Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem voor het afspelen en produceren van muziek. Ik heb een externe focusrite scarlet 4i4 waarmee ik realtime geluid kan bewerken. Daarnaast lijkt me het in de toekomst leuk om een keer een game te kunnen spelen, dus een videokaart wil ik er nog eens bij kopen.
Verder uiteraard het afspelen van spotify, youtube, browsen en af en toe een office documentje maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan nu een HP prodesk i5-4570 kopen met 4GB geheugen en 120GB SSD harddisk voor €180. Dit leek een mooi systeem om mijn huidige laptop (ook i5-4th gen) die ik nu gebruik te vervangen op mijn vaste werkplek.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Op de focusrite scarlet na, maar die is extern via USB aan te sluiten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dacht zelf om het memory naar 8GB te upgraden en in de toekomst een 2e hands gaming kaart te kopen op marktplaats.
Ga je overklokken?
Geen idee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Momenteel heb ik nog een core2duo systeem staan met 4GB geheugen/ssd en deze voldoet absoluut niet voor datgene waar ik de desktop voor wil gebruiken.
Ik ben benieuwd naar meningen en tips, zoals:
- Zijn er slimmere keuzes om je €180 te besteden?
- Is dit systeem een echte verbetering van de core2duo?
- Is het nodig om op windows 10 naar 8Gb te upgraden?
- Wat zouden jullie verder aanraden?
- Wat zou een goedkope 2e hands gaming kaart zijn, waar ik toch nog wat simpele games mee kan spelen?
Ik gebruik het systeem voor het afspelen en produceren van muziek. Ik heb een externe focusrite scarlet 4i4 waarmee ik realtime geluid kan bewerken. Daarnaast lijkt me het in de toekomst leuk om een keer een game te kunnen spelen, dus een videokaart wil ik er nog eens bij kopen.
Verder uiteraard het afspelen van spotify, youtube, browsen en af en toe een office documentje maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan nu een HP prodesk i5-4570 kopen met 4GB geheugen en 120GB SSD harddisk voor €180. Dit leek een mooi systeem om mijn huidige laptop (ook i5-4th gen) die ik nu gebruik te vervangen op mijn vaste werkplek.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Op de focusrite scarlet na, maar die is extern via USB aan te sluiten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dacht zelf om het memory naar 8GB te upgraden en in de toekomst een 2e hands gaming kaart te kopen op marktplaats.
Ga je overklokken?
Geen idee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Momenteel heb ik nog een core2duo systeem staan met 4GB geheugen/ssd en deze voldoet absoluut niet voor datgene waar ik de desktop voor wil gebruiken.
Ik ben benieuwd naar meningen en tips, zoals:
- Zijn er slimmere keuzes om je €180 te besteden?
- Is dit systeem een echte verbetering van de core2duo?
- Is het nodig om op windows 10 naar 8Gb te upgraden?
- Wat zouden jullie verder aanraden?
- Wat zou een goedkope 2e hands gaming kaart zijn, waar ik toch nog wat simpele games mee kan spelen?
24x sf175s + gw5000-dt op oost