Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:02

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Ik werk voor een IT+software bedrijf.

Voor de Corona situatie is een systeem (om video/muziek of te spelen) verkocht aan een Italiaans bedrijf met "commissioning op locatie".

Het idee is dus dat ik hier komende week heen ga, met het vliegtuig.

-

Nu is het voor het bedrijf "noodzakelijk" omdat dit in het contract met de klant staat.

Ik probeer er niet onderuit te komen, maar ik vraag mij af of anderen ook iets dergelijks mee maken en ik weet zelf ook niet wat ik er van moet vinden.

In deze lijkt "noodzakelijk" ook een heel erg rekbaar begrip. Wellicht is het noodzakelijk dat we naar de locatie gaan om te voldoen aan het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
Uitleggen via webcam/meekijken op scherm kan toch ook? Misschien niet wenselijk maar bewust naar Italië nu is niet voor je plezier. Stuur anders je baas zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:01
Pfoe, vraag mij echt af of je dit verplicht kan worden. Je werkgever kan ook overleggen met de klant? Er zijn wel meer afspraken veranderd de laatste maanden.. Die noodzakelijkheid, die je zelf al tussen quotes zet, is nog maar zeer de vraag.

[ Voor 20% gewijzigd door renegrunn op 07-06-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
Allereerst: ik ben benieuwd wat de klant in Italië daarvan vindt. Ontvangen die uberhaupt wel externen?

Verder weet ik niet hoe cruciaal het systeem is, en of het eventueel later ook gecommissioned kan worden. Maar persoonlijk zou ik commissioning op locatie wel onder een noodzakelijke reis beschouwen, en zou ik dus gaan. Hoewel hierbij ik gezegd moet hebben dat ik niet weet of het systeem ook geinstalleerd kan worden zonder jouw aanwezigheid.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Tja, het betreft een systeem dat niet de capaciteit voor remote desktop heeft.
Ik vermoed dat we met een remote verbinding en hulp op afstand (begeleiden van de klant zelf) het systeem wel werkend krijgen.

Maar d'r is eigenlijk een soort tussenpartij waarvoor wij leveren. Met die partij hebben we dus contractueel dat we op locatie langs komen.
Het bedrijf zegt vervolgens dus dat het noodzakelijk is.

Nu moet ik zeggen dat de realisatie dat het mogelijk een slecht idee is, wel wat laat is. Aangezien tickets al geboekt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Nat-Water schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:07:
Allereerst: ik ben benieuwd wat de klant in Italië daarvan vindt. Ontvangen die uberhaupt wel externen?
De klant is op de hoogte en stelt flink wat eisen aan gebruik van mondkapjes etc.
Klap op de vuurpijl is dat er een coronatest gedaan moet worden. Aangezien dit niet in Nederland kan (zonder verschijnselen) is de baas bezig om te regelen dat dit in Italië kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Accretion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:08:

Nu moet ik zeggen dat de realisatie dat het mogelijk een slecht idee is, wel wat laat is. Aangezien tickets al geboekt zijn.
En tickets naar Italië kosten natuurlijk ook tienduizenden euro’s en je baas gaat meteen failliet als jullie dat geld kwijt zijn.

Ofwel: Maak je niet druk om die tickets. Maak je druk om je gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Het systeem is geïnstalleerd door die tussenkomende partij. Het testen hebben we al voor verzending gedaan, maar de tussenkomende partij houdt zich aan de voorwaarden van aftesten op locatie.

De klant zelf geeft ook aan dat het systeem wel werkt, maar er eigenlijk kleine opmerkingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
downtime schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:10:
[...]
Ofwel: Maak je niet druk om die tickets. Maak je druk om je gezondheid.
Ja, eigenlijk wel mee eens, maar het is eigenlijk ook zeer onduidelijk hoeveel risico je loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vanaf 15 juni zijn de beperkingen op reizen naar Italië opgeheven. Het is me niet helemaal duidelijk wanneer die zakenreis plaats zou moeten vinden.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Accretion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:11:
Het systeem is geïnstalleerd door die tussenkomende partij. Het testen hebben we al voor verzending gedaan, maar de tussenkomende partij houdt zich aan de voorwaarden van aftesten op locatie.

De klant zelf geeft ook aan dat het systeem wel werkt, maar er eigenlijk kleine opmerkingen zijn.
Hm, is het misschien voor de tussenliggende partij / uiteindelijke klant dat je later gaat? Ik heb geen idee of je aan downtime verbonden zit.

