Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dell 5 jaar Accidental Damage bescherming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 25-05 08:12
Ik heb een week terug een nieuwe laptop besteld, vers uit de fabriek bij dell.
Het gaat om de nieuwe G5 5500 met i7-10750H en RTX-2070 (Ik weet niet in hoeverre dit uitmaakt, maar bij deze.)

Er zat (volgensmij) een fout in de configurator van dell 1 jaar Accidental Damage bescherming kostte €25. Echter kostte 5 jaar Accidental Damage bescherming €0,- extra. Dus ik heb deze erbij op de bestellijst gezet (natuurlijk) en kreeg deze bij mijn eerste orderbevestiging, op de mail, ook netjes op de pakbon mee. Mooi meegepakt.

Nu staat er op mijn tweede bestelbevestiging, waar ik een bestelnummer ontving, en in mijn dell account op de site overal dat ik geen 5 jaar Accidental Damage bescherming meer heb. Ik snap dat ze waarschijnlijk de configurator fout hebben gevonden en deze dus eraf hebben gehaald. Maar dit is natuurlijk niet waarvoor ik betaald heb.

Zijn er stappen die ik kan zetten om deze 5 jaar Accidental Damage bescherming alsnog weer terug te krijgen.

Ik snap dat dit een rare vraag is 8)7 , maar alle hulp wordt gewaardeerd _/-\o_ .

Edit:
Hier de originele orderbevestiging
https://prnt.sc/svqhn7
En de latere bevestiging
https://prnt.sc/svqhvk

[Voor 11% gewijzigd door tjallo op 08-06-2020 09:49]

Doe wat je niet laten kan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt geheel afzien van de koop.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Prijsfout is prijsfout en ga je niks aan kunnen doen, staan al legio topics over op Tweakers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrChickenman
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:29

MrChickenman

Hand of the Archon

Ja contact opnemen met Dell, verhaal uitleggen. Desnoods via de mail zodat het duidelijk op papier staat. Desnoods koop ontbinden en je pech nemen.

Misschien dat ze iets uit coulance kunnen doen, of je moet er een rechtzaak van willen maken. (Dit soort bedrijven hebben genoeg geld om je heel lang aan het draadje te houden en vaak wint diegene met de langste adem (Dell dus). Als ze je dit niet willen geven.

Desnoods als je rechtsbijstand hebt, kunnen ze misschien nog iets.

[Voor 7% gewijzigd door MrChickenman op 08-06-2020 09:36]

🐔 🚀 💰 🌕

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tjallo
Pascalito schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:35:
Ja contact opnemen met Dell, verhaal uitleggen. Desnoods via de mail zodat het duidelijk op papier staat. Desnoods koop ontbinden en je pech nemen.

Misschien dat ze iets uit coulance kunnen doen, of je moet er een rechtzaak van willen maken. (Dit soort bedrijven hebben genoeg geld om je heel lang aan het draadje te houden en vaak wint diegene met de langste adem (Dell dus). Als ze je dit niet willen geven.

Desnoods als je rechtsbijstand hebt, kunnen ze misschien nog iets.
Ik snap dat een rechtzaak (in de praktijk) niet haalbaar gaat zijn, hier ook niet op uit ;).

Maar op papier en even telefonisch contact op nemen leek me inderdaad een goed idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16-06 17:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@Fable, er zijn genoeg topics waar je wel wint als consument.
Ikzelf heb in een ver verleden een XPS met 1TB aan SSD (2x500GB) Geleverd gekregen terwijl het een prijsfout was en Dell wilde mij een XPS leveren met 1 TB aan HDD.

Uiteindelijk is men overgegaan tot levering.

Toen was er duidelijk een aanbieding en was de prijs uiteraard extreem scherp maar mijn inziens nog te verantwoorden.
Nu gaat het over prijs 0 euro en als er niet bij staat dat het een aanbieding is, is dat eenvoudig als prijsfout uit te leggen door Dell.

Dan houd je 3 keuzes over:
1. Je accepteert de huidige orderbevestiging met 1 jaar
2. Je kijkt wat Dell kan doen om toch 5 jaar te leveren, misschien met extra korting
3. Je annuleert de order volledig.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16-06 15:52

Blokker_1999

Full steam ahead

Als 1 jaar €25 kost dan is 5 jaar voor €0 een overduidelijke prijsfout en zijn ze niet verplicht om deze zomaar te honoreren. Je hebt gegokt en verloren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07:44

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Dit lijkt mij eerder een vertaalfoutje tussen Nederlands en Engels. Het SKU is namelijk hetzelfde.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrChickenman

MrChickenman

Hand of the Archon

Fable schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:34:
Prijsfout is prijsfout en ga je niks aan kunnen doen, staan al legio topics over op Tweakers.
Niet helemaal waar, indien dit een promotie was kun je hier gewoon aanspraak op maken. Ligt ook aan de waarde van het product. Stel dat jij een bankset wilt kopen die normaal rond de 400 euro kost, en je deze bij de winkel voor 350 euro kan kopen. Redelijk normale korting.
Als dezelfde bank voor 5 euro te koop staat is dit een overduidelijke prijsfout.

5 jaar dell accidental damage voor 0 euro, zou je nog kunnen zien als een soort promotie. Vooral omdat 1 jaar 25 euro was. We praten dus over 100 euro korting. Wat vrij normaal is bij een laptop van rond de 1400 Euro.

🐔 🚀 💰 🌕

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:08
Belindo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:44:
Dit lijkt mij eerder een vertaalfoutje tussen Nederlands en Engels. Het SKU is namelijk hetzelfde.
Hoe vertaal je van GEEN naar 5 Jaar ? Aparte vertaalconstructie heb je dan.

Fout in het ordersysteem lijkt me voordehandliggender

Woont in Helsinki

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Nu online
Sterker nog, ik kijk zelf op die site, en het is nog steeds as such beschikbaar:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:40:
@Fable, er zijn genoeg topics waar je wel wint als consument.
Ikzelf heb in een ver verleden een XPS met 1TB aan SSD (2x500GB) Geleverd gekregen terwijl het een prijsfout was en Dell wilde mij een XPS leveren met 1 TB aan HDD.

Uiteindelijk is men overgegaan tot levering.

Toen was er duidelijk een aanbieding en was de prijs uiteraard extreem scherp maar mijn inziens nog te verantwoorden.
Nu gaat het over prijs 0 euro en als er niet bij staat dat het een aanbieding is, is dat eenvoudig als prijsfout uit te leggen door Dell.

Dan houd je 3 keuzes over:
1. Je accepteert de huidige orderbevestiging met 1 jaar
2. Je kijkt wat Dell kan doen om toch 5 jaar te leveren, misschien met extra korting
3. Je annuleert de order volledig.
In een ver verleden lukte het inderdaad nog wel eens, maar tegenwoordig niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16-06 17:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Pascalito schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Niet helemaal waar, indien dit een promotie was kun je hier gewoon aanspraak op maken. Ligt ook aan de waarde van het product. Stel dat jij een bankset wilt kopen die normaal rond de 400 euro kost, en je deze bij de winkel voor 350 euro kan kopen. Redelijk normale korting.
Als dezelfde bank voor 5 euro te koop staat is dit een overduidelijke prijsfout.

5 jaar dell accidental damage voor 0 euro, zou je nog kunnen zien als een soort promotie. Vooral omdat 1 jaar 25 euro was. We praten dus over 100 euro korting. Wat vrij normaal is bij een laptop van rond de 1400 Euro.
Dit is een grijs gebied uiteraard en dat is nu precies de vraag die beantwoord zou moeten worden: Kun je dit zien als promotie of is dit duidelijk een fout.

Argumenten voor de fout:
Er staat niets bij wat duidt op een promotie "Nu tijdelijk met gratis 5 jaar Accidental Damage coverage!"
1 jaar kost 25 euro en is duurder dan 5 jaar. Niet logisch

Dit kan een eindeloze discussie op Tweakers worden en dit zal een rechter moeten toetsen als je dit tot het uiterste zou willen drijven. Ik weet niet wat uitspraken zijn geweest in dergelijke cases, maar ik verwacht weinig in het voordeel van de TS. Ik denk dat het beste idee is om contact met Dell op te nemen en kijken wat ze willen doen.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrChickenman

MrChickenman

Hand of the Archon

Hann1BaL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Dit is een grijs gebied uiteraard en dat is nu precies de vraag die beantwoord zou moeten worden: Kun je dit zien als promotie of is dit duidelijk een fout.

Argumenten voor de fout:
Er staat niets bij wat duidt op een promotie "Nu tijdelijk met gratis 5 jaar Accidental Damage coverage!"
1 jaar kost 25 euro en is duurder dan 5 jaar. Niet logisch

Dit kan een eindeloze discussie op Tweakers worden en dit zal een rechter moeten toetsen als je dit tot het uiterste zou willen drijven. Ik weet niet wat uitspraken zijn geweest in dergelijke cases, maar ik verwacht weinig in het voordeel van de TS. Ik denk dat het beste idee is om contact met Dell op te nemen en kijken wat ze willen doen.
Inderdaad, misschien dat ze uit coulance een jaartje extra willen geven, dan zou ik dit ook gewoon accepteren. Ik zou het niet eisen, maar gewoon vriendelijk vragen. Daar kom je al ver mee.

🐔 🚀 💰 🌕

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21:50
Pascalito schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:44:

Of het 100 euro korting betreft is denk ik maar de vraag, vaak zijn bij dit soort plans de latere jaren steeds duurder omdat het risico steeds groter wordt.

Wel frappant dat dit nog steeds overal op de site staat, ook bij meerdere modellen.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-06 16:33
Je kan alleen maar 1 jaar hebben.
5 jaar is niet mogelijk met consumenten notebooks.

5 Jaar schade dekking is bedoeld bij zakelijke orders op machines zoals desktops en displays.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21:50
Haruhi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:38:
Je kan alleen maar 1 jaar hebben.
5 jaar is niet mogelijk met consumenten notebooks.

5 Jaar schade dekking is bedoeld bij zakelijke orders op machines zoals desktops en displays.
Dat dacht ik ook, maar het grappige is dat het momenteel geen optie is bij de zakelijke modellen, die hebben enkel 1 jaar en bij voor zover ik kan zien, alle consumenten modellen een optie is voor 5 jaar tegen €0

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haruhi
Dennism schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:45:
[...]

Dat dacht ik ook, maar het grappige is dat het momenteel geen optie is bij de zakelijke modellen, die hebben enkel 1 jaar en bij voor zover ik kan zien, alle consumenten modellen een optie is voor 5 jaar tegen €0
Klopt. De notebooks tellen ook niet, die gaan geen 5 jaar mee.
Je moet eerder aan de optiplex towers en displays denken.
Denk, dingen die bijna nooit door schuld stuk gaan, die kan je dekken onder 3 of 5 jaar damage coverage. :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Belindo

Belindo

In de AV staat het volgende, wat voor jou van toepassing is, omdat je 1 jaar Collect and Return garantie hebt:
Opmerking: de dekkingsperiodes van de gekozen Accidental Damage Service en Support Service moet overeenkomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Belindo

Belindo

Haruhi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Denk, dingen die bijna nooit door schuld stuk gaan, die kan je dekken onder 3 of 5 jaar damage coverage. :')
Niet helemaal waar. Je kunt op een notebook ook 4 jaar garantie nemen, en dan ook 4 jaar Accidental Damage. Sterker, bij de Premium Plus garantie zit de Accidental Damage bij in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tjallo
Belindo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:50:
In de AV staat het volgende, wat voor jou van toepassing is, omdat je 1 jaar Collect and Return garantie hebt:

[...]
Gaat het hier echter niet om het Supporttype (abonnementsservices) en niet om de garantie in het algemeen?

https://www.dell.com/lear...mer-subscription-services

[Voor 14% gewijzigd door tjallo op 08-06-2020 10:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-06 18:15
Zijn er stappen die ik kan zetten om deze 5 jaar Accidental Damage bescherming alsnog weer terug te krijgen.
Stap 1: Neem contact op met de verkoper.

Je hebt nu allemaal hypothetische situaties maar je weet pas waar je staat als je navraag doet. Misschien zeggen ze wel "Ja dat is een prijsfout, maar deze keer honoreren we het." Het is een soort verzekering dus Dell kan er ook op gokken dat je het niet nodig gaat hebben en dat het ze dus niks kost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tjallo
O88088 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Stap 1: Neem contact op met de verkoper.

Je hebt nu allemaal hypothetische situaties maar je weet pas waar je staat als je navraag doet. Misschien zeggen ze wel "Ja dat is een prijsfout, maar deze keer honoreren we het." Het is een soort verzekering dus Dell kan er ook op gokken dat je het niet nodig gaat hebben en dat het ze dus niks kost.
Al gedaan. Had dit eerder moeten vermelden misschien. Afwachtende van reactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16-06 15:52

Blokker_1999

Full steam ahead

Haruhi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Ook voor laptops bestaat het hoor. Onze bedrijfslaptops, Dell, hebben 3 jaar ondersteuning, inclusief voor accidentele beschadiging.

https://i.dell.com/images/global/configurator/module/prosupport_plus_module_627x90_ver1_en.jpg

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Als het geen actie is wat duidelijk zichtbaar is, betreft het een kennelijke vergissing. Een prijsfout is iets anders. Dat is wanneer je het artikel in je winkelmandje legt, de prijs bij bestellen en betalen wijzigt. Dat mag dus niet, net als in de supermarkt bij afrekenen. (Doosje eieren van €2,59 bij afrekenen ineens €2,99 kost.)

@Blokker_1999 Dus geen 5j.wat @Haruhi zegt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haruhi
Belindo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Niet helemaal waar. Je kunt op een notebook ook 4 jaar garantie nemen, en dan ook 4 jaar Accidental Damage. Sterker, bij de Premium Plus garantie zit de Accidental Damage bij in.
Hmn, hier lees ik weer op pagina 8, dat het niet geld in Nederland :/
https://i.dell.com/sites/...um-support-plus-sd-NL.pdf
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True