Toon posts:

aankoopadvies gigabit switch met POE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• netxplorer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik ben op zoek naar een prijs/kwaliteit gigabit switch met mogelijkheid tot power over ethernet.
Minimum een 16 tal poorten en is bedoeld voor thuisgebruik.

POE wil ik er ook bij zodat ik de mogelijkheid heb om acces points, videofoons en camera's aan te sluiten. Ik geloof dat POE+ nu de nieuwe standaard is?

Ikzelf ben woonachtig in België maar kan online ook in Nederland bestellen als dit interessanter is.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-12 15:47
Deze wordt goed beoordeeld: pricewatch: TP-Link TL-SG1016PE, en is ook de goedkoopste die aan je vereisten voldoet. De specificaties in de Pricewatch zijn wel wat verwarrend, deze heeft 16 Gbit poorten waarvan er 8 PoE+ ondersteunen. En dus niet 16 100Mbit poorten met PoE+ zoals de Pricewatch impliceert.

Anders heb je nog keuze uit deze lijst https://tweakers.net/netw...QWIcrUVkjChBV1V8lfbkhxBgf

Ik zie daar maar één unmanaged switch tussen en die is niet echt goedkoper dan sommige managed switches, dus dan zou ik gewoon een managed nemen ook al ga je daar misschien niet echt gebruik van maken.

Let er dus wel op dat je bij dit type switch altijd actieve koeling hebt, wil je dat niet dan moet je naar iets kleiners kijken.

• netxplorer
Ofwel moet ik toch naar iets kleiners kijken zodat ik geen actieve koeling nodig heb en moet ik op termijn dan gewoon 2 aparte switchen met elkaar verbinden om genoeg poorten te hebben. Volgens wat ik van prijzen zie kunnen 2 kleinere switchen zelfs goedkoper zijn dan 1 grote.

Wat raad je dan als kleiner alternatief aan?

• netxplorer
draait die fan eigenlijk constant of alleen onder zwaardere belasting?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee