Toon posts:

Sinds paar dagen last van Cmd opdracht prompt en cscript

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maastricht1990
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-03 14:26
Mijn vraag
ik heb nu al paar dagen last van cmd opdracht promp + cscript.exe tijdens het opstarten van mijn pc krijg ik een zwarte balk met niks erin geeft die eerst aan cmd opdracht prompt en dan cscript.exe...nog nooit last van gehad...ik krijg die meldingen op mijn game pc dus dat wilt zeggen dat ik op deze pc niks download en ook niet op rare sites ga,ik doe op deze game pc gamen + bankzaken

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb walwarebytes gedownload gaf die iets vreemds aan dat er besmetting is ( nogmaals ik heb een laptop voor downloaden van dingen ) dus ik ben eerlijk ik snap echt niet dat er iets besmet is op mijn game pc ik heb die verwijderd via malwarebytes maar ze komen terug als ik op verkennen klikt > deze PC > C map en ik typt 'cscript' zie ik heel wat dingen staan..ik durf ze niet te verwijderen omdat ik niet weet of dat kan...ben een mega noob...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Malwarebytes gedownload,ben ondertussen iets aan het downloaden via MS ook een programma'tje maar tot heden geeft hij 0 geinfecteerde bestanden aan...

Heb deze game pc gekocht in duitsland ( HIQ24 ) heb een mail gestuurd maar ik hoop echt niet dat ik terug moet gaan voor het te fixen en dat ik het zelf kan proberen te maken....

Ryzen 3900X / Asus Rog Strix X570-E / Asus Rog Strix 2080 TI OC / Apple Watch 6 RED / Ipad Air 3 / Iphone X / AirPods Pro

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:04
Kijk eens in je scheduled task of daar een taak instaat die dit aanroept

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maastricht1990
Hoe doe ik dat ? ofja ik zit nu in de Scheduled Task en nu ? de scan van windows programma geeft aan dat hij niks van geinfecteerde dingen heeft gevonden heb mijn pc gereset blijf komen...ik las op google dat het geen kwaad kan maar ik ben met zulke dingen best autistisch dus ik wil niet zien aangezien het nooit is voorgekomen...dus ja dan wil ik het toch liever niet hebben maar ik weet niet heb al mailtje gestuurd maar ja had gehoopt dat ik het zelf kan doen maar als het niet is dan gewoon naar duitsland gaan maar snap het niet ik snap echt niet hoe ik aan deze 'virus' kom..ik wacht nog even af op de reacties hier op Tweakers anders toch naar Germany gaan !

Ryzen 3900X / Asus Rog Strix X570-E / Asus Rog Strix 2080 TI OC / Apple Watch 6 RED / Ipad Air 3 / Iphone X / AirPods Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maastricht1990

ik heb een foto ervan gemaakt en excuses voor de achtergrond foto...en nee dat ben ik niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:04
Maastricht1990 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:27:
Hoe doe ik dat ? ofja ik zit nu in de Scheduled Task en nu ? de scan van windows programma geeft aan dat hij niks van geinfecteerde dingen heeft gevonden heb mijn pc gereset blijf komen...ik las op google dat het geen kwaad kan maar ik ben met zulke dingen best autistisch dus ik wil niet zien aangezien het nooit is voorgekomen...dus ja dan wil ik het toch liever niet hebben maar ik weet niet heb al mailtje gestuurd maar ja had gehoopt dat ik het zelf kan doen maar als het niet is dan gewoon naar duitsland gaan maar snap het niet ik snap echt niet hoe ik aan deze 'virus' kom..ik wacht nog even af op de reacties hier op Tweakers anders toch naar Germany gaan !
Ik zie niet dat je in de scheduled task zit. Hier ÊÊn manual die je kan gebruiken. https://www.dummies.com/c...n-windows-task-scheduler/ Daar ff goed kijken of er een taak staat die dit aanroept.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maykel_Melis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-12-2022
Ik wilde MSconfig aanraden maar het ziet er naar uit dat onder Windows 10 je bij Task Manager moet zijn om onderdelen te beheren die opstarten met de computer. Kijk daarom even onder Task Manager > Startup of cscript daar tussen staat. Mocht deze er tussen staan dan erop klikken met de rechter muisknop en kiezen voor Disable. Opnieuw opstarten en het zou, hopelijk, weg moeten zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:51
Maastricht1990 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:27:
2 aanbevelingen.

1) Gebruik eens punten om je zinnen op te delen leesbaar te maken. Het is niet te doen bijna om je tekst zo te lezen.

2) Het ziet er inderdaad uit alsof er een taak draait 1x in de zoveel tijd. Zoal al is gezegd, kijk bij je Scheduled Task (Taakplanner in NL) en kijk of daar iets staat.

Zelf kon ik niet precies lezen in het plaatje welke .exe bestand uitgevoerd wordt, maar mogelijk dat je dat kan vergelijken in de lijst met taken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-03 17:06
Installeer eens Autoruns:

https://download.sysinternals.com/files/Autoruns.zip

Even uitpakken naar een plek op de harde schijf of SSD en Autoruns64.exe starten. In het filter zoek je naar csscript.exe en indien gevonden zet je het vinkje uit. Even rebooten en kijken of het opgelost is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee