Toon posts:

[FP] Spammer kill feature

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:36
L.S.,

Vandaag weer een aantal spammers gezien op de FP. Misschien dat deze feature wat werk uit handen neemt van de mods (die volgens mij erg druk zijn).
Als simpele variant: bij minder dan ~100 karma punten mag je geen URLs plaatsen/worden de URLs in je berichten niet klikbaar. Veel spammers kwakken URLs met tig referals erin waardoor ze, denk ik, per klik verdienen. Dit lost het probleem niet op maar maakt wel dat de spammers enkel 'losse flodders' spammen. Het kan zo maar zijn dat de URLs verwijzen naar onveilige pagina's met meuk. Een paar reacties beoordelen maakt dat deze drempel zo geslecht is. Spammers maken vaak een nieuw account aan waar ze alles mee kunnen behalve spammen :). De karma punten threshold is natuurlijk voor jullie om te beoordelen.

De uitgebreidere variant: Bij minder dan ~100 karma punten/account minder dan een week oud een hash maken van de eerste drie reacties. Komen de hashes overeen - alle reacties van dat account op -2. De spammers die ik heb gezien posten pakweg vier berichten die telkens identiek zijn. Een mod kan natuurlijk ingrijpen/overrulen mocht dat nodig zijn.

Het is geen perfect systeem. Wel denk ik dat dit grove filter een hoop meuk tegenhoudt/verwerkt en daarmee de mods ontlast. De kans op false positives acht ik acceptabel en de drempel dusdanig laag dat het geen nieuwe Tweakers wegjaagt.

Opmerkingen, aanvullingen, feedback - schiet u maar. :7

[Voor 3% gewijzigd door Kuusje op 07-06-2020 00:09]

Team anti-scalp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-08 18:37
Toch even erbij zetten, het lijkt wel wat raakvlakken te hebben met spammen.

Ik erger me soms aan artikelen waar 1 dodo (vaak dezelfde) een comment plaatst wat op zich vrij weinig met het artikel te maken had. Of zo'n dooddoener comment. Als het dan bij die ene comment blijft, best. Maar vaak zie je dat anderen daar dan toch weer op gaan reageren en er en een mega thread ontstaat die gewoon nergens meer over gaat.

Nou heb je voor een post de optie om die comment (en daarmee de hele thread vanaf dat punt) in te klappen.
Wat mijns inziens nog prettiger zou werken is als posts van een bepaalde gebruiker altijd standaard ingeklapt zie. Dus ook bij een volgende post, is die gebruiker weer met een comment en klapt die automatisch in.

Misschien visueel wel iets anders weergegeven zodat ik ook duidelijk zie welke comment er is ingeklapt omdat ik comments van die gebruiker niet hoef te zien. Visueel anders dan comments die zijn ingeklapt door -1 ratings.

Voor de duidelijkheid. Dit is dan dus een gebruikersinstelling waarin ik "instel" welke comments van andere gebruikers ik liever niet zie. Mijn instellingen hebben - uiteraard - geen impact op de weergave hoe een ander de site ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

🌄

Misschien kan Tweakers kijken of het geautomatiseerde scripts zijn die de accounts aanmelden. Hier kan vast wel een blokkade of drempel op worden geplaatst. Misschien een bepaald vaag land die die doet, waarbij je een leuke stoplicht-reCaptcha kan tonen?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Het staat op onze radar. We hebben al diverse obstakels, maar men weet er elke keer weer omheen te werken. Het is lastig om dit soort spammers effectief te weren zonder afbreuk te doen aan de toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van onze site :(

Intentionally left blank

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee