Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ASRock + Wifi build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 08:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Moeders heeft sinds 2012 een prebuild Acer systeem (i5-2320/GT510/8GBRAM/SSD (later geplaatst). De PC wordt met name gebruikt voor webbrowsing, het bekijken van Youtube video's. Af en toe wordt er een foto mee bewerkt (Magix/Paint) en wellicht in de toekomst een video via Openshot editen. Allemaal relatief licht gebruik. Van belang is dat de PC relatief klein is i.v.m. beperkte ruimte.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 350 en 400 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm (Full-HD), SSD Crucial 500GB (1 jaar oud) en muis/toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien het verwachte gebruik zat ik te denken aan een ASRock Barebone, een Intel Wifi DesktopKit, 16GB geheugen (8GB zou voldoende voor nu moeten zijn, maar gezien de PC zo'n 5+ jaar mee moet, liever 16GB).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, maar de ASRock Barebone krijgt goede recensies.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te groot. Wifi is een belangrijk punt, de PC staat op zolder. Met de huidige USB-stick regelmatig problemen. Die wil ik voorkomen met een sterkere Wifi.

Ga je overklokken?
N.v.t.

Wat verwacht je van ons?[i]
Onderstaand de build die ik in gedachten heb. Ik hoor daar graag reacties op. Daarbij vraag ik me af of deze Desktop kit (wanneer die beschikbaar komt) kan in combinatie met de Deskmini. Ik wilde de 'officiele' wifi kit niet hebben omdat die een relatief oud M2 kaartje heeft. Een goed alternatief sta ik ook open voor. Ik hoor graag jullie reacties!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 81,05€ 81,05
1NetwerkadaptersIntel Wi-Fi 6 Gig+ Desktop Kit€ 0,-€ 0,-
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 144,39€ 144,39
1Geheugen internCrucial CT2K8G4SFS832A€ 69,15€ 69,15
1Overige componentenASRock DeskMini 2x USB 2.0 cable€ 9,20€ 9,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 303,79

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Wat maakt het dat je verwacht dat je met deze kit betere ontvangst gaat hebben?
Waarvoor zijn de usb kabels?
Als je graag lang met de pc wilt doen kan je nog twijfelen over de pricewatch: AMD Ryzen 5 3400G Boxed, die sinds kort weer een fatsoenlijke prijs heeft. (En wat sterkere GPU chip heeft).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwingyTwingy
Het lijkt (optisch) dat de Intel betere antennes heeft dan de Deskmini-standaard. Waarbij de snelheid van de chip ook een stuk hoger ligt, wat voor de toekomstvastheid voordelen heeft.
De USB-cable gebruik ik om twee extra poorten toe te voegen aan de Deskmini. Heel af en toe wordt er nog een CD/DVD afgespeeld en de externe speler heeft twee poorten nodig. Daarbij vond ik het handig om iets meer dan de 3 standaard poorten te hebben.
Over de 3400G twijfel ik inderdaad ook nog. Zou het in deze usecase echt tot een merkbare prestatieverbetering leiden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Dat klopt, de deskmini heeft geen wifizender. Ik bedoelde tov de usb dongel. Als het wifi van de router niet tot de zolder reikt, kan zelfs een antenne met schotel van 1m diameter niets ontvangen. Heb je met je smartphone wel wifi?

https://www.asrock.com/nettop/AMD/DeskMini%20A300%20Series/ geeft inderdaad aan dat je een wifi-antenne op de m.2 kan koppelen, en extra USB poorten aan kan maken mbv van zo'n kabel. Alternatief is een usb-hub.

de 3400g zal in de eerste jaren niet van groot belang zijn. Voor gewoon browsen etc niet, maar hij zal wel wat langer mee kunnen voor hij te traag wordt. Eigen keuze :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwingyTwingy
Dankjewel voor de reactie.

De USB-dongle werkt wel, maar het signaal valt gewoon regelmatig weg. Met smartphone op zolder prima internet.

Ik zal aankomende week, totdat de Intel Wi-Fi, beschikbaar is nog even wachten met bestelling. Kijken of de 3400G qua prijs nog wat beweegt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:34
Mocht je nog niet direct een nieuw systeem nodig hebben, Asrock komt waarschijnlijk volgende maand (geruchten!) met een nieuwe AMD Deskmini op de markt.
Meer info hier, kan de moeite waard zijn om even te wachten. Of nieuwere hardware, of een lagere prijs voor de A300....

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwingyTwingy
Nee direct hoeft idd niet. Moet sowieso nog wachten op de Desktop Kit voor die bestelbaar is. Zal wachten op de introductie van de nieuwe Deskmini.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True