Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Nokia 8] Telegram X: aanmelding van nieuw, onbekend contact

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thexder
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Wie weet hier antwoord op? Lastig om uit te leggen, maar ik probeer het!

De situatie:
1. Ik gebruik een Nokia 8, single sim, 128 GB-versie;
2. Ik gebruik Telegram X naast WhatsApp als mijn tweede chat-app;
3. Voor mijn contactenlijst zijn zowel WhatsApp als Telegram X uiteraard gekoppeld aan mijn @gmail.com-adres waar mijn Nokia op draait.

Uitleg:
Ik weet dat je in een contact meerdere telefoonnummers kunt opslaan (privé/werk/... enz.), maar dat doe ik niet, ik maak voor elk telefoonnummer een nieuw contact aan ─ ook al is het van dezelfde persoon ─ en zet er liever achter de naam bij of het een privé- of werktelefoonnummer is. Het levert dan wel een dubbellange
contactenlijst op maar het scheelt wél, vind ik, in het zoeken naar de juiste naam/telefoonnummer en ook als je gebeld wordt zie je direct of degene privé belt óf met zijn/haar werktelefoon (mits je die telefoonnummers in je contactenlijst hebt staan natuurlijk).

Zo'n contact(layout) ziet er bij mij ongeveer zo uit:
"06, bedrijfsnaam, persoonsnaam, privé/werk" (allemaal op één regel)

06 = dat het een 06-nummer is (betreft het een vast nummer, dan laat ik 06 weg);
bedrijfsnaam = optioneel, als ik iemand als eerste ken van een bedrijf, dan zet ik de naam van het bedrijf erbij zodat ik weet dat hij/zij van dat bedrijf is; ken ik iemand eerder al privé, dan laat ik de bedrijfsnaam weg;
persoonsnaam = de naam van de persoon;
privé/werk = of dit nummer een privé-telefoonnummer is (mocht ik die hebben tenminste, als ik de persoon eigenlijk in eerste instantie alleen via zijn/haar bedrijf ken), of dat dit een werk-telefoonnummer is;

Maar nu komt het!

Eerder vanavond kreeg ik een melding dat ene Karlista van Dennekamp zich bij Telegram X had aangemeld. Toen ik in Telegram X ging kijken zag ik inderdaad die (aan)melding staan als een nieuw chatbericht (zo doet Telegram dat).

Wat mij echter bevreemde: ten eerste, wat al vreemd is, in mijn contactenlijst komt helemaal geen Karlista van Dennekamp voor, ook niet op http://contacts.google.com/ !

En ten tweede, wat nóg vreemder is: die melding van Telegram X was exact vormgegeven zoals ik mijn contactlayout heb, dus "06, bakkerij, Karlista van Dennekamp, privé" !

En het meest vreemde (of opvallende) is misschien nog: ik heb wél een "06, bakkerij, Kristel van Dennekamp, privé" in mijn contactenlijst staan, die gewoon zo in mijn Nokia is op te zoeken en op http://contacts.google.com/ is terug te vinden.

Twee vragen eigenlijk:
1. Waarom krijg ik überhaupt een melding van Telegram X dat iemand zich heeft aangemeld terwijl die persoon helemaal niet met zijn/haar telefoonnummer in mijn contactenlijst staat?; Waar haalt Telegram X nog meer info vandaan en hoe/waarom koppelt Telegram X dat specifiek aan mij ?;
2. En hoe dan presenteert Telegram X deze nieuwe aanmelding (dit nieuwe contact) exact in mijn contactlayout?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18:50
Misschien staat het nummer wel in je contactlist :?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
PinokkioTV schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:21:
Misschien staat het nummer wel in je contactlist :?
Nee, geenszins.

Nog even voor de duidelijkheid: zowel de naam Karlista van Dennekamp als haar telefoonnummer staan NIET in mijn contactenlijst, dát maakt het juist zo vreemd.

Laat ik het zo zeggen: Telegram X doet voorkomen of ik Karlista van Dennekamp inclusief telefoonnummer wél al in mijn contactenlijst had staan, maar dat is dus niet zo (ook niet in het verleden).

Dus nogmaals: nóch de naam Karlista van Dennekamp nóch haar telefoonnummer staan in mijn contactenlijst en deze naam+nummer zijn ook niet terug te vinden op http://contacts.google.com/ !

En tóch suggereert Telegram X dat dit wél zo was en presenteert het naam+nummer ook nog eens volgens mijn contactlayout.

Ik blijf het raar vinden!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True