Beste Tweakers, graag zou ik van jullie wat tips krijgen m.b.t. aanschaf van een laptop.
Wat ga je met je laptop doen?
Met name internetten en tekstverwerken. Zo af en toe Photoshop + Lightroom. Hij moet 'gewoon' op Windows 10 draaien.
Wat is je budget?
Ongeveer 1000 euro. Mocht iemand denken dat dat echt niet voldoende is hoor ik het wel, maar in principe is dit het wel zo ongeveer
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, vrijwel niet. Dus in principe is (binnen redelijke grenzen) het gewicht en accuduur geen doorslaggevende factor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, geen merkvoorkeuren. Wel denk ik zelf aan:
Zodoende kwam ik zelf hier op uit:
https://tweakers.net/lapt...hwSb3H-l7KlsKl5oyn1i2VZPg
Maar mogelijk vergeet ik nog wat in mijn afwegingen; weet er allemaal wel iets van maar volg niet bepaald alle hardware ontwikkeling op de voet...
En ik vraag me af welke videokaart het best past bij Photoshop gebruik.
Wat ga je met je laptop doen?
Met name internetten en tekstverwerken. Zo af en toe Photoshop + Lightroom. Hij moet 'gewoon' op Windows 10 draaien.
Wat is je budget?
Ongeveer 1000 euro. Mocht iemand denken dat dat echt niet voldoende is hoor ik het wel, maar in principe is dit het wel zo ongeveer
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, vrijwel niet. Dus in principe is (binnen redelijke grenzen) het gewicht en accuduur geen doorslaggevende factor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, geen merkvoorkeuren. Wel denk ik zelf aan:
- Minimaal 1920x1080
- SSD (M.2 als ik het zo lees?)
- 15,6 tot 17,3 inch
- >= 16 GB werkgeheugen
- Flink wat opslag, bij voorkeur 2 TB, maar iets minder mag ook als het echt niet anders kan
Zodoende kwam ik zelf hier op uit:
https://tweakers.net/lapt...hwSb3H-l7KlsKl5oyn1i2VZPg
Maar mogelijk vergeet ik nog wat in mijn afwegingen; weet er allemaal wel iets van maar volg niet bepaald alle hardware ontwikkeling op de voet...
En ik vraag me af welke videokaart het best past bij Photoshop gebruik.
[Voor 4% gewijzigd door MiKeZZa op 07-06-2020 19:35]