Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LG oled55c9 nu kopen of nog even wachten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanderberg10
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 14-05 17:29
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein dilemma. Ik wil graag de LG oled55C9 aanschaffen omdat deze momenteel mooi geprijsd is en uit reviews als één van de beste tv's bestempeld wordt. Echter heb ik deze tv pas over +- 6- 8 weken nodig aangezien ik dan pas in mijn nieuwe woning zit. Nu lees ik hier en daar dat de C9 erg in trek is en maar beperkt op voorraad.

Nu is mijn vraag, is het verstandig de tv nu al aan te schaffen en hem die 6-8 weken in opslag te zetten hier thuis. Uiteraard zal ik hem wel even testen, echter kan ik de tv niet al in gebruik nemen aangezien ik nu nog thuis woon en daar gewoon weg geen ruimte voor is.

Ik kan uiteraard ook wachten tot over 6 weken, alleen ben ik bang dat de C9 dan niet meer te krijgen is.

Wat is bij deze verstandig om te doen?

Mvg,

Sander

Alle reacties

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:02
Aangezien glazen bol kijken een kunst opzich is en er maar weinigen zijn die deze kunst beheersen en jij wil toch echt een C9, dan zou ik een goede aanbieding nu niet laten liggen... 😉

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 8 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P20pro, dSLR Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:19
Tja, toch echt iets persoonlijks.
Als jij niet wilt riskeren dat hij over 6 weken niet meer beschikbaar is, dan moet je hem nu kopen.
Het feit dat hij nog 6 weken in de doos staat bij jou thuis, is niet anders dan de 6 weken in de doos in de winkel.

Ik zou zeggen gewoon kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Ik volg de televisies niet zo, maar gezien de C8 televisies, en zelfs een grotere maat van de C7, nog beschikbaar zijn via de pricewatch, lijkt het me sterk dat de C9 binnenkort niet meer verkrijgbaar zal zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:43
Ik denk dat de C9 op zich over 6 weken nog wel te vinden gaat zijn, maar het is wel zo dat hij steeds schaarser gaat worden en dus steeds meer winkels hem niet meer zullen hebben. Dus als je over 6 weken een C9 wilt zul je er zeker nog één kunnen vinden, maar of dat bij je favoriete winkel is, is een andere kwestie. Goedkoper zal hij waarschijnlijk niet meer worden: Het is niet zo dat winkels snel nog van hun voorraden af willen, juist omdat LG de nieuwe modellen altijd in het begin wat duurder in de markt zet.

[Voor 23% gewijzigd door dmantione op 08-06-2020 11:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
De C9 blijft sowieso nog wel even leverbaar. De C8 is zelfs nu nog te koop.

Wat is "mooi geprijsd"? OLED-prijzen op het internet zijn vaak niet de uiterste prijzen waar speciaalzaken best naar toe willen bewegen. Dit topic is belangrijk: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Ook nl.pepper.com is prima in de gaten te houden.

Een recente 55" OLED heeft een goede prijs in de range 1000-1200 euro, als je het mij vraagt.

[Voor 10% gewijzigd door Richh op 08-06-2020 11:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanderberg10
Bedankt voor jullie antwoorden.

ik heb het prijs-discussie topic de laatste weken in de gaten gehouden. Een prijs onder de 1200 voor de C9 heb ik nog niet voorbij zien komen. Ik kan hem nu krijgen voor 1249 bij Platte tv, wat afgaande op het prijs-discussie topic een prima prijs is.

Nu koop ik de tv liever wel bij een webshop waarvan de winkel in de buurt te vinden is, wat bijvoorbeeld bij platte tv en kamera express het geval is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PK-1990
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16-05 19:35
sanderberg10 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:15:
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein dilemma. Ik wil graag de LG oled55C9 aanschaffen omdat deze momenteel mooi geprijsd is en uit reviews als één van de beste tv's bestempeld wordt. Echter heb ik deze tv pas over +- 6- 8 weken nodig aangezien ik dan pas in mijn nieuwe woning zit. Nu lees ik hier en daar dat de C9 erg in trek is en maar beperkt op voorraad.

