Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade pad na SBS 2011 -- Windows Virtual Desktops?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-06 10:32

Chielos

Inno Mini Cooper

Topicstarter
Mijn vraag
Wat is het beste upgrade pad voor onze interne server omgeving.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Huidige situatie
SBS 2011 server met hp win7 thin clients. 9 cals
Office 2010, exchange onprem
We werken af en toe remote.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens mij is het verstandig om naar Office 365 te gaan, qua mail en office pakket.
Ik zat te kijken naar Microsoft 365 Business Premium omdat hier dus Windows Virtual Desktops in zitten.

Alleen als ik een beetje door-reken dan is dat best een dure oplossing aangezien je verplicht bent om dat in Azure te draaien.
Ik had zelf gehoopt een server neer te zetten waar ik windows 10 multi-session kan installeren, maar dat mag dus niet qua licentie.
En is het wel mogelijk met de rdp client software op de thin clients?

Alternatief is windows 10 op de clients in te zetten. En dus pc's ipv thin clients. Maar dat levert weer extra onderhoud op wat ik ook niet perse zoek. Ik vond de sbs 2011 oplossing wel een mooie zo.

Ander alternatief is Essentials server 2016 (2019 heeft geen RD Licensing server) met een lichtere office 365. Maar ik heb ook het idee dat microsoft daar niet echt meer in investeert.

Ik weet even niet wat wijsheid is/was. Iemand nog een alternatief?

Beste antwoord (via Chielos op 07-06-2020 14:23)

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:50
Je hebt nu RDS op je SBS machine? AFAIK werd dat niet eens ondersteund, alleen via de premium addon op een 2e server of VM.

Exchange zou ik gewoon overzetten naar Office365 of Exchange Online. RDS kan je op 2 manieren doen: zelf server neerzetten met 2019, RDS en Office365 E3 of ProPlus, of uitbesteden op Azure of via een SPLA provider. Ik zie om me heen wel eens klanten die dat bij TransIP hosten bijvoorbeeld.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:50
Je hebt nu RDS op je SBS machine? AFAIK werd dat niet eens ondersteund, alleen via de premium addon op een 2e server of VM.

Exchange zou ik gewoon overzetten naar Office365 of Exchange Online. RDS kan je op 2 manieren doen: zelf server neerzetten met 2019, RDS en Office365 E3 of ProPlus, of uitbesteden op Azure of via een SPLA provider. Ik zie om me heen wel eens klanten die dat bij TransIP hosten bijvoorbeeld.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True