Welke TV voor buiten in de veranda?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKSR
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-05-2023
Goedenavond, Ik ben een leek wat elektronica betreft vandaar de vraag of jullie me van adviezen kunnen voorzien.

Ik ben opzoek naar een TV voor in onze veranda (hangt droog en met muurbeugel makkelijk er af te halen) we willen hem gebruiken met de google chromecast en zoeken een 81cm

Budget rond de 200,-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies, dus ik verplaats je even naar het juiste subforum :)

Zou je zo vriendelijk willen zijn om wat meer eisen/specificaties te geven.
Voorkeuren voor merk merk/aansluitingen/ontvangst kunnen belangrijk zijn bijvoorbeeld!

Wat heb je daarnaast zelf al gevonden? (Op dit forum verwacht men wat vooronderzoek, vandaar :) )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKSR
Excuses!
Merk maakt niet uit. Als het maar 2 hdmi aansluiting heeft voor de chromecast.
Ik heb zelf de volgende 2 gevonden;

https://www.coolblue.nl/product/862812/salora-32ltc2100.html

https://www.coolblue.nl/p...78/philips-32phs4503.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor een buitensituatie als een veranda heb je een model nodig met een hoge lichtsterkte, alleen de goede HDR-televisies vind je niet in deze prijsklasse.

Mijn gedachte zou zijn naar een monitor op zoek te gaan, voor een chromecast is een monitor namelijk prima en ook een TV-ontvanger kun je op een monitor aansluiten. Wat is het voordeel bij monitoren? Nou, deze schermmaat is veel gebruikelijker voor monitoren en worden dan ook goede monitoren in deze prijsklasse gemaakt. Voordeel twee is dat je de Vesa HDR400, HDR600 en HDR1000-standaarden hebt en je kunt eenvoudig modellen opzoeken die aan deze norm voldoen. Heb je een HDR1000-monitor, dan is die prima te gebruiken voor buiten. Lukt het niet om een HDR1000-monitor te vinden binnen het budget, dan kun je een stapje terug gaan naar HDR600.

Er is één dingetje wat wel nuttig is om op te letten: Of de monitor met 50Hz overweg kan, omdat 25/50Hz-video veel voorkomt. Traditioneel waren monitoren met 60Hz en 25 of 50Hz daarop kijken is niet fijn. De laatste jaren is 50Hz ook bij monitoren niet zo'n probleem meer, maar het zou lullig zijn als je net een model kiest dat geen 50Hz kan. Kijk daarom in de specs of 50Hz mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKSR
In onze veranda is het wel erg donker. In ieder geval bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 15:29
Ik zou wel voorzichtig zijn met mist e.d., ik vermoed zomaar dat je TV daar niet langdurig aan blootgesteld kan zien. Die mate van luchtvochtigheid bereikt een woning in principe nooit, dus de behuizing en elektronica is daar ook niet op voorzien. En als het bijv. 's ochtends mistig is geweest, kun je dan twee uur later wel TV kijken? Iets om rekening mee te houden.

Wij hebben er ook wel eens naar gekeken, maar mede daardoor nooit doorgezet. Zou zonde zijn als je TV daardoor stuk gaat of kortsluiting krijgt. Heb je tweedehands gekeken naar een leuke TV? Zou volgens mij prima mogelijk moeten zijn. Je hebt ook een Xiaomi geloof ik met Android TV (dus ingebouwde Chromecast). Heeft wel een HD Ready paneel geloof ik, ik heb er nooit uitgebreid naar gekeken maar misschien de moeite waard om eens naar te kijken. Op die grootte van het scherm ga je het verschil tussen 720P en 1080P niet snel zien tenzij je er dicht op zit.

Deze TV was het geloof ik:
https://www.amazon.nl/Xia...id=pla-830685041518&psc=1

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKSR
Misschien ben ik wat onduidelijk geweest maar we halen hem savonds dus naar binnen (beugel kan er makkelijk af) en we zullen hem waarschijnlijk alleen in de zomermaanden gebruiken. Kwa vocht en dergelijke maak ik me dus niet zoveel zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKSR
Iemand bekend met Xiaomi tv? Wij zitten zelf bij Caiw (digitale tv) met deze app willen we dus streamen naar chromecast. Zou deze app dan geinstalleerd kunnen worden op zo een android tv? Dit zou betekenen dat we niet hoeven te streamen vanaf een telefoon of tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het antwoord op Xaomi-TV kan ik je niet geven, wel dat ik het zou oplossen met twee Enigma2-ontvangers die via ethernet/wifi die met elkaar communiceren. Enigma2 is veel beter gebouwd op televisie kijken dan veel van dat soort apps en dat merk je in de gebruikservaring; je kunt dan gewoon op een normale manier televisie kijken in de veranda met alle toeters en bellen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
nieuws: Samsung brengt Terrace-tv voor buitengebruik uit

@DKSR Wel iets boven je budget.

Als je zoekt op waterdichte tv zijn er meer opties bv. https://www.splashvision.tv/badkamer-tv.html

[ Voor 20% gewijzigd door BenEco op 07-06-2020 22:55 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKSR
Klein beetje maar 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou de optie om een monitor te gebruikten juist afraden. Hoe ga je het geluid dan regelen? De meeste monitoren voorzien hier niet in dus ben je alleen maar plaatjes aan het kijken. Lijkt mij niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Mijn monitoren hebben allemaal speakers ingebouwd, misschien toeval :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dmantione schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:21:
Voor een buitensituatie als een veranda heb je een model nodig met een hoge lichtsterkte, alleen de goede HDR-televisies vind je niet in deze prijsklasse.
Een 32" monitor met HDR600/1000 ga je ook niet vinden voor €200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKSR
Hebben besloten om maar voor een 2e hands te gaan. Die paar keer dat we hem gebruiken in de zomer :-)
Voor welke zouden jullie gaan? Allemaal beetje dezelfde prijsklasse op marktplaats

https://www.coolblue.nl/p...1/samsung-ue32eh5300.html

https://www.google.nl/amp...tra-2-en-pixel-precise-hd

https://www.google.nl/amp...met-digital-crystal-clear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bij die Philips 7000-serie zie ik een helderheid staan van 450cd/m², hoger dan de andere 2. Ook al zeg je dat het redelijk donker is, lijkt me toch voor buiten geen onbelangrijke kwestie.

Verder is het allemaal een beetje hetzelfde: Randbelichting zonder lokaal dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Uit dat lijstje zou ik voor de Samsung of de 7000 serie Philips gaan. De Samsung heeft een VA paneel met een hoger contrast, dieper zwart en presteert beter in het donker of bij weinig licht. De Philips heeft een IPS paneel met bredere kijkhoeken en zal ook beter omgaan met reflecties, ofwel beter geschikt bij meer omgevingslicht.

Overigens heeft de Xiaomi een 720p VA-paneel met dezelfde plus- en minpunten als de Samsung. Wellicht kan je op AndroidTV de apk van Caiway side-loaden en werkend krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 10-06-2020 18:57 ]

Pagina: 1