A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
De "Gsync compatible" is dus de Freesync implementatie van nVidia. De oude Gsync (heet nu ultimate) had inderdaad een chip in de monitor zitten.
Nu is het zo dat sommige monitoren met alleen Freesync ook wel werken met nVidia.. echter geldt dit niet bij alle monitoren. Je zou dus even moet googlen als die specifieke monitor ook werkt met nVidia.
Met een monitor die dus Gsync compatible is weet je zeker dat het werkt met een nVidia gpu (vanaf de 1000 series).
Nu is het zo dat sommige monitoren met alleen Freesync ook wel werken met nVidia.. echter geldt dit niet bij alle monitoren. Je zou dus even moet googlen als die specifieke monitor ook werkt met nVidia.
Met een monitor die dus Gsync compatible is weet je zeker dat het werkt met een nVidia gpu (vanaf de 1000 series).
Ja persoonlijk is die zekerheid van Gsync niet de gemiste keuzevrijheid voor AMD waard. Momenteel is de RX5700 bv aangeraden voor 1440p op PC World.
A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
Anoniem: 996723
Bij veel van de "G-sync Compatible" monitoren (dus zonder de chip/module van een "echte" g-sync monitor) kan hinderlijk geflikker van het beeld optreden in bepaalde situaties. Bij "echte" G-sync had je het soms ook, maar dan alleen bij extreem lage framerates zoals in menu's of laadschermen.
Met de nieuwe G-sync compatible monitoren (Ook die op de lijst van Nvidia) kan het ook zomaar bij 70fps of 120fps gebeuren, ik vind het geen gezicht en voor mij is het een reden om voorlopig nog maar mijn 60fps monitor te houden, maar niet iedereen ergert zich eraan.
Als je een bepaalde monitor op het oog hebt en je ergert je aan knipperend beeld is het iig. zeker de moeite waard om even te Googlen op "G-sync flicker" icm met het typenummer voor je tot aankoop overgaat.
Met de nieuwe G-sync compatible monitoren (Ook die op de lijst van Nvidia) kan het ook zomaar bij 70fps of 120fps gebeuren, ik vind het geen gezicht en voor mij is het een reden om voorlopig nog maar mijn 60fps monitor te houden, maar niet iedereen ergert zich eraan.
Als je een bepaalde monitor op het oog hebt en je ergert je aan knipperend beeld is het iig. zeker de moeite waard om even te Googlen op "G-sync flicker" icm met het typenummer voor je tot aankoop overgaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 996723 op 08-06-2020 23:07 ]