Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Rare drop in snelheid Netgear r8000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:31
Dag allen,

beetje een vreemde situatie sinds gisteren in mijn huisnetwerk. Ik download via Usenet (SABnzbd + verschillende payservers) en dat gaat eigenlijk altijd prima. Totdat ik gister een flinke stapel 4K materiaal klaarzette in sabnzbd en zag dat na verloop van tijd de downloadsnelheid zakt van 60Mb/s naar 1Mb/s en daaromheen blijft schommelen. Ik heb 500Mbits down van Ziggo. Na wat puzzelen ben ik erachter dat een router-reset het probleem (tijdelijk) oplost, maar na verloop van tijd dondert de snelheid weer in elkaar.

Het lijkt wel alsof de R8000 op een gegeven moment de snelheid knijpt. Ik draai de meest recente firmware, en gebruik geen QoS, Armor of wat dan ook. Op de Netgear fora kan ik ook geen vergelijkbare threads vinden, dus mijn hoop is wederom op Tweakers gericht!

Ik hoop dat iemand een idee heeft waar ik dit in moet zoeken. Dank alvast!

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:38

lier

MikroTik nerd

Hoe ziet je netwerk er verder uit? Staat het Ziggo modem in bridge of is er sprake van dubbele NAT? Hoe ziet het geheugen en processor gebruik eruit?

In aanvulling:

m = milli
M = Mega

Zou je je TS kunnen aanpassen met de juiste eenheden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Argarath
lier schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:49:
Hoe ziet je netwerk er verder uit? Staat het Ziggo modem in bridge of is er sprake van dubbele NAT? Hoe ziet het geheugen en processor gebruik eruit?

In aanvulling:

m = milli
M = Mega

Zou je je TS kunnen aanpassen met de juiste eenheden?
Aangepast...

Ziggo modem in bridge. SABnzbd draait op een AMD Ryzen 3700x met 32GB ram... dus dat moet niet mogen bottlenecken.

Netwerk: modem -> router -> netgear 10 poorts gigabit switch -> netgear 5 poorts gigabit switch -> dekstop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:53

Brahiewahiewa

boelkloedig

Argarath schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:54:
[...]
met 32GB ram... dus dat moet niet mogen bottlenecken...
Hoe lang duurt 't voordat-ie gaat bottlenecken? Minuutje of 10?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
Probeer eens een andere firmware,ik heb zelf een r7000.
Mijn ervaring is dat er nog wel eens wat bugs/problemen zijn met bepaalde firmware.

Hier bv heb ik op een gegeven moment geen internet meer met de laatste firmware.
Het enige wat helpt is dan een reset.

Het lijkt hier opgelost te zijn door een oudere,blijkbaar stabielere firmware te gebruiken
Misschien waard om eens op te zoeken,welke firmware voor de r8000 het meest stabiel is

[Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 07-06-2020 14:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Argarath
Brahiewahiewa schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:22:
[...]

Hoe lang duurt 't voordat-ie gaat bottlenecken? Minuutje of 10?
Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet precies weet, ik had in eerste instantie het gevoel dat het was wanneer sabnzbd van bestand switchte (dus de ene klaar en dan aan de andere beginnen), maar dat lijkt het ook niet te zijn.

Heb je een specifieke reden om aan die 10 min te denken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Argarath
freaky35 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:39:
Probeer eens een andere firmware,ik heb zelf een r7000.
Mijn ervaring is dat er nog wel eens wat bugs/problemen zijn met bepaalde firmware.

Hier bv heb ik op een gegeven moment geen internet meer met de laatste firmware.
Het enige wat helpt is dan een reset.

Het lijkt hier opgelost te zijn door een oudere,blijkbaar stabielere firmware te gebruiken
Misschien waard om eens op te zoeken,welke firmware voor de r8000 het meest stabiel is
Gister oudere firmware erop gezet, zelfde probleem. Wel slechts maar een oudere geprobeerd, maar het gekke is dat het niet eerder voor kwam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Argarath schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:55:
[...]
Heb je een specifieke reden om aan die 10 min te denken?
32 GB / 60 MBps ≈ 10 minuten
sab downloadt zonder problemen tot het RAM vol is; daarna moet-ie naar schijf downloaden en stort de download snelheid in. 'k Zou eens goed kijken naar welke paden sab gebruikt en of dat niet te optimaliseren is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Argarath
Brahiewahiewa schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:08:
[...]

32 GB / 60 MB/s ≈ 10 minuten
sab downloadt zonder problemen tot het RAM vol is; daarna moet-ie naar schijf downloaden en stort de download snelheid in. 'k Zou eens goed kijken naar welke paden sab gebruikt en of dat niet te optimaliseren is
Ah zo. sabnzbd schrijft echter naar een SSD, rar en unpacked op die SSD en verplaatst de bestanden dan naar de NAS.

Het lijkt overigens met NZBget geen probleem te zijn. Dus vermoed dat er idd wel ergens in SABnzbd een instelling verkeerd staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Argarath schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:10:
[...]

Ah zo. sabnzbd schrijft echter naar een SSD, rar en unpacked op die SSD en verplaatst de bestanden dan naar de NAS.

Het lijkt overigens met NZBget geen probleem te zijn. Dus vermoed dat er idd wel ergens in SABnzbd een instelling verkeerd staat.
Je hebt in de web interface van sab een icoontje "status & interface options"; onder het tabje status laat-ie zien wat de download snelheid van je disks is; kan zijn dat je eerst "refresh" moet klikken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True