Welk muis, ivm marmeren ondergrond.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:28
Momenteel werk ik met een Apple muis een Logitech muis , beide draadloos en nu om even te vergelijken een bedrade muis .

Ondergrond marmeren tafel

De beide draadloze muizen doen het qua cursor regelmatig even niet , de bedrade muis lijkt het nog het beste te doen ...

Ligt dit aan combinatie en type ondergrond , welke draadloze muis type zou het beste werken qua ondergrond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esv77
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-01 10:12
Zelf heb ik sinds enkele weken de kensington slimblade, dit is een trackball muis, ik vind hem perfect werken. Weinig ruimte nodig en zou perfect werken op een marmeren tafel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:24
oplossing: muismat , van marmeren ondergrond krijg je hele koude pols :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 15:03
Muismat -> problem solved ;) (heh bah @99ruud99 was me net voor :P )

Laat even weten welke muizen je hebt, kunnen we die alvast niet adviseren.

Logitech had enige jaren geleden de "dark, geloof ik" Darkfield Laser Tracking sensors die het ook prima deden omdat ze het voorelkaar krijgen de miniscule oppervlakte ruwheid vast te leggen en voor tracking te gebruiken. zelfs op glas.
Volgens mij zaten die destijds in de MX Master reeks, geen idee hoe zich dat verder ontwikkeld heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Dieks77 op 08-06-2020 10:28 . Reden: juiste benaming logitech tech ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 22:26
Heb zelf voor 9 euro een eigen muismat laten afdrukken. Lijkt me de handigste oplossing. Of koop er een voor 5 euro, nog goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farai
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-04 20:09
Dieks77 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:19:
Logitech had enige jaren geleden de "dark, geloof ik" sensors die het ook prima deden omdat ze het voorelkaar krijgen de miniscule oppervlakte ruwheid vast te leggen en voor tracking te gebruiken. zelfs op glas.
Volgens mij zaten die destijds in de MX Master reeks, geen idee hoe zich dat verder ontwikkeld heeft.
Ik werk op moment van schrijven met een MX Master op een glazen tafel. Hij doet het wel, maar ideaal is het niet. Het is allemaal net wat trager dan op een ondergrond met meer contrast. Op zich prima, maar als het even kan gooi ik er een muismat tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik heb al eens met een tracking ball muis type gewerkt , kon er niet aan wennen...

Muis mat daar beweeg ik te veel voor , ook geprobeerd , ga ik steeds vanaf ....

Maar ik begrijp dus dat behalve een muis mat , een ander type muis niet een verbetering is ?

Nu een Logitech M557 en de Magic mouse 2 van Apple

[ Voor 31% gewijzigd door ramrodwillem op 08-06-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 17:28
Er bestaan muismatten tot wel een meter lang. Dan moet je wel een erg stevige workout doen achter je PC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Probleem is gewoon dat je marmeren tafel zo glad is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
99ruud99 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:27:
Probleem is gewoon dat je marmeren tafel zo glad is :P
Ah zo , qua gladheid , ik dacht dat het door de grillige structuur van het marmer kwam ... dan maar opruwen ,,, :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 19:39
ramrodwillem schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:25:
Ik heb al eens met een tracking ball muis type gewerkt , kon er niet aan wennen...

Muis mat daar beweeg ik te veel voor , ook geprobeerd , ga ik steeds vanaf.
Grotere muismat nemen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpgVVh7CDpkPAWAkYOslwhYW0Tk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Md4FW3Bbp016QXnhYLdzvZO.jpg?f=user_large

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@ramrodwillem het ligt beetje aan type muis, maar meestal is het dat glas teveel reflecteert (waardoor cursor alle kanten op vliegt). Marmer is vergelijkbaar. Ik noem het gladheid, maar helemaal net moet het reflectie zijn.
Natuurlijk met zo'n muis met trackingbal is gladheid wel een ding, maar ik denk dat je die niet meer hebt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Haha nee misschien op de rommelmarkt nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:50

Sick Nick

Drop the top!

Logitech heeft muizen die op glas werken, die zullen het vast prima doen op marmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
En welke types zijn dat dan , waar op te letten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 15:03
Sick Nick schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:05:
Logitech heeft muizen die op glas werken, die zullen het vast prima doen op marmer?
MX Master 3 zou dat kunnen, maar @Farai zegt hier boven dat het toch niet zo heel fijn is.
Farai schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Ik werk op moment van schrijven met een MX Master op een glazen tafel. Hij doet het wel, maar ideaal is het niet. Het is allemaal net wat trager dan op een ondergrond met meer contrast. Op zich prima, maar als het even kan gooi ik er een muismat tussen.
iets off topic, zat even te googlen, muismatten met marblepatroon... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ramrodwillem schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:07:
En welke types zijn dat dan , waar op te letten ?
Muizen met "darkfield" trackingtechnologie van Logitech. Deze "werken" op glas (ze tracken de microscopische imperfecties, zoals stof). Je hebt kans dat dit een stuk beter werkt op marmer als glas.

Een gyromuis zou ook kunnen helpen, daar deze net als je smartphone werken (in de lucht). Let wel op: de Logitech MX Air gyromouse heeft een optische sensor die geactiveerd wordt zodra je hem neerzet, dus die werkt dan niet meer op glas vermoed ik.
Pagina: 1