Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zakelijk V&A voor witgoed, wenselijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majic
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:17
Beste,

Het is al een tijdje mogelijk op de V&A om witgoed aan te bieden (wasmachine etc). De pricewatch is een leuke optie om zulke producten te vinden en vergelijken - en hier en daar bieden mensen ook hun gebruikte stofzuiger, wasmachine en ja, zélfs gebruikt scheerapparaat aan.

Na de introductie van zakelijke verkopers op Tweakers is er natuurlijk een beetje vreemde combinatie ontstaan : Zakelijke verkoop van witgoed op tweakers, in de V&A.

Ik begrijp dat naar letter van de regels dit prima kan. Maar is dit daadwerkelijk wat goed is voor tweakers.net én goed is voor de gemiddelde (of zelfs overgrote meerderheid) van de leden/gebruikers hier?

Ik zie vanochtend bijvoorbeeld het bedrijf 'Xiaomiproducts' een set V&A aanbieden plaatsen, waaronder splinternieuwe:
- Rijstkokers
- Air Purifiers
- Weegschalen

Alhoewel ik de insteek van Tweakers.net om zakelijke bedrijven toe te laten niet claim volledig te begrijpen, heb ik geaccepteerd dat de situatie nu zo is. Echter ben ik van mening dat bedrijven vroeg of laat altijd bedoeld of onbedoeld misbruik gaan maken van de mogelijkheid om onbeperkt én gratis een groot publiek te bereiken. De grenzen op te zoeken, so to speak. En ik denk dat het plaatsen van nieuw, ongebruikt witgoed een voorbeeld is van iets waar de meeste tweakers weinig mee zullen opschieten in de V&A. Daar is de Pricewatch toch perfect voor geschikt?

Naar mijn idee is het concept waar de V&A mee begonnen is: Een platform voor en door tweakers om op betrouwbare manier goed geprijsde hardware te kopen en verkopen. En als alternatief voor marktplaats en ebay, waar zowel betrouwbaarheid als kwaliteit vaak niet gegarandeerd zijn (en het ook helemaal vol is gelopen met winkels die hun waar aanbieden wat het moeilijk maakt om beter geprijsde 2dehands producten te vinden van consumenten).

Dat concept begint steeds meer af te brokkelen. Misschien sta ik hier (bijna) alleen in, maar dat vind ik toch jammer. Ik was benieuwd of bovenstaande wenselijk wordt gevonden :) Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:00
Maar... welk probleem zie je nu concreet?
Hoe is dit anders dan met de andere niet-witgoed spullen in V&A, waar ook bedrijven kunnen aanbieden?

Want nu klinkt het alsof de discussie in Handelaren in Vraag en Aanbod weer herhaald gaat worden. Uiteindelijk is het idee dat handelaren in V&A in principe interessant voor tweakers kunnen zijn (als in: wat is er mis met een goede deal, ongeacht waar die door geleverd wordt) en als je het oude tweakers-voor-tweakers gevoel hebt, kan je handelaren uitvinken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majic
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:17
vanaalten schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:21:
Maar... welk probleem zie je nu concreet?
Hoe is dit anders dan met de andere niet-witgoed spullen in V&A, waar ook bedrijven kunnen aanbieden?

Want nu klinkt het alsof de discussie in Handelaren in Vraag en Aanbod weer herhaald gaat worden. Uiteindelijk is het idee dat handelaren in V&A in principe interessant voor tweakers kunnen zijn (als in: wat is er mis met een goede deal, ongeacht waar die door geleverd wordt) en als je het oude tweakers-voor-tweakers gevoel hebt, kan je handelaren uitvinken.
Of het wenselijk is dat bedrijven nieuw witgoed gaan aanbieden in de V&A, wat mij een bijproduct lijkt van a) bedrijven toelaten tot v&a en b) witgoed in de pricewatch tonen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:00
Maar... handelaren zijn al een tijd toegelaten, al zijn er volgens mij wel wat beperkingen. En witgoed zit er ook al een tijdje in. Geeft tweakers bijvoorbeeld de mogelijkheid om van een wasmachine af te komen.

Maar je hebt daarmee niet de vraag beantwoord; welk probleem zie je? "Of het wenselijk is..." is een vraag, geen antwoord. Wat is *voor jou* het probleem met witgoed in V&A? Of met handelaren in V&A?

Want ik zie er niet zo snel een probleem in. Handelaren hoef je niet te zien - want, vinkje om enkel particulieren te zien. Witgoed hoef je niet te zien, kwestie van die categorie niet bekijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:44:
Maar... handelaren zijn al een tijd toegelaten, al zijn er volgens mij wel wat beperkingen. En witgoed zit er ook al een tijdje in. Geeft tweakers bijvoorbeeld de mogelijkheid om van een wasmachine af te komen.

Maar je hebt daarmee niet de vraag beantwoord; welk probleem zie je? "Of het wenselijk is..." is een vraag, geen antwoord. Wat is *voor jou* het probleem met witgoed in V&A? Of met handelaren in V&A?

Want ik zie er niet zo snel een probleem in. Handelaren hoef je niet te zien - want, vinkje om enkel particulieren te zien. Witgoed hoef je niet te zien, kwestie van die categorie niet bekijken.
Ik had niet het idee dat @majic verantwoording aan jou hoefde af te leggen, zo komen je posts wel een beetje over ;)

Ik snap wel wat er wordt bedoeld, V&A verwordt van een kleinschaliger verkoopplatform steeds meer een Marktplaats-achtig platform.Van die beweging kun je je best de wenselijkheid afvragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Waarom hier een topic over maken als je het gewoon beter aan de V&A admins kan vragen? De verkoper in kwestie heeft onze aandacht.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True