Nu is mijn vraag, is het verstandig de tv nu al aan te schaffen en hem die 6-8 weken in opslag te zetten hier thuis. Uiteraard zal ik hem wel even testen, echter kan ik de tv niet al in gebruik nemen aangezien ik nu nog thuis woon en daar gewoon weg geen ruimte voor is.

Ik kan uiteraard ook wachten tot over 6 weken, alleen ben ik bang dat de C9 dan niet meer te krijgen is.

Mvg,

Sander
De C9 is in trek als het een goede prijs is, maar er is nog best wat voorraad. Coolblue, Mediarmarkt, Platte TV etc. hebben deze op verschillende locatie in voorraad, en dan heb je het nog niet eens over de kleine resellers die ze ook nog verkopen.

Ik maakte mij hier zelf kort druk over, maar na zelf wat rond hebben te gekeken ben ik niet bang dat deze snel uitverkocht zal zijn overal.

[Voor 5% gewijzigd door PK-1990 op 08-06-2020 12:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PK-1990
Remz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:26:
Tja, toch echt iets persoonlijks.
Als jij niet wilt riskeren dat hij over 6 weken niet meer beschikbaar is, dan moet je hem nu kopen.
Het feit dat hij nog 6 weken in de doos staat bij jou thuis, is niet anders dan de 6 weken in de doos in de winkel.

Ik zou zeggen gewoon kopen.
Niet helemaal waar natuurlijk, 6 weken geen gebruik maken van maar wel 6 weken garantie die weg is. ;)

Veel verschil is het niet nee, maar wellicht dat er in de tussentijd nog een goede deal voorbij komt en dan baal je wel.

[Voor 6% gewijzigd door PK-1990 op 08-06-2020 16:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
De rek is denk ik wel uit de prijs mbt dat model... iig wat betreft de gemiddelde prijs, dit is een tv die tegen de €2500,- begonnen is.

Overigens is €1249,- niet eens een uitzonderlijk goede deal, bij Hofma is het al een tientje goedkoper zonder dat je om een speciale prijs hebt gevraagd.

Ik zou dat voorleggen aan plattetv en een nog nettere prijs bedingen. Maar zoals ik al heb genoemd, er zit denk ik nog maar heel weinig tot geen rek in de prijs van die tv, het is een model van een jaar oud dus je zit al tegen de bodemprijs aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:19
sanderberg10 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:44:
Bedankt voor jullie antwoorden.

ik heb het prijs-discussie topic de laatste weken in de gaten gehouden. Een prijs onder de 1200 voor de C9 heb ik nog niet voorbij zien komen. Ik kan hem nu krijgen voor 1249 bij Platte tv, wat afgaande op het prijs-discussie topic een prima prijs is.

Nu koop ik de tv liever wel bij een webshop waarvan de winkel in de buurt te vinden is, wat bijvoorbeeld bij platte tv en kamera express het geval is.
Ik heb hem op 5 april bij de Makro voor €1134 incl. BTW gehaald, dus hij kan nog wel iets goedkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vulcan750
Remz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:08:
[...]

Ik heb hem op 5 april bij de Makro voor €1134 incl. BTW gehaald, dus hij kan nog wel iets goedkoper.
Ik verwacht niet dat je de 55C9 nog voor deze zeer scherpe prijs zal tegenkomen. De voorraden slinken snel en aangezien de duurdere CX weinig voordelen biedt t.o.v. de C9...

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 8 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P20pro, dSLR Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:13
sanderberg10 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:15:
Beste Tweakers,

Mvg,

Sander
Sander, ik zat met exact hetzelfde dilemma. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en de CX gekocht. Achteraf gezien een beetje dom, want dat had ik over 8 weken waarschijnlijk ook wel gekund. Maar de C9 zit gemiddeld op zo'n 1299,-. De CX na aftrek cashback op 1399,-. Voor die 100,- heb ik het nieuwe model gekocht. Er was uiteraard geen garantie dat ik deze deal over 8 weken ook zou krijgen, want wanneer de voorraad C9 op is, vermoed ik dat de prijzen van de CX iets omhoog zullen gaan (lees: er wordt minder korting gegeven op de adviesprijs).

Maar wat ik wel kan vertellen is dat er nog maar weinig voorraad gaat komen. Ik heb met diverse winkels gesproken en daar komen ze niet meer binnen. Dus het nu kopen of niet, de prijzen gaan niet meer zakken. Wat je ook nog kan doen is nu kopen, kijken of alles in orde is en terug in doos. Grote kans dat ik dat ook doe. Ik heb de tv immers gekocht voor het nieuwe huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:00
Het verhaal dat ze niet meer binnenkomen is echt een verkoop praatje. Dit hoorde ik al in december.
Mijn advies, zie je een goede prijs. En krijg je achteraf geen spijt. Ik zeg doen.
Ik heb hem sinds december, alleen wat HDMI cec issue's maar voor de rest is het een heerlijke tv.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:43
Het is vaak een verkooppraatje, maar je ziet vaak wel dat de tweede helft van het jaar bij LG het moment is dat de oudere modellen worden uitgefaseerd. We zitten halverwege het jaar, dus het is wel plausibel dat je de 2019-modellen minder gaat zien. Binnen 6 weken zijn ze echter zeker niet verdwenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vulcan750
dmantione schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:30:
Binnen 6 weken zijn ze echter zeker niet verdwenen.
Ik zou dit niet zo stellig willen beweren. Maybe yes, maybe no.... :)
Koop in ieder geval wel via een officiële LG-dealer en niet bij een vage dozenschuiver. (Ex-demo, open doos exemplaren, grijze import, ect)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
We gaan hier toch serieus niet Platte TV als maatstaf nemen voor voorraadindicatie? De enige reden dat ze voorraad aangeven is zodat ze je het nieuwr model kunnen aansmeren als je ergens naar informeert.
Aangezien ik zie dat ze de enige in de Pricewatch zijn die bijv. de 55C8 nog aanbieden ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:27:
Het verhaal dat ze niet meer binnenkomen is echt een verkoop praatje. Dit hoorde ik al in december.
Mijn advies, zie je een goede prijs. En krijg je achteraf geen spijt. Ik zeg doen.
Ik heb hem sinds december, alleen wat HDMI cec issue's maar voor de rest is het een heerlijke tv.
dmantione schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:30:
Het is vaak een verkooppraatje, maar je ziet vaak wel dat de tweede helft van het jaar bij LG het moment is dat de oudere modellen worden uitgefaseerd. We zitten halverwege het jaar, dus het is wel plausibel dat je de 2019-modellen minder gaat zien. Binnen 6 weken zijn ze echter zeker niet verdwenen.
Dat is echt te kort door de bocht. Ik heb meerdere winkels bezocht om info in te winnen en bij 2/3 kon ik echt geen tv meer bestellen. Wellicht dat bepaalde winkels geen oude tv's meer inkopen en heeft het niets met de voorraden te maken, maar dat is anybodys guess. Ik vond de CX te duur en ze konden me alleen een andere types oled aanbieden. Geen C9.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PK-1990
aschja schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:15:
[...]

[...]

Dat is echt te kort door de bocht. Ik heb meerdere winkels bezocht om info in te winnen en bij 2/3 kon ik echt geen tv meer bestellen. Wellicht dat bepaalde winkels geen oude tv's meer inkopen en heeft het niets met de voorraden te maken, maar dat is anybodys guess. Ik vond de CX te duur en ze konden me alleen een andere types oled aanbieden. Geen C9.
Nogmaals, bij Mediamarkt, Coolblue, Platte TV etc. etc. zijn ze nog gewoon beschikbaar. Misschien bij de kleinere lokale TV dealers voor een scherpe prijs niet meer nee, maar dit is ook niet zo gek, die hebben niet een grote voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
PK-1990 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:33:
[...]

