Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbiestone
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-04-2024
Nog niet zolang geleden bleef een verwijderde foto op mijn SD card gewoon in google foto's staan. Makkelijk als je later die foto toch nog eens nodig had. Maar sinds kort verdwijnt hij ook in Google foto's bij verwijderen, andersom doet hij ook hetzelfde, dus verdwijnt hij van mijn sd card als ik hem in google foto's verwijder.
Ik heb me suf gezocht hoe ik het weer kan instellen dat ze elkaar niet beïnvloeden en je ze afzonderlijk kunt verwijderen.
Kan mij iemand de stappen aangeven om het weer naar het oude te krijgen?

robbiestone.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Heb het zelf even geprobeerd. Heb trouwens een iPhone, maar gebruik wel Google Foto's i.c.m. de gewone fotobibliotheek van Apple.
Als ik via Google Foto's een foto verwijder, komt er te staan "deze foto wordt verwijderd uit je iCloudfoto's op al je apparaten". En inderdaad, die foto vind ik dus niet meer terug in mijn galerij op de telefoon.
Andersom werkt het anders. Als ik een foto uit m'n galerij haal, staat hij nog wel op Google Foto's. En dat vind ik dus handig, want Google wordt zo een vergaarbak en niet mijn telefoon (die beperkte opslag heeft).

Welke telefoon gebruik je precies? Ik zie een Android telefoon. Wellicht werk je met de Foto's-app ipv een galerij op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbiestone
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-04-2024
Motorola G8 plus gebruik ik. Eerst werkte het wel, maar sinds een tijd niet meer

robbiestone.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Als ik foto's uit galerij verwijder (die automatisch geüpload worden naar Google foto's) blijven ze staan bij Google foto's.

Dus lees nou eens goed naar de vragen aan jou van croschou