Toon posts:

Denon X1600H en nieuwe LG65CX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rvb1960
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
OMG........de hele zondag al lopen klooien. Heb een nieuwe LG65CX i.c.m. een speciaal daarvoor vandaag gekochte Denon AVR X1600H. Deze speciaal gekocht omdat deze reciever eARC heeft. Maar ook ik heb geen geluid via ARC. Ik zou mijn Apple TV wel op de Denon kunnen aansluiten maar ik wilde juist nu alleen nog maar de apps via de LG gebruiken. Daar zijn ze tenslotte voor op de LG gezet, toch ? ;-)

Horizonbox Ziggo en DVD speler aangesloten op Denon. HDMI 1 en 2.
Nieuwe HDMI kabel via de Denon eARC naar HDMI poort 2 (ARC) van de LG.

Instellingen Denon speakers op ARC .

Wel geluid uit de DVD.
Wel geluid uit de horizonbox.

Maar ook ik, als ik de LG op Netflix zet dan heb ik geen geluid. Alleen geluid over de LG speakers als je in de setup van de LG kiest voor interne speakers. Maar zodra je hem op ARC zet geen geluid.

Heel raar is ook als je de LG op ARC zet opeens in de titel van een film van Netflix de aanduiding ATMOS weg is. Dan staat er opeens 5.1. Zet je dan de LG op interne speakers is opeens ATMOS terug in de titel.

Iemand de oplossing?
Heb al gegoogled of er "thuishulp" bestaat voor dit soort problemen maar niets gevonden.

[Voor 4% gewijzigd door rvb1960 op 07-06-2020 21:59]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 06:38
Bij settings van audio in de tv pcm naar auto zetten.
Ook eerst de receiver op tv audio en dan pas de tv apps starten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rvb1960
Ik lees net de Denon gebruiksaanwijzing. Ik sluit de Ziggo box aan op HDMI 1. Daarna een HDMI van Monitor HDMI out naar HDMI 2 van de LG.(ARC)

Maar volgens de gebruiksaanwijzing moet de LG in aansluiting 1 van de Denon en dus niet in de Monitor out (??) Dus niet via de monitor out (waar ook e-arc staat) naar de LG maar via aansluiting 1.En dan de ziggo box in aansluiting 2 van de Denon. De DVD zou ik dan in aansluiting 3 kunnen doen.

Zo ja, moet ik dan een extra HDMI trekken van monitor out naar de LG hdmi 1 om de DVD binnen te halen? Dat zou betekenen dus 2 kabels naar de LG.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:23
Ik heb een Sony TV en een Denon X2600H en heb e.e.a. als volgt aangesloten:

Een HDMI kabel van de ARC gemarkeerde aansluiting op de TV naar de Monitor (ARC/E-ARC) aansluiting op de receiver.
M'n Apple TV zit op de media player HDMI input van de receiver, en m'm Raspberry PI op een willekeurige andere, maar da's voor dit verhaal verder niet relevant.

Op deze manier werkt geluid van de TV 'goed' op de Denon. Wel is het zo dat de Denon bij surround geluid te lang bezig is met verwerken en het geluid niet gelijk loopt met het beeld op de TV. Bij een vriend van me gebeurt hetzelfde met z'n LG TV en Yamaha receiver. Het is wel mogelijk geluid te vertragen op zowel de TV als de receiver, maar andersom (dus beeld wat later) kan weer niet.

Voor mij was de oplossing de TV Audio uitvoer op PCM te zetten en dan maar te accepteren dat geluid uit de TV stereo is. De Apple TV's Netflix app werkt vele malen beter dan het exemplaar op mijn TV, dus een probleem vind ik het zelf niet echt. Voor jou zal dat misschien weer anders zijn.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rvb1960
De next doet het prima vanaf de Denon. Mijn aansluiting nu is:

Next op aansluiting 1 van Denon.

DVD op aansluiting 2 van Denon.

LG via ARC uitgang naar Monitor van Denon.

Next en DVD doet het op deze manier prima. Echter, als ik een app van de LG aanzet (Youtube of Netflix) dan heb ik geen geluid. Ik zie dit probleem heel veel op internet. Alleen dé oplossing heb ik nog niet gevonden.

Daarom wil ik nu de LG aansluiten op aansluiting 1 van de Denon (omdat de gebruiksaanwijzing zegt dat deze e-arc is en voor televisie). De next en dvd moeten dan naar 2 en 3 en een extra HDMI vanuit monitor naar HDMI poort zonder arc op LG.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-12-2022

Benzed

LG65C8 owner

Als je interne apps gebruikt moet je ook de instellingen veranderen. naar earc. en de receiver op tv audio zetten.

ga je naar instellingen- geluids- geluidsuitgangen- hdmi arc- digitaal geluid uit automatisch.

Die andere apparaten geven alleen beeld door. Nu moet je geluid terug sturen met ARC naar de receiver en dat doe je dus met deze instellingen.

[Voor 25% gewijzigd door Benzed op 08-06-2020 11:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:51
LG heeft last van ARC problemen icm Denon. Misschien dat het hier aan ligt?

https://denon-nl.custhelp...wbVFLb2h4dlNkZGt3JTIxJTIx

Acties:
  • +1Henk 'm!

• appel_flappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10-2022
rvb1960 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:45:
De next doet het prima vanaf de Denon. Mijn aansluiting nu is:

Next op aansluiting 1 van Denon.

DVD op aansluiting 2 van Denon.

LG via ARC uitgang naar Monitor van Denon.

Next en DVD doet het op deze manier prima. Echter, als ik een app van de LG aanzet (Youtube of Netflix) dan heb ik geen geluid. Ik zie dit probleem heel veel op internet. Alleen dé oplossing heb ik nog niet gevonden.

Daarom wil ik nu de LG aansluiten op aansluiting 1 van de Denon (omdat de gebruiksaanwijzing zegt dat deze e-arc is en voor televisie). De next en dvd moeten dan naar 2 en 3 en een extra HDMI vanuit monitor naar HDMI poort zonder arc op LG.
Ik ben ook veel tijd geweest om ARC te laten werken tussen mijn LG CX en een Denon X2400h.
Gisteravond eindelijk het issue gevonden.

Op de Denon had ik bij instellingen -> inputs 'TV-Audio' op 'hide' staan. (2 jaar geleden ingesteld toen ik nog geen ARC nodig had).
Ik heb 'TV-Audio' nu uit de verborgen apparaten lijst gehaald en daarna aan HDMI toegewezen.
Toen werkte alles eindelijk.

Ik heb gisteren zelfs de setup assistant op de Denon doorlopen. Daarin wordt de vraag gesteld of je ARC wilt gebruiken. Als je dat met 'Ja' beantwoord, wordt blijkbaar 'TV-Audio' niet weer standaard uit de verborgen apparatenlijst gehaald. Niet handig.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee