Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor photoshop - 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-12-2020
Beste Tweakers, graag zou ik van jullie wat tips krijgen m.b.t. aanschaf van een laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Met name internetten en tekstverwerken. Zo af en toe Photoshop + Lightroom. Hij moet 'gewoon' op Windows 10 draaien.

Wat is je budget?
Ongeveer 1000 euro. Mocht iemand denken dat dat echt niet voldoende is hoor ik het wel, maar in principe is dit het wel zo ongeveer

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, vrijwel niet. Dus in principe is (binnen redelijke grenzen) het gewicht en accuduur geen doorslaggevende factor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, geen merkvoorkeuren. Wel denk ik zelf aan:
  1. Minimaal 1920x1080
  2. SSD (M.2 als ik het zo lees?)
  3. 15,6 tot 17,3 inch
  4. >= 16 GB werkgeheugen
  5. Flink wat opslag, bij voorkeur 2 TB, maar iets minder mag ook als het echt niet anders kan

Zodoende kwam ik zelf hier op uit:
https://tweakers.net/lapt...hwSb3H-l7KlsKl5oyn1i2VZPg

Maar mogelijk vergeet ik nog wat in mijn afwegingen; weet er allemaal wel iets van maar volg niet bepaald alle hardware ontwikkeling op de voet...

En ik vraag me af welke videokaart het best past bij Photoshop gebruik.

[Voor 4% gewijzigd door MiKeZZa op 07-06-2020 19:35]

Alle reacties

• MiKeZZa
Vanwege gebrek aan reactie zelf de knoop door gehakt. Het is uiteindelijk deze geworden; pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y40044MH)

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Qua snelheid is dit prima, het scherm is echter niet al te best voor grafisch werk. Maakt niet uit als je met een extern scherm gaat werken.

• Anoniem: 1260028
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
Maar de adobe programmas werken tegenwoordig toch ook met de recentete igpu van intel?

• MiKeZZa
harige_harrie schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:03:
Maar de adobe programmas werken tegenwoordig toch ook met de recentete igpu van intel?
Geen idee. Maar wat maakt dat uit? Zit ik overpriced te kijken volgens jou?

Hoi @Frietsaus, jammer... Ik heb me met name op de resolutie gefocust. Wat is er mis met dit scherm volgens jou? Want in principe zit een extern scherm niet in de planning.

Het is overigens echt gericht op hobby fotografie, geen hele dagen grafisch werk. Misschien scheelt dat iets.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True