Verder vind ik het vereisen van een corona-test en een mondkapje niet meer dan logisch. Betekent wel dat je pas na minimaal 2 dagen ofzo aan het werk kan. Persoonlijk vind ik dat nogal verspilling van tijd - doe dit lekker in het najaar ofzo, zeker als er maar weinig punten zijn.

@naitsoezn Dat slaat op niet-noodzakelijke reizen. Italië verwelkomt sinds 3 juni weer mensen uit het buitenland.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 07-06-2020 12:18 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

Stoney3K

Flatsehats!

Nat-Water schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:16:
[...]
Verder vind ik het vereisen van een corona-test en een mondkapje niet meer dan logisch.
Mondkapje, mee eens. Alleen vraag ik me af of een werkgever jou kan verplichten om medische handelingen af te laten nemen -- al helemaal wanneer die in het buitenland moeten worden uitgevoerd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Nat-Water schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:16:
[...]

@naitsoezn Dat slaat op niet-noodzakelijke reizen. Italië verwelkomt sinds 3 juni weer mensen uit het buitenland.
Klopt. Maar als zelfs toeristen weer zonder beperkingen van en naar Italie mogen reizen, heb je imho als werknemer weinig argumenten meer in te brengen om dit te weigeren.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Mondkapje, mee eens. Alleen vraag ik me af of een werkgever jou kan verplichten om medische handelingen af te laten nemen -- al helemaal wanneer die in het buitenland moeten worden uitgevoerd.
Een werkgever moet zorgen voor een veilige werkomgeving, en dus ook zijn personeel (en jan en alleman die op zijn terrein rondloopt) beschermen. Kijken of iemand een besmettelijke ziekte heeft vind ik dan niet raar en valt voor mij in hetzelfde straatje als een alcoholcontrole of veiligheidstest voordat iemand het terrein op mag. Je mag het best weigeren, alleen kom je dan het terrein niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 07-06-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 12:57
Hoe lang verwacht je daar te moeten zijn?
Mocht je positief testen in Italië dan zit je daar wel mooi 2 weken in quarantaine. Geen idee of dat een probleem voor je thuissituatie creëert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47
Zorg voor een goede (zakelijke!) reisverzekering en zorg ervoor dat als het reisadvies opeens negatief wordt en de verzekering dus niet meer uitkeert dat je werkgever al deze kosten betaald (quarantaine, ziekenhuisopnames, repatriëring etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Het lijkt mij niet dat ze dat kunnen verplichten.
Maar het is allemaal niet zo'n probleem voor mij, het is meer dat ik niet weet of het verstandig is.

Een paar collega's zijn ook met het vliegtuig naar Frankrijk. Voor een visit die mijn inziens wel onoverkomelijk was.

Het gaat over aankomende week, dus morgen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Nat-Water schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:21:
[...]

Een werkgever moet zorgen voor een veilige werkomgeving, en dus ook zijn personeel beschermen. Kijken of iemand een besmettelijke ziekte heeft vind ik dan niet raar en valt voor mij in hetzelfde straatje als een alcoholcontrole of veiligheidstest voordat iemand het terrein op mag. Je mag het best weigeren, alleen kom je dan het terrein niet op.
Met het verschil dat er voor een alcoholcontrole geen invasieve monsters genomen hoeven te worden. Als je voor die alcoholcontrole bloed moet laten prikken, dan zou dat wettelijk gezien een heel andere kwestie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
jongetje schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:22:
Zorg voor een goede (zakelijke!) reisverzekering en zorg ervoor dat als het reisadvies opeens negatief wordt en de verzekering dus niet meer uitkeert dat je werkgever al deze kosten betaald (quarantaine, ziekenhuisopnames, repatriëring etc.)
Hmm, hier had ik eigenlijk nog niet overna gedacht, reisverzekering gaat via het werk. Maar ze moeten wel even checken of dat allemaal gedekt zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Met het verschil dat er voor een alcoholcontrole geen invasieve monsters genomen hoeven te worden. Als je voor die alcoholcontrole bloed moet laten prikken, dan zou dat wettelijk gezien een heel andere kwestie worden.
Volgens mij wordt voor een Corona test ook geen bloed afgenomen. Er wordt gewoon wat materiaal uit je neus afgenomen. Ik weet alleen niet hoelang het duurt om dan de uitslag te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door downtime op 07-06-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

downtime schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Volgens mij wordt voor een Corona test ook geen bloed afgenomen. Er wordt gewoon wat materiaal uit je neus afgenomen.
Dat telt nog altijd als "invasief" omdat ze toch echt iets in je lijf moeten porren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:32:
[...]

Dat telt nog altijd als "invasief" omdat ze toch echt iets in je lijf moeten porren.
Lijkt me inderdaad dat je dat gewoon mag weigeren als werknemer natuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in. Ik zit even te koekeloeren op de website van de Italiaanse overheid, daar staat ook niet dat er vereist kan worden dat je getest wordt. Hooguit als je symptomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Tja, die test vindt ik an sich wel prima.
Als dat niet teveel pijn doet en dan heb ik tenminste iets van zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het probleem dat je met het vliegtuig moet (is de auto een idee?) dat je de test moet doen (hoe verplicht is het?) of überhaupt dat je naar het buitenland moet gaan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Goede vraag.

Ik wist niet wat ik er van moest vinden.
Of het vanuit mij/werkgever echt heel dom is, of dat het 'nu wel weer kan'.

Ik vraag mij ook af op welke manier 'noodzaak' geïnterpreteerd moet worden. In theorie zou de Italiaanse grenscontrole me kunnen weigeren als hun vinden dat het niet 'noodzakelijk' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Het is ook meer dan 10uur rijden, en in theorie ben ik voor het weekend terug.

Dan zou ik dus 2dagen heen, 1dag werken, 2dagen terug moeten rijden? Wat me ook niet heel werkbaar lijkt.
Zo lang achter het stuur zitten, geeft ook risico's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Accretion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:09:
In theorie zou de Italiaanse grenscontrole me kunnen weigeren als hun vinden dat het niet 'noodzakelijk' is?
Is het niet zo dat je werkgever daarvoor een document moet opmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Accretion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:12:

Dan zou ik dus 2dagen heen, 1dag werken, 2dagen terug moeten rijden? Wat me ook niet heel werkbaar lijkt.
Zelf rijden is niet een geweldig alternatief. Hoe vaak moet je dan tanken, een hapje en een drankje halen, met hoeveel mensen kom je dan in contact op zo’n lange rit? Vliegen lijkt me dan niet veel slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31
En de kans dat je tijdens vliegen besmet raakt (zelfs in een vol vliegtuig) wordt door wetenschappers als zeer klein geschat. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Basekid schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:20:
En de kans dat je tijdens vliegen besmet raakt (zelfs in een vol vliegtuig) wordt door wetenschappers als zeer klein geschat. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.
Hmm, dat klinkt eigenlijk wel goed.

Denk dat ik daar ook nog even naar ga kijken, het is meer het idee dat als de persoon naast je, de hele tijd aan het hoesten zou zijn, je ook niet echt ergens heen kan.

Handschoenen aan, mondkapje op, desinfectiemiddel mee, moet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Accretion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Handschoenen aan, mondkapje op, desinfectiemiddel mee, moet goed komen.
Vergeet de spatkap niet. Je ziet er, met zo’n kap, uit als een malloot maar er is een reden waarom ze die in de ziekenhuizen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:06

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb de laatste tijd wat werk gedaan voor Ondernemend Nederland en ben zelf aan het praten met een bedrijf in Brussel. Daar zijn een paar dingen uit gekomen;

- Als je bedrijf dit soort dingen normaliter doet dan kunnen ze je hier toe verplichten. Er is geen wet die zegt dat het niet mag, dus is het onderdeel van je normale werk.
- Als we praten over "noodzakelijke reizen" dan valt reizen voor werk daar onder. Dit is nog net een niveautje lager dan "Reizen voor een vitaal beroep" maar een paar niveaus boven "Reizen voor vakantie" :-)
- In België wordt aangeraden een verklaring van de werkgever te hebben. Als ik in Brussel aan het werk zou gaan en dus met de auto naar Brussel rijdt is het handig als ik aan de politie kan bewijzen dat ik die reis voor werk maak.
- Met de auto naar Italië is waarschijnlijk geen optie. Doorreizen is in de meeste landen nog niet toegestaan. België en Frankrijk staan het zowieso nog niet toe, ik heb geen idee hoe het met Duitsland en Oostenrijk/Zwitserland zit.

Als met al, zoals @Basekid al stelt; is besmetting in het vliegtuig niet waarschijnlijk. Instappen is vele malen gevaarlijker aangezien de wachthal lang niet zo goed geventileerd wordt als het vliegtuig zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:39
Waarom niet gewoon het probleem eerst oplossen m.b.v. remote werken aka teamviewer. Als het probleem dan niet opgelost is van daaruit bekijken wat de vervolgstappen zijn. Heb je al met de klant overlegd wat de voorkeur is? Heb je dit voorgesteld? Misschien komt dit hen veel beter uit. Ik kan niet bedenken waarom je er fysiek moet zijn als je het remote ook kan oplossen. Bespaart hun ook tijd en doorlooptijd van het probleem. Ik zal eerst overleggen met klant. Ook al moet je onsite support bieden. Als de klant het accepteert dan is er toch geen probleem?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Monkeydancer schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:05:
Waarom niet gewoon het probleem eerst oplossen m.b.v. remote werken aka teamviewer.
Dat moet dan natuurlijk maar net kunnen. Om als voorbeeld mijn eigen werk te pakken: Onze installaties zijn in principe tot het laatste moment van inbedrijfname airgapped van het internet, en vaak moet er nog een hoop elektrisch installatiewerk gebeuren. Dat wordt toch een beetje lastig om remote te doen. ;)

Als je alleen met data werkt kun je wel wat meer om te zorgen dat je systemen bereikbaar zijn op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Croga schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:48:
Ik heb de laatste tijd wat werk gedaan voor Ondernemend Nederland en ben zelf aan het praten met een bedrijf in Brussel. Daar zijn een paar dingen uit gekomen;

- Als we praten over "noodzakelijke reizen" dan valt reizen voor werk daar onder. Dit is nog net een niveautje lager dan "Reizen voor een vitaal beroep" maar een paar niveaus boven "Reizen voor vakantie" :-)

Als met al, zoals @Basekid al stelt; is besmetting in het vliegtuig niet waarschijnlijk. Instappen is vele malen gevaarlijker aangezien de wachthal lang niet zo goed geventileerd wordt als het vliegtuig zelf.
Tof, het is mij duidelijk dat het toch als 'noodzakelijk' telt.
We hebben wel geprobeerd om een remote verbinding op te zetten, maar dit was door een storing op dat moment niet mogelijk. Ook ondersteunt het uiteindelijke systeem geen remote desktop; alhoewel we daar een persoon ter plaatse er doorheen zouden kunnen praten.

Ik heb net ook even ingecheckt, en het lijkt daadwerkelijk zo te zijn dat je niet naast iemand zit. De stoelen zijn 'zigzaggend' ingevuld door het vliegtuig. Welke ook een kleinere 'embreaer' is.

Ik ben er momenteel een stuk geruster op en denk dat het alsnog eens met de werkgever overleg of bij een volgende situatie vooraf wat sterker moet sturen naar het oplossen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
downtime schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Vergeet de spatkap niet. Je ziet er, met zo’n kap, uit als een malloot maar er is een reden waarom ze die in de ziekenhuizen dragen.
Ja, ik overweeg eigenlijk om zo'n plastic bril op te zetten, puur voor spetters die in de ogen zouden kunnen landen.

En dus zorgen dat voor (en na?) het aanraken van het gezicht, eerst de handen ontsmet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Accretion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:25:
[...]
En dus zorgen dat voor (en na?) het aanraken van het gezicht, eerst de handen ontsmet worden.
Vóór je het gezicht aanraakt en nádat je het gebruikte masker hebt aangeraakt. Dus inderdaad twee keer. En bij voorkeur niet aan de voorkant aanraken maar alleen via de elastieken.
Vergeet niet om een doosje maskers mee te nemen. Het is een wegwerpartikel. En vergeet ook niet om het spul te declareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:41
Ik zou persoonlijk liever met mijn auto gaan dan met een vliegtuig. Met een ICE moet je 1 of max 2 keer tanken. Met een EV hoef je helemaal niemand tegen te komen. Dat doe ik liever dan een paar uur in de buurt van vreemden zitten in een vliegtuig op dit moment. Er is overigens ook niet bewezen dat er bijna geen kans op besmetting is in een vliegtuig. Wel dat één persoon niet het hele vliegtuig kan besmetten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Accretion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:52:
Tja, die test vindt ik an sich wel prima.
Als dat niet teveel pijn doet en dan heb ik tenminste iets van zekerheid.
Ik denk dat je om te beginnen al veel te laat bent om te gaan aarzelen. Als inderdaad morgen moet gebeuren zou ik als werkgever aardig pissig zijn als je morgen vroeg laat weten dat je niet gaat. Met afdoende maatregelen en als je buiten de risicogroepen valt lijkt het me ook geen enkel probleem. Ik denk niet dat je werkgever je kan dwingen maar je hebt duidelijk de verwachting gewekt dat je zal gaan. Bij mij zou je komende tijd niet erg populair zijn en bij de collega die op stel en sprong je moet vergangen, ook niet. Ik vraag me ook werkelijk af wat je hier denkt te horen. De reacties zijn geheel voorspelbaar.

En pijn? Welnee, ongemak omdat ze wat slijm moeten nemen van diep in de neus maar geen pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Inspired schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:25:
Ik zou persoonlijk liever met mijn auto gaan dan met een vliegtuig. Met een ICE moet je 1 of max 2 keer tanken. Met een EV hoef je helemaal niemand tegen te komen. Dat doe ik liever dan een paar uur in de buurt van vreemden zitten in een vliegtuig op dit moment. Er is overigens ook niet bewezen dat er bijna geen kans op besmetting is in een vliegtuig. Wel dat één persoon niet het hele vliegtuig kan besmetten.
Optimist :)

TS heeft niet gezegd wáár in Italie hij moet zijn. Tussen Milaan, Rome of Palermo zitten ook nog heel wat kilometers. 2000 kilometer naar Zuid Italie is echt een ander paar mouwen dan even flink doorrijden en dan voor het donker al in Milaan of Turijn zitten.

En heen en terug in een dag is helemaal ondoenlijk met de auto. Dus je moet daar ook nog in een hotel overnachten. Vliegend kun je in het ideale geval in één dag heen en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:10

-tom-562

Oliesjeik

Accretion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:12:

Overleg het met je baas, dan maak er in totaal 6 dagen van? En uiteraard de reisdagen 100% vergoed (lees: alle uren minus je slaap 's nachts). In je eentje 2 dagen full-time sturen is niet echt realistisch, een vrachtwagenchauffeur moet ook om de x-aantal uren verplicht pauze nemen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Anoniem: 310408 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:21:
[...]
Ik denk dat je om te beginnen al veel te laat bent om te gaan aarzelen.
Ja precies, ik weet het echter ook pas zelf sinds woensdag dat ik deze maandag naar het Italie zou moeten.
Ik geef ook aan dat ik er niet onderuit probeer te komen.

Ze hebben ook niet echt gevraagd of ik naar Italie wil, alleen of ik qua planning beschikbaar was.
Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, maar pas vrijdag bleek ook dat het systeem best prima functioneert, naast wat kleine dingen.

Dus in het weekend, komt het toch dichterbij en begin je je af te vragen of het uberhaupt wel tactisch is.

Voor mij persoonlijk is het ook niet zo'n probleem, zeker aanvankelijk niet.
Maar als ik daar iets oploop, loop ik ook het risico om weer anderen te besmetten...

[ Voor 10% gewijzigd door Accretion op 07-06-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Accretion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:42:
Voor mij persoonlijk is het ook niet zo'n probleem, zeker aanvankelijk niet.
Maar als ik daar iets oploop, loop ik ook het risico om weer anderen te besmetten...
Als je daar bang voor bent, neem je maatregelen als je terugkomt. Indien daar aanleiding toe is zal je werkgever daar mogelijkheid toe verschaffen. In grote delen van Italie is de situatie precies zoals hier en ze testen daar veeeeeeel meer dan hier dus als er een probleem is weet je dat snel genoeg.

Maar nu je schrijft dat het voor jou persoonlijk geen probleem is snap ik werkelijk niet meer waarom je het topic hier wilde discuseren. Ik schreef dat ik als werkgever een probleem met je zou hebben als je morgen zegt niet te willen gaan, en als ik dan zou zien dat je publiekelijk hebt gezegt "Voor mij persoonlijk is het ook niet zo'n probleem" dan zou ik werkelijk een zeer serieus probleem met je hebben. Ik neem dus maar aan dat je gewoon gaat en we deze discussie kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:30

Blokker_1999

Full steam ahead

Sowieso niet te veel zorgen om maken. Werkgevers zelf nemen zowel hier als in Italië alle voorzorgsmaatregelen. Enkel essentieel personeel ter plaatse, mondkapjes, regelmatig handen ontsmetten en voeg daar de statistiek aan toe dat je niet snel iemand tegenkomt die besmet is en zelfs besmette personen amper nieuwe zieken maken en het is een redelijk veilige trip.

Ook het vliegtuig is geen enkel probleem. Heb zelf 2 weken terug nog een vlucht van 7u genomen. Heb me op geen enkel moment ongemakkelijk gevoeld op dat vliegtuig. De kans dat het vliegtuig vol zal zitten is sowieso al zeer klein.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1