Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe ssd adapter niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-11 23:48
Beste mensen,

Ik had een ssd upgarde gedaan op mijn laptop en vergeten om wat data te kopiëren van de oude ssd. Nu heb ik via Amazon een externe ssd m.2 adapter gekocht maar deze wordt niet herkend. Wat doe ik fout?

De adapter: isy IB-183M2-behuizing-3-0-aansluiting-aluminium

Laptop: Lenovo s540

• RobinZon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 13:45
Volgens de Tweakers specs zit er af fabriek een PCIe SSD in in dit type laptop, PCIe SSD's kun je niet via een USB adapter aansluiten. Deze werkt alleen rechtstreeks op je moederbord.

https://tweakers.net/pric...pm981a-1tb/specificaties/

Alleen SATA M.2 SSD's kun je via een USB verloopje aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door RobinZon op 08-06-2020 14:42 ]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
RobinZon schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:40:
Volgens de Tweakers specs zit er af fabriek een PCIe SSD in in dit type laptop, PCIe SSD's kun je niet via een USB adapter aansluiten. Deze werkt alleen rechtstreeks op je moederbord.

https://tweakers.net/pric...pm981a-1tb/specificaties/

Alleen SATA M.2 SSD's kun je via een USB verloopje aansluiten.
Dit klopt niet helemaal: M2 NVME SSD's kan je ook via USB aansluiten, maar het is wel aan te raden om dan voor een snelle USB-variant te kiezen.
Meestal doet de fabrikant dat al voor je via zijn type USB-aansluiting.

En akkoord, mede daardoor zijn ze niet goedkoop.
Voorbeeld: pricewatch: Samsung X5 1TB Zwart

• Renault
umbrellavs schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:31:
Beste mensen,

Ik had een ssd upgarde gedaan op mijn laptop en vergeten om wat data te kopiëren van de oude ssd. Nu heb ik via Amazon een externe ssd m.2 adapter gekocht maar deze wordt niet herkend. Wat doe ik fout?

De adapter: isy IB-183M2-behuizing-3-0-aansluiting-aluminium

Laptop: Lenovo s540
Wellicht kan je de de externe M2 SATA SSD adapter terugsturen en gaan voor een externe M2 NVME-adapter?
Willekeurig voorbeeld: pricewatch: Delock External Enclosure for M.2 NVMe PCIe SSD with SuperSpeed U...

of op amazon voor 22,50 onder de naam "Tuneway Usb3.1 Hdd behuizing M.2 naar Usb Ssd harde schijf Caddy Type C 3.1 M sleutelbehuizing Externe mobiele doos" ...

[ Voor 8% gewijzigd door Renault op 08-06-2020 16:10 ]

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-11 23:48
Bedankt voor jullie reactie, conclusie ik had dus beter moeten kijken.kan ik de SSD niet even terug plaatsen?

• Renault
Natuurlijk kan dat! Zo kan je ook je data in veiligheid brengen ...
Pagina: 1