Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

aankopen in corona-tijd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nibba_17
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 03-02 16:05
hallo allemaal

ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar onderdelen voor een nieuwe en tevens ook mijn eerste game-pc.
maar nu hoor ik van verschillende kanten dat ik zal moeten wachten tot na de corona-crisis omdat die de prijzen omhoog zou doen schieten.
aangezien ik nieuw ben in deze industrie heb ik niet opgemerkt dat de prijzen omhoog zijn geschoten.

graag jullie mening over het kopen van pc-onderdelen in deze moeilijke tijden

Ps. als dit niet de goeie plek is voor deze vraag word ik hier graag op geattendeerd

Beste antwoord (via nibba_17 op 07-06-2020 16:02)

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-06 13:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Oh er is elke keer wel weer een rede om het wel of niet te kopen, Nieuwe computer producten werken met dag prijzen er zit altijd stijging en daling in.

Persoonlijk verwacht ik eerder een daling dan een stijging in prijzen het is vraag en aanbod marktwerking vraag is laag prijs is laag.

Laatste keer dat ik mij een goeie stijging herinner was toen er een hele hoop HDD fabrieken onderwater stonden en zo er in eens ''schaarste'' was die was er ook niet echt maar leverancier hielden dat maar graag vol.

Daarnaast krijg je altijd hoge prijzen bij introductie van een nieuwe GEN en daling in de vorige als die er uitgaat daarna stijgt het weer als deze niet meer geproduceerd worden, RAM chip zijn een goed voorbeeld van.

*edit*
Wat Hahn zegt idd Webcam's waren door corona in eens flink in vraag gestegen en waarde.
Vraag naar laptops ook wel gezien thuis werken.

Het kan ook aan de periode van het jaar liggen, zodra studies beginnen in eens vele laptop aanbiedingen en vraag naar.

[Voor 15% gewijzigd door 42dpi op 07-06-2020 02:44]

Si vis pacem, para bellum

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-06 13:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Oh er is elke keer wel weer een rede om het wel of niet te kopen, Nieuwe computer producten werken met dag prijzen er zit altijd stijging en daling in.

Persoonlijk verwacht ik eerder een daling dan een stijging in prijzen het is vraag en aanbod marktwerking vraag is laag prijs is laag.

Laatste keer dat ik mij een goeie stijging herinner was toen er een hele hoop HDD fabrieken onderwater stonden en zo er in eens ''schaarste'' was die was er ook niet echt maar leverancier hielden dat maar graag vol.

Daarnaast krijg je altijd hoge prijzen bij introductie van een nieuwe GEN en daling in de vorige als die er uitgaat daarna stijgt het weer als deze niet meer geproduceerd worden, RAM chip zijn een goed voorbeeld van.

*edit*
Wat Hahn zegt idd Webcam's waren door corona in eens flink in vraag gestegen en waarde.

Het kan ook aan de periode van het jaar liggen, zodra studies beginnen in eens vele laptop aanbiedingen en vraag naar.

[Voor 15% gewijzigd door 42dpi op 07-06-2020 02:44]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
In de Pricewatch kan je van elk product de prijsgeschiedenis zien. Dus als er grote prijsschommelingen zijn geweest door Corona, dan kan je dat daar makkelijk terugvinden.

Voor sommige producten is opeens veel meer vraag, bijvoorbeeld webcams, maar over het algemeen zijn computeronderdelen volgens mij amper duurder geworden. Maar of dat ook geldt voor de onderdelen die jij wilt, kan je zelf checken :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nibba_17
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 03-02 16:05
42dpi schreef op zondag 7 juni 2020 @ 02:37:

*edit*

Hahn schreef op zondag 7 juni 2020 @ 02:39:
In de Pricewatch kan je van elk product de prijsgeschiedenis zien. Dus als er grote prijsschommelingen zijn geweest door Corona, dan kan je dat daar makkelijk terugvinden.

Voor sommige producten is opeens veel meer vraag, bijvoorbeeld webcams, maar over het algemeen zijn computeronderdelen volgens mij amper duurder geworden. Maar of dat ook geldt voor de onderdelen die jij wilt, kan je zelf checken :)
oké, dank jullie wel.
ik ga maar even de pricewatch checken dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:14
@nibba_17 vergeet niet je build te laten controleren op het DAA sub forum(voor hele builds) CAA(voor losse onderdelen).

Dat zitten mensen die alles weten van hardware en de beste hardware voor je euro's kunnen geven.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:24
Geheugen is zelfs wat goedkoper geworden tenopzichte van de winter.

SPECS

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True