Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Is een RTX 2060 Super een goede upgrade voor mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destion
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-05 23:04
Hoi allen,

Aangezien er aankomende tijd leuke games uitkomen (Cyberpunk 2077 :o ) leek het mij een goed moment mijn desktop weer eens te updaten naar de wat moderne componenten, zodat ik dit soort games daadwerkelijk kan draaien.

Op het moment speel ik op een desktop, bevattende:
CPU: i7-4790
Motherboard: Gigabyte GA-B85-HD3
GPU: Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD
RAM: 16GB DDR3

Mijns inziens was de videokaart de meest efficiente upgrade op dit moment. Ik ben aan het kijken geweest naar welke videokaart mijn budget past en kwam uit op een RTX 2060 Super, welke ook door vrienden aangeraden werd.

Mijn vragen zijn:
- Zal een GPU-upgrade mijn pc weer recommended specs laten draaien of heb ik dan andere upgrades nodig?
- Is een RTX 2060 Super een goede aankoop bij mijn huidige systeem of hebben jullie andere adviezen?

Alvast bedankt voor iedereen die dit leest!

Beste antwoord (via Destion op 08-06-2020 18:11)

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

DarkUnreal

Postmaster General

Van de week nog een filmpje bij Linus Techtips gezien, dat onze oude CPU's van 5 tot 8 jaar oud, nog best wel OK zijn. Een nieuwere CPU is natuurlijk wel sneller, maar zo heel veel verschil maakte het niet.

Wat is je budget?

Owh en voor de andere tweakers.. die GPU is een GTX 970 :)

Edit?:
Als je de super haalt, kun je voorlopig wel vooruit, en kun je later altijd nog je CPU upgraden. Als je voor nu alleen maar een upgrade wilt, zou ik wellicht kijken naar een 5700 (non XT) of 5500xt (scheelt wel meer dan 100 euro). Maar hangt meer af, van wat je precies wilt uitgeven.

[Voor 33% gewijzigd door DarkUnreal op 07-06-2020 18:39]

iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 21:24
Welke monitor heb je?
Welk merk en type voeding?

Met RTX 2060 S voldoet het iig aan de aanbevolen systeemeisen alleen heeft een 2060 S niet de beste prijs/prestatie rond die prijs. Dat is de RX 5700 XT.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

DarkUnreal

Postmaster General

Van de week nog een filmpje bij Linus Techtips gezien, dat onze oude CPU's van 5 tot 8 jaar oud, nog best wel OK zijn. Een nieuwere CPU is natuurlijk wel sneller, maar zo heel veel verschil maakte het niet.

Wat is je budget?

Owh en voor de andere tweakers.. die GPU is een GTX 970 :)

Edit?:
Als je de super haalt, kun je voorlopig wel vooruit, en kun je later altijd nog je CPU upgraden. Als je voor nu alleen maar een upgrade wilt, zou ik wellicht kijken naar een 5700 (non XT) of 5500xt (scheelt wel meer dan 100 euro). Maar hangt meer af, van wat je precies wilt uitgeven.

[Voor 33% gewijzigd door DarkUnreal op 07-06-2020 18:39]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destion
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Mijn voeding is een Seasonic M12II Evo 520W, monitor een 1080p Philips paneel (precies weet ik op het moment niet), die aan vervanging toe is.

Ik zal eens gaan kijken naar die andere gpus. In ieder geval is er geen probleem met compatibiliteit met oud moederbord?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brid
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Om je een beeld te geven van hoe groot de cpu bottleneck is, ik ben met een 6700k + gtx 970 naar een RX 5700 gegaan. Shadow of the tomb raider benchmark deed toen 72 FPS@1080 Ultrawide highest settings
Met een een upgrade naar een R7 3800x ging dit naar 92 FPS

Ligt er dus heel erg aan wat je speelt, World of tanks bv liet geen verschil zien.
Moederbord zou geen issue moeten zijn

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:26

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Destion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:44:
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Mijn voeding is een Seasonic M12II Evo 520W, monitor een 1080p Philips paneel (precies weet ik op het moment niet), die aan vervanging toe is.

Ik zal eens gaan kijken naar die andere gpus. In ieder geval is er geen probleem met compatibiliteit met oud moederbord?
De dat werkt gewoon op PCI-e 3.0 zonder problemen.

De komende maanden wordt de nieuwe generatie NVidia kaarten aangekondigd. Dat drukt altijd de prijzen van de oude kaarten. Zeker als je zegt dat je 'alvast' wilt upgraden dan zou ik adviseren echt even te wachten. Na 2 jaar nieuwe kaarten is altijd een goede boost in performance ;)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 16GB Trident Z 3733C16 | GTX 1070 Ti | 3 x 1TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destion
Goede tip om even te wachten! Er is inderdaad nog geen reden voor me om nu direct te upgraden, dus elke extra euro eraf door die aankondiging is leuk meegenomen.

Daarnaast verbaast het me dat die CPU upgrade zoveel meer FPS met zich meebrengt. Bij elke game die ik tot nu toe speelde leek mijn i7 toch genoeg om de GPU de bottleneck te maken. Wel goed om me te beseffen dat ik dus wel de bottleneck ga verplaatsen met een nieuwe GPU. Jammergenoeg is het een aardige investering op het moment om mijn CPU te upgraden, aangezien ik dan gelijk een nieuw moederbord en waarschijnlijk nieuwe RAM moet aanschaffen, deze socket biedt zover ik zie geen upgrades meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11:06
Ik heb een beetje voor dezelfde keus gestaan (uiteindelijk wel meer geupgrade), misschien heb je er wat aan: Oud systeem (i5 4670k, GTX970) upgraden voor +/- €500

Over het algemeen draaide het allemaal wel vlot met die oude CPU en RTX 2060 super (heb 300uur in de witcher 3 zitten). Maar waar ik tegenaan liep was micro stutters. Nu met een 3700x daar in ieder geval geen last meer van.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True