Geld terugkrijgen van vliegtuigmaatschappij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 09:50
12 maart dit jaar heb ik een vlucht geboekt bij een grote Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

Ik heb echter de dag daarna de vlucht geannulleerd. Op de site staat dat dit binnen 24u mogelijk is, zonder opgaaf van reden. Mijn annulering heeft dus niets te maken met corona/covid19 an sich, ik heb gewoon gebruik gemaakt van een regeling.

Na 1 maand niks gehad te hebben behalve een ontvangstbevestiging, heb ik geprobeerd te bellen. Het antwoord: Wij zijn erg druk, als je op 1 mei niets gehoord hebt, bel dan nog een keer. Dus ik heb 6 mei opnieuw gebeld, want ik had nog niets gehoord. Antwoord: meneer wij zijn erg druk, we weten nog niets. Ik kan ook de status niet voor u nakijken.

Het is inmiddels weer een maand later, en ik heb nog niets gehoord. Kan ik nog iets doen om wat druk te zetten? Naast opnieuw contact opnemen (wat me een uur in de wachtrij kost, en waar ik weinig succes van verwacht)?

Het gaat om een bedrag van 700 euro.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48

paQ

Ik heb soortgleijke zaak met Ryanair.
Vlucht werd begin april gecanceled, en sindsdien wordt geld terug beloofd. Mensen met gecancelde vluchten uit maart hebben ook nog niets ontvangen. Men is daarom en masse chargebacks gaan indienen bij de creditcardmaatschappij.

Heb je via CC betaald?

ICS was trouwens alles behalve medewerkend moet ik bekennen. Viel me vies vies tegen van ze. Het heeft me ontiegelijk veel moeite gekost, maar ik heb het sinds vorige week terug. (van ICS) Misschien toch maar eens bij AMEX gaan shoppen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
Ik heb via CC betaald, maar wel die van mijn eigen bank. Die doen niet aan chargebacks dus daar heb ik niet zo veel aan. Ik vind het gewoon gek dat het zo lang moet duren. Snap dat er iets van vertraging is vanwege het hele gebeuren natuurlijk, maar dit is gewoon veel te lang...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

WCA schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:50:
Ik heb via CC betaald, maar wel die van mijn eigen bank. Die doen niet aan chargebacks dus daar heb ik niet zo veel aan. Ik vind het gewoon gek dat het zo lang moet duren. Snap dat er iets van vertraging is vanwege het hele gebeuren natuurlijk, maar dit is gewoon veel te lang...
Vrijwel elke normale CC doet dat, dus wel raar dat dat vermeld wordt? Ook de normale bank credit cards zijn vaak onderbesteed bij een club zoals ICS.

(hier met ING ook wel eens een akkefietje met een hotel gehad dat ondanks gratis annuleren binnen x-tijd toch afschreef, netjes teruggehaald door de CC)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
YakuzA schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Vrijwel elke normale CC doet dat, ook de normale bank credit cards zijn vaak onderbesteed bij een club zoals ICS.

(hier met ING ook wel eens een akkefietje met een hotel gehad dat ondanks gratis annuleren binnen x-tijd toch afschreef, netjes teruggehaald door de CC)
Ik kon het bij rabo niet, en nu bij bunq volgens mij ook niet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:49

KRASH

Juist ja...

WCA schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Ik kon het bij rabo niet, en nu bij bunq volgens mij ook niet.
Heb je al gebeld? Lijkt me sterk dat ze geen chargeback willen doen in dit geval. Rabobank doet overigens ook gewoon chargebacks.

Een CC is geen pinpas, een chargeback is vrijwel altijd mogelijk bij niet leveren van de betaalde dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
KRASH schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Heb je al gebeld? Lijkt me sterk dat ze geen chargeback willen doen in dit geval. Rabobank doet overigens ook gewoon chargebacks.

Een CC is geen pinpas, een chargeback is vrijwel altijd mogelijk bij niet leveren van de betaalde dienst.
De creditkaartafdeling van Rabo zegt letterlijk: wij doen geen chargebacks.

De creditkaart van bunq is meer een pinpas dan een creditcard, je kan er ook geen krediet op krijgen ofzo. Gewoon direct aan je bankrekening gekoppeld.

