Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade Videokaart + Monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram!
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 14-06 18:01
Hai,
ik heb nu een setup met de lg29um69g b ultrawide monitor en een tweede monitor (geen idee, een oud ding) en mijn pc bevat:
Asrock b450m pro4 f
550 watt bronze antec neoeco voeding
Amd ryzen 5 2600
xfx rx 580 oc
intel 660p 1tb nvme ssd

ik wil misschien gaan upgraden naar 2 extra monitoren, curved van 23,6 inch zodat deze goed aansluiten op mijn 29 inch ultrawide monitor. Ik wil graag met drie schermen dirt rally 2.0 en kartkraft gaan spelen, en het maakt me niet uit als ik een beetje kwaliteit hierop verlies, maar ik wil wel graag minstens 60hz halen. Mijn huidige monitor is 75hz, dus welke monitor zou ik voor de zijkanten moeten aanschaffen en welke videokaart?
Ik zat de denken aan een vega 5600xt/5700 of een 1660 ti/ 2060. Al zou ik voor de 2060 gaan dan zou deze niet samenwerken met de freesync monitoren, nog wel met adaptive sync met de ultrawide monitor op displayport, maar de twee andere monitoren op hdmi niet. Aangezien ik alleen twee racegames wil spelen met kwaliteit van minder dan 4k, heb ik hier wel kwaliteitsverlies op, maar is hier de freesync voor nodig? Ik zat zelf denken aan de
pricewatch: Philips 241E1SCA/00 Zwart
aangezien deze niet te duur, curved, 23,6 inch is en freesync heeft.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram!
De 2060 lijkt me een sterke kaart, kan voor deze resolutie met een lagere kwaliteit 60hz minstens te halen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15:56
geen 1660ti, geen 2060,
of 1660 super of 2060 super. Zou beetje zonde zijn anders.
AMD alternatief: 5700 of 5700xt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-06 10:45

Thomg

Aww yiss

De goedkoopste interessante kaarten imo zijn:

pricewatch: Powercolor Radeon RX 5600 XT Red Dragon 6G
pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G
pricewatch: Gainward GeForce RTX 2060 Super Phoenix "GS"
pricewatch: Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix "GS"

Simpelweg gekeken naar kwaliteit koeler (heatsink vooral) en leverbaarheid.

Vergelijk performance en kies zelf wat je wilt hebben voor de prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram!
Oké, welk van deze kaarten is dan het best om te gebruiken met 2 1080p 75hz freesync monitoren en 1 ultrawide 1080p 75hz freesync monitor? Ik zou zelf denken de rx 5700/5700xt vanwege de performance met freesync voor de zware taak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nvidia kaarten kunnen vandaag de dag ook overweg met freesync, mits het over DP is.

Dus hiermee vergelijken.
https://www.techpowerup.c...-rx-5600-xt-pulse/27.html
Dan is het gewoon een kwestie van bij alle kaarten kijken waar jij de meeste zwaarte legt.

3x freesync gaat wel lastig worden... Met nvidia ben je sowieso al SOL en met AMD...
https://community.amd.com/thread/198006

[Voor 4% gewijzigd door Thomg op 08-06-2020 15:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram!
Oke, dus als ik een amd kaart zou gebruiken met 3 freesync monitoren bereik ik hier weinig mee, en zou ik dus ook met een nvidia kaart uit de voeten moeten kunnen. Ik zal zelf uitzoeken welke kaart mij hier het beste geschikt voor lijkt, aangezien ik niet te veel wil uitgeven en een goede prijs/performance verhouding wil voor het gamen op 3 schermen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Met AMD kan het wel, mits je eyefinity enabled (moet dus DP zijn) en ze dezelfde refreshrate hebben (primair naar 60, of luxere monitoren bijkopen).

Met nvidia zie ik vooral erg veel problemen met multi-monitor setups, dus dat moet je dan maar "gewoon" proberen.

Misschien dat je beter kan kijken naar een leuke prijsdaling van een luxere ultrawide? Ben je meteen van al het gezeik af :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram!
Bedoel je dat eyefinity alleen werkt met alleen dp monitoren? of werkt dit ook met een adapter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Wikipedia heeft hier flink wat informatie over.
Wikipedia: AMD Eyefinity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram!
Ik ben van plan de rx 5700 te gaan doen met de dp ultrawide en 2x hdmi normaal, al deze monitoren hebben freesync, maar hoe laat je hier een eyefinity freesync setup goed mee werken? Ik kom er niet uit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram!
Wat ik nu denk na het uitzoeken, is dat ik met 1 displayport freesync en 2 displayport Naar HDMI actieve adapters eyefinity en freesync kan gebruiken op 75hz. Klopt dit, ik ben er niet helemaal zeker van...

• Reeker
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14-06 21:46
Bram! schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:28:
Wat ik nu denk na het uitzoeken, is dat ik met 1 displayport freesync en 2 displayport Naar HDMI actieve adapters eyefinity en freesync kan gebruiken op 75hz. Klopt dit, ik ben er niet helemaal zeker van...
Waarom haal je niet één grote ultra wide? Het is vrij duidelijk dat je gewenste opstelling erg lastig lijkt te worden

• Bram!
Ik heb nu al 1 ultrawide en ik wil deze gaan upgraden met 2 schermen, een grote ultrawide is stukken duurder dan dit, dus dat is jammer genoeg geen mogelijkheid.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True