Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Data recovery na Win10 herinstallatie zonder admin-rechten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 26-02 13:12
Mijn zakelijke laptop is recent opnieuw geïnstalleerd omdat deze geblokkeerd werd door een Bitlocker-code. Door een interne fout is 'mijn' code nooit opgeslagen en moest mijn laptop opnieuw geïnstalleerd worden door ICT.

Echter stond er lokaal (op het Bureaublad) 1 bestand die ik graag zou willen terughalen middels een recovery tool. Echter heb ik hier steeds een admin-wachtwoord voor nodig en mijn werkgever kan/wil/mag hiermee niet helpen.

Is er een manier om de schijf te scannen met software die geen admin-wachtwoord vereist; noch bij installatie noch bij uitvoeren van het programma?

(het verwijderen van de schijf uit de laptop en als externe hdd aanmerken is geen optie)

Ik heb Recuva al geprobeerd, en die launcht ook wel, maar vraagt alsnog om een Admin-wachtwoord.

[edit; hopelijk juiste subforum]

[Voor 2% gewijzigd door Black-Death op 08-06-2020 12:33. Reden: edit]

Beste antwoord (via Black-Death op 08-06-2020 12:56)

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:46
Nee dit gaat nooit werken

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Maarten
Zonder bitlocker code kun je niet veel aangezien het allemaal versleuteld is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Death
.Maarten schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:35:
Zonder bitlocker code kun je niet veel aangezien het allemaal versleuteld is.
Dat is niet meer van toepassing; laptop is opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-06 22:09
Als de schrijf encrypted was met bitlocker is het enige wat je nog zou kunnen terughalen een encrypted bestand waar je de sleutel niet van hebt. Heeft weinig zin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Maarten
Black-Death schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Dat is niet meer van toepassing; laptop is opnieuw geinstalleerd.
Maar het bestand wat je terug wilt halen is wel versleuteld. Die is niet spontaan ineens ontsleuteld want dat haalt het hele nut van Bitlocker weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Death
.Maarten schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:39:
[...]

Maar het bestand wat je terug wilt halen is wel versleuteld. Die is niet spontaan ineens ontsleuteld want dat haalt het hele nut van Bitlocker weg.
oke dit gaat dus never nooit werken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• .Maarten
Nee dit gaat nooit werken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Death
oke jammer, dank voor snelle reacties
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True