Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Internet in het hele huis.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dudeim
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-03 15:30
Hallo allemaal

Mijn vraag
Ik heb laatst een nieuw appartement gekocht en het wifi is in bepaalde kamers niet goed. Veel muren zijn van beton. En nu is mijn vraag hoe kan ik overal goed internet krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo router.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd via een powerline adapter in andere kamers goed wifi/kabel te krijgen. Dit gaf echter nog slechter resultaat dan voorheen. Ik vermoed dat het komt door de verschillende groepen tussen de kamers.

Ik heb gelezen over een moca adapter, dit heb ik echter nog niet geprobeerd.

Ik heb in alle kamers een (volgens mij heet dit) coax port zitten. Zie https://imgur.com/a/9acxnJA
Vandaar dat ik opzich wel wat voel voor zo'n moca adapter, maar weet hier verder weinig over.

Op dit moment staat de router in de huiskamer via de coax port daar verbonden met een coax kabel. De kamer waar mijn PC staat is ver weg van die kamer en heeft dus amper WIFI daar.
Liever trek ik geen kabels die zichtbaar zijn en de muren openbreken doe ik liever ook niet (die zijn laatst allemaal helemaal netjes gemaakt).

Iemand die hier meer verstand van heeft dan ik die een goed idee heeft hoe ik dit kan oplossen?

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:22

lier

MikroTik nerd

MOCA is het beste alternatief na gewone netwerkkabels. Kan je de coax niet vervangen door netwerkkabel. Dan inderdaad een MOCA setje gerbuiken in combinatie met een goed accespoint.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Les 1:
Denk ook bij inrichting huis aan telecommunicatie. Niemand die vergeet om een badkamer van waterleiding te voorzien of om elektra naar zolder door te trekken voordat muren netjes gemaakt worden, maar fora staan vol met mensen die in een perfect geisoleerde betonbunker trekken en dan verbaasd zijn dat WiFi niet optimaal werkt in alle uithoeken en klagen dat ze niets willen openbreken...

Maar goed, dit is mosterd na de maaltijd. Voor nu: je hebt overal coaxaansluitingen. MoCA is een optie, maar alleen zinnig als je de coax ook voor andere dingen (legacy analoge/DVB TV) gebruikt. Gebruik je het niet, dan is het goedkoper en doelmatiger om dezelfde leidingen waar de coax in zit te gebruiken en de coax door UTP te vervangen.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dudeim
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-03 15:30
Dank jullie beide.

De coax wordt ook voor tv gebruikt dus die hou ik liever in de muur.

Ik ga dan kijken naar MOCA en dat eens uitproberen!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True