Nogmaals, bij Mediamarkt, Coolblue, Platte TV etc. etc. zijn ze nog gewoon beschikbaar. Misschien bij de kleinere lokale TV dealers voor een scherpe prijs niet meer nee, maar dit is ook niet zo gek, die hebben niet een grote voorraad.
Mediamarkt Den Bosch bijv wilde/kon geen nieuwe voor me bestellen. Kon alleen het showmodel verkopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PK-1990
aschja schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:43:
[...]

Mediamarkt Den Bosch bijv wilde/kon geen nieuwe voor me bestellen. Kon alleen het showmodel verkopen.
Waarom bestel je niet gewoon online en laat je het bezorgen? Dan ben je niet beperkt tot Den Bosch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:00
https://www.hofma.nl/LG-OLED55C9PLA-Zwart

Op voorraad van een goede winkel met een goede deal.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aschja
PK-1990 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:34:
[...]

Waarom bestel je niet gewoon online en laat je het bezorgen? Dan ben je niet beperkt tot Den Bosch.
Omdat ik mijn vrouw nog even de tv wilde laten zien en de verkoper met dit verhaal kwam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PK-1990
aschja schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:47:
[...]

Omdat ik mijn vrouw nog even de tv wilde laten zien en de verkoper met dit verhaal kwam.
Ik ben even naar Mediamarkt Amsterdam centrum gelopen omdat ik de TV even in het echt wilde zien. Kon namelijk thuis niet goed de 55" in perspectief plaatsen in mijn hoofd vergelijken met de 32" die ik nu heb. Dat is toch wel flink wat groter.

Nog een beetje proberen te onderhandelen over de prijs maar daar willen ze niet in mee. Mediamarkt en Bol.com zijn echter wel de enige 2 grote resellers die AMEX accepteren, dus twijfel nog een beetje of ik voor 50 euro ergens goedkoper haal of liever gewoon veel punten binnenhaal met een zeer goede aankoopverzekering via AMEX. Denk toch het laatste.

Sowieso bestel ik online en laat ik het bezorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
PK-1990 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:07:
[...]

Ik ben even naar Mediamarkt Amsterdam centrum gelopen omdat ik de TV even in het echt wilde zien. Kon namelijk thuis niet goed de 55" in perspectief plaats in mijn hoofd vergelijken met de 32" die ik nu heb. Dat is toch wel flink wat groter.

Nog een beetje proberen te onderhandelen over de prijs maar daar willen ze niet in mee. Mediamarkt en Bol.com zijn echter wel de enige 2 grote resellers die AMEX accepteren, dus twijfel nog een beetje of ik voor 50 euro ergens goedkoper haal of liever gewoon veel punten binnenhaal met een zeer goede aankoopverzekering via AMEX. Denk toch het laatste.

Sowieso bestel ik online en laat ik het bezorgen.
Dat was ook ons idee. Uiteindelijk hebben wij de CX besteld bij EP Tummers voor 1499. Komen ze volgende week bezorgen. Wij hebben nu nog een Philips 47" van een jaar of 9 oud. Dus heeeeel veel groter wordt het ook niet. Maar ons nieuwe huis is daarentegen wel wat groter, dus de kijkafstand is iets verder, dus in die zin gaan we er qua grootte niet megaveel op vooruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vulcan750
Van 47" naar 55" is toch echt een behoorlijk verschil hoor! Ik heb indertijd ook dezelfde stap gemaakt, weliswaar voor dezelfde huiskamer. Nu overgestapt naar een 65". Die stap voelde weer mega, maar went heel snel! 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanderberg10
Iedereen bedankt voor de tips en adviezen. Ik ga deze week nog even een aantal winkels benaderen om te kijken of ik er ergens een nog mooiere prijs uit kan krijgen. Wel denk ik dat ik aan het einde van deze week ergens de bestelling ga maken, dan heb ik de tv in ieder geval in huis. Denk ook niet dat de prijs van de C9 zal gaan zakken dus wat dat betreft maakt het niet zo veel uit.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True