Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:27
Wie kan mij helpen?

Laatste tijd heb ik steeds vaker last van apps die op de achtergrond crashen. Dat wil zeggen dat ik wil switchen naar een app die ik enkele seconden daarvoor heb gebruikt en de app opnieuw wordt gestart. Hierdoor verlies ik steeds de gegevens die ik open had staan in de betreffende app. Behoorlijk irritant.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:59
Is er ook een appcrash gelogd in de analytics of is de app gesloten vanwege geheugen gebrek?
De SE, 7 en 8 hebben maar 2 GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
jeroen3 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:11:
Is er ook een appcrash gelogd in de analytics of is de app gesloten vanwege geheugen gebrek?
De SE, 7 en 8 hebben maar 2 GB RAM.
Sorry ik ben echt een leek op dit gebied. Hoe kan ik analytics vinden? Weet opslag geheugen te vinden maar niet werkgeheugen. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Instellingen -> Privacy -> Analyse en Verbeteringen -> Analysegegevens.
Maar die rapporten zullen je wel weinig zeggen dan.

Het kan ook zijn dat de app die je gebruikt een bug heeft, bij welke apps ervaar je dit vooral?

Als dat niet zo is kan ik alleen maar aanraden af en toe opnieuw op te starten, de laatste iOS te installeren, of te overwegen de upraden naar een nieuwer model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
jeroen3 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:23:
Instellingen -> Privacy -> Analyse en Verbeteringen -> Analysegegevens.
Maar die rapporten zullen je wel weinig zeggen dan.

Het kan ook zijn dat de app die je gebruikt een bug heeft, bij welke apps ervaar je dit vooral?

Als dat niet zo is kan ik alleen maar aanraden af en toe opnieuw op te starten, de laatste iOS te installeren, of te overwegen de upraden naar een nieuwer model.
Dank voor je hulp. Zegt mij inderdaad niet zoveel, de rapporten. Ik ervaar het eigenlijk bij al mijn apps. Dus bijvoorbeeld ook de app voor instellingen waar ik net even 3 minuten uit was en vervolgens weer open.

Inzicht in wat ik nu in beslag heb qua werkgeheugen, vind ik dat ook in analytics of is daar een eenvoudigere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Apps hebben geen toegang tot de lopende processen of het gebruikte werkgeheugen. Die informatie kun je niet zien. Zou ook niet nodig moeten zijn, er is toch niets wat je er aan kan veranderen.

Zit je al op iOS 13.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:36
Dit is niet crashen, het is "by design" dat iOS Apps in de achtergrond op een gegeven moment afsluit. Dat is ofwel om geheugen te besparen, ofwel om meer performance voor de actieve app te kunnen garanderen.

Als een app half ingevulde gegevens 'kwijtraakt' doordat die op de achtergrond afgesloten is, dan hebben de ontwikkelaars van die app het niet goed geimplementeerd. Je hoort als iOS app daar fatsoenlijk mee overweg te kunnen. Klacht kun je dus indienen bij de betreffende app, niet bij Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
Bedankt voor jullie antwoorden.

Heb nog even verder gezocht. Kwam uit bij een artikel van Macworld. Daar stond dit en lijkt geholpen te hebben.

"Hiervoor hoef je alleen maar je apparaat te ontgrendelen, de Aan-/uitknop ingedrukt te houden. Laat de knop los zodra de optie Zet uit zichtbaar wordt. Houd nu de thuisknop ingedrukt totdat het beginscherm met alle apps in beeld komt. Laat nu de thuisknop los.

Deze procedure herstelt het werkgeheugen, zodat je weer met een schone lei kunt beginnen. Je zult waarschijnlijk merken dat je apps sneller zullen laden en werken, en dat alles wat soepeler loopt in iOS."
Pagina: 1