Ik heb net de GPU in een systeem vervangen door een zwaarder model (van een 750 Ti die kuren vertoonde naar een GTX 1650). De voeding is een 650W Antec Earthwatts. Ik dacht eerst dat de voeding (die wel al een jaartje ouder wordt - van 2014 - maar wel degelijk zou moeten zijn) de nieuwe GPU niet aankon, omdat de PC lijkt op te starten, maar zichzelf dan weer uitschakelt, weer opnieuw opstart, steeds met een duidelijk hoorbare klik die van de voeding komt.
Ik heb de knoopcel er voor de zekerheid even uitgehaald. Als ik de GPU eruithaal en met de iGPU opstart llijkt hij eerst door te starten, maar hij raakt nooit tot in POST en begint opnieuw te herstarten (dus aanzetten, lijkt op te starten, klik in voeding, schakelt uit, opnieuw in, ...).
Met alle apparatuur (toetsenbord en muis, scherm, ...) afgekoppeld blijft hij hetzelfde doen. Aan de interne bekabeling is niks veranderd, en ik heb de contactpunten van voedingskabels nog effe gecheckt (moederbord, nieuwe GPU) en die zitten allemaal nog goed. Alle schroeven die losgemaakt werden zitten er ook weer terug in, en ik zie nergens contact dat kortsluiting zou kunnen veroorzaken.
Is dit een gare voeding? Of dien ik verder te kijken?
Ik heb de knoopcel er voor de zekerheid even uitgehaald. Als ik de GPU eruithaal en met de iGPU opstart llijkt hij eerst door te starten, maar hij raakt nooit tot in POST en begint opnieuw te herstarten (dus aanzetten, lijkt op te starten, klik in voeding, schakelt uit, opnieuw in, ...).
Met alle apparatuur (toetsenbord en muis, scherm, ...) afgekoppeld blijft hij hetzelfde doen. Aan de interne bekabeling is niks veranderd, en ik heb de contactpunten van voedingskabels nog effe gecheckt (moederbord, nieuwe GPU) en die zitten allemaal nog goed. Alle schroeven die losgemaakt werden zitten er ook weer terug in, en ik zie nergens contact dat kortsluiting zou kunnen veroorzaken.
Is dit een gare voeding? Of dien ik verder te kijken?
[Voor 5% gewijzigd door Borromini op 08-06-2020 13:36]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje