen.

Deze bestaat ook nog: pricewatch: iTEC PCI-E USB 3.1 Gen.2 10 Gbps Card
Geen ervaring mee verder overigens.

Je zou ook met een retailer contact kunnen opnemen of zij die ervaring hebben met het Asus kaartje. Ik zou dan niet Amazon ofzo contacten maar gewoon een propere retailer (Azerty of SiSComputers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 11:44

1Kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-06 23:33
Bedankt voor jullie antwoorden! Laat ik nou net zo koppig geweest te zijn om hem toch te bestellen. Vanochtend erin gezet en hij werkt blijkbaar toch wel!

Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
zo lang het niet om thunderbolt gaat zou je geen problemen verwachten met zon kaartje..

specs

Pagina: 1