[Facebook] Wisselen tussen Prive en Pagina Android app

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_Heijden
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-03-2021
Mijn vraag
Ik zou graag om mijn mobiel wisselen tussen Prive en Pagina Facebook.
Als ik via pagina een bericht op facebook zet wil ik dat met me prive account like.
Ik kan met me iphone wisselen van account door bij het bericht op een dropdown menu te klikken

Helaas heeft de samsung van mijn collega die ook beheerder is. Deze optie niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Op me iphone lukt dit wil. Op de samsung niet.
Ik heb versie 273.0.0.39.123 van facebook op me Samsung.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gevonden dat dit met een drop down menu kan. Maar die mis ik in de android app.

Graag zou ik via instellingen willen instellen dat ik berichten altijd via me persoonlijke pagina like.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 11:31
Op Android kan je een work profile en een personal profile aanmaken. Vervolgens kan je in de profiel Facebook installeren en configureren met het account dat je wilt. Als je dan facebook opent uit een bepaald profiel, zal ie altijd het account gebruiken dat daaraan gekoppeld is.

offtopic: https://www.taaluilen.nl/me-mijn/

[edit] Ah, dan had ik het verkeerd begrepen, dan moet je inderdaad in de app zijn, kan dat het in de Android app anders werkt. Overigens heeft dit dus niets te maken met Apple of Samsung. Je bent op zoek naar een instelling in de Facebook app voor Android, die je in de iOS app wel kunt vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door borft op 08-06-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_Heijden
@borft
Ik ben opzoek naar een instelling in facebook die zorgt dat ik Altijd Like vanuit me Persoonlijke facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wil je alleen dat en dan wachten tot een devver dat ooit gaat maken, of is meedenken als dat niet kan ook goed? ;) Als een profiel te veel van het goed eis: gebruik structureel twee verschillende browsers: en voor privé, een voor bedrijf. Of doe het een in de app en het ander in de browser. Scheelt kansen op per ongeluk de verkeerde pakken.

Edit: ah ik liep te pitten. Dank @TheFes & sorry @Paul_Heijden :)

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 08-06-2020 14:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_Heijden
Hoi.
Misschien Heb ik het niet goed uitgelegd.
Ik heb op me iphone deze keuzen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYGzu2IV9zAN7LjOrKQfrHFjHkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/emy9tnDFayLNYhoXktiDN5Ho.jpg?f=user_large

Als ik die instel op Mijn Prive Facebook dan reageer ik altijd met een like of bericht als me zelf ( prive account)

Dit werkt prima.

Als ik nu kijk op de samsung dan heb ik die optie niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48OgpcyZOpv7OY2H-FQwTK5hqqM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kPO6H8y5Owfn681911A8ekiJ.jpg?f=user_large

Dus vraag ik me af of er een reden is dat die er niet is bij samsung. Of dat dit een instelling is zodat ik wel kan kiezen tussen me prive en pagina facebook.
Als die optie er niet is. Dan zou ik graag ergens in kunnen stellen dat ik altijd als prive reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 07:57
borft schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:40:
Op Android kan je een work profile en een personal profile aanmaken. Vervolgens kan je in de profiel Facebook installeren en configureren met het account dat je wilt. Als je dan facebook opent uit een bepaald profiel, zal ie altijd het account gebruiken dat daaraan gekoppeld is.

offtopic: https://www.taaluilen.nl/me-mijn/
F_J_K schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:51:
Wil je alleen dat en dan wachten tot een devver dat ooit gaat maken, of is meedenken als dat niet kan ook goed? ;) Als een profiel te veel van het goed eis: gebruik structureel twee verschillende browsers: en voor privé, een voor bedrijf. Of doe het een in de app en het ander in de browser. Scheelt kansen op per ongeluk de verkeerde pakken.
Als ik het goed begrijp heeft TS maar één account, en is met dat account beheerder van een pagina. Een ander profiel, of verschillende browsers, gaat dus niet werken, want er is maar één Facebook account.

De Android app (zowel de gewone als de Lite) heeft dat voor zover ik weet niet de optie om bij het reageren te kiezen of je dat vanuit je persoonlijk profiel, of als beheerder van een pagina wil doen.
Blijkbaar heeft de iOS app het wel.

De mobiele website heeft het ook, dan kun je ook kiezen tussen je eigen account en de pagina's.

Waarom Facebook dat niet overal gelijk heeft getrokken weet ik ook niet, maar als work-around kun je dus de website gebruiken.

[ Voor 76% gewijzigd door TheFes op 08-06-2020 14:12 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

TheFes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:08:
Waarom Facebook dat niet overal gelijk heeft getrokken weet ik ook niet, maar als work-around kun je dus de website gebruiken.
My bad, thx.

Inderdaad is een workaround alsnog de webversie gebruiken. Ook: als het wel al in de andere versies zit, misschien dat er een update is of komt van de Android-versie van de app.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 07:57
F_J_K schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:23:
[...]

My bad, thx.

Inderdaad is een workaround alsnog de webversie gebruiken. Ook: als het wel al in de andere versies zit, misschien dat er een update is of komt van de Android-versie van de app.
Deze situatie is al jaren zo (dat het wel in de mobiele website kan en niet in de app).
Met de iOS app heb ik dan geen ervaring, dus weet niet of het daar recent aan toegevoegd is. Als dat zo is, dan biedt dat nog wel hoop voor de Android app ;)

Overigens reageerde jij nog voordat de TS de screenshots geplaatst had, ik weet niet of ik de probleemstelling zonder die screenshots ook begrepen had :)

Nog een aanvulling:
@Paul_Heijden Op de Android app gebruikt Facebook het pagina-account als je binnen die betreffende pagina reageert. Als je niet meer in de pagina zit, wordt je privé account gebruikt. Wil je dus privé reageren binnen je pagina-account, moet je dus de website gebruiken.

https://www.facebook.com/...helpref=platform_switcher

Op die helppagina (voor de android-app nota bene) wordt specifiek naar de webpagina verwezen om dit mogelijk te maken. Hoewel het probleem daar eigenlijk precies het tegenovergestelde is, dus als pagina-beheerder reageren op een bericht buiten de pagina.

[ Voor 63% gewijzigd door TheFes op 08-06-2020 14:32 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Move IMS > Android :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
.

[ Voor 9% gewijzigd door ChinaGeek op 09-06-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Paul_Heijden en ik heb nog even je titel aangepast.
Pagina: 1