Edit: bij bunq kan het wel, maar niet wanneer het bedrijf al toegezegd heeft dat ze terug gaan betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door WCA op 11-06-2020 10:22 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48

paQ

Rabobank geeft aan dat ze bij zowel hun MC als VISA aankoopverzekering hebben.
verbaast me niets als je gewoon een ICS kaart hebt hoor. (in een RABO jasje)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
Ik ben bij de Rabobank ook bezig om een ticket die via de CC betaald is terug te krijgen. Kwestie van bellen, dan sturen ze wat papierwerk op, dat moet je invullen, en dan wordt het in behandeling genomen. Is nu nog even afwachten of ik daadwerkelijk het geld terug ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als het KLM is, wil ik wel even een belletje eraan wagen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
PWM schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:42:
Als het KLM is, wil ik wel even een belletje eraan wagen voor je.
Uit nieuwsgierigheid, wat zou het voor verschil maken als iemand anders belt? Of ben je daar in dienst of iets :+

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:48

g0tanks

Moderator CSA
WCA schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:50:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, wat zou het voor verschil maken als iemand anders belt? Of ben je daar in dienst of iets :+
Ik gok dat @PWM toegang heeft tot de Platinum klantenservice van Flying Blue. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Als het KLM betreft: die namen bij mij 2,5 maand de tijd om een Flex ticket terug te betalen.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb bij KLM op 21-4 een voucher request gedaan, daarna niks meer van gehoord nog. Op mijn eigen KLM account is de boeking niet meer te vinden. Volgens de voucher handleiding moet je uitloggen en daarna op een andere paging inloggen met je boekingscode en achternaam, dan vind ik de trip (hoezo niet meer in mijn eigen account) maar geen voucher zichtbaar en alleen de standaard opties.

Echt heel slecht opgepakt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
superduper schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:56:
Ik heb bij KLM op 21-4 een voucher request gedaan, daarna niks meer van gehoord nog. Op mijn eigen KLM account is de boeking niet meer te vinden. Volgens de voucher handleiding moet je uitloggen en daarna op een andere paging inloggen met je boekingscode en achternaam, dan vind ik de trip (hoezo niet meer in mijn eigen account) maar geen voucher zichtbaar en alleen de standaard opties.

Duurt lang inderdaad. Ik heb iets van eind maart, begin april een voucher request gedaan en kreeg daar 10 april de mailbevestiging van. Net vorige week heb ik eindelijk de vouchers ontvangen.

Let op dat je ze ook als zodanig herkent wanneer ze in je mailbox komen:
Afzender is niet KLM of zo, maar 'EMAILSERVER@POP3.AMADEUS.NET'. En onderwerp is niet iets met voucher of zo, maar 'THIS IS YOUR EMD RECEIPT'. Qua inhoud is het nogal cryptisch. Dus er zullen best mensen zijn die het als spam zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
update:

KLM heeft mij een mail gestuurd waarin ze stellen dát ik mijn geld terug krijg. Stap 1 dus. Er staat niet wanneer ik mijn geld terug krijg, maar goed, we zijn een stapje verder.

Je gaat bijna twijfelen of je uit principe wettelijke rente moet gaan eisen...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
Update2:

Geld is terug! Iedereen bedankt voor alle suggesties

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WCA schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:37:
Update2:

Geld is terug! Iedereen bedankt voor alle suggesties
Ah, dat was dan iig snel tussen bericht en geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

superduper schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:56:

Ik heb nog steeds niets gehoord. Gisteren geprobeert te bellen, maar extreem lange wachttijd maar opgehangen. Whatsapp levert alleen maar bot reacties op, geen persoon die je helpt. Twitter iedem.

Hoe krijg ik iemand te spreken die me iets kan zeggen over de status van mijn aanvraag, Compleet belachelijk dit. :(

@PWM heb jij inderdaad mogelijkheden om dit uit te zoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door superduper op 10-08-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb de mogelijkheid ja. Maar, voor non FB statushouders is de termijn nu 120 dagen. Dus als je op 21-08 nog niks heb, mag je mij even een DM sturen met je naam en bevestigingsnummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
En voor de Ryanair klanten: Ryanair had mijn vlucht geannuleerd, waarop ik aangaf een refund te willen. Dat was begin Juni.
Begin Augustus mail gekregen dat ik geld zou terugkrijgen, en vandaag is het teruggeboekt op de CC.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

PWM schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:07:
Ik heb de mogelijkheid ja. Maar, voor non FB statushouders is de termijn nu 120 dagen. Dus als je op 21-08 nog niks heb, mag je mij even een DM sturen met je naam en bevestigingsnummer :)
Ik heb wel flying blue, maar level1 (ivory), weet niet of dat helpt. Maar bizar dat de termijn is opgehoogd naar 120 dagen zonder dat je daarover wordt geinformeerd. Aan de telefoon en op internet meldden ze nog dat je na 90 dagen aan de bel mag trekken (maar ze bieden daar geen mogelijkheid voor).
Pagina: 1