Terug van vakantie: 18gb aan mail. wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Vlak voordat ik op vakantie ging schreef ik in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/155891/
Op zaterdag 21 juli 2001 22:34 schreef Paul_ het volgende:
Waarom hoor je wel heel veel over het 'I love you' virus, het Kournikova virus etc etc. Maar hoor ik helemaal niks van het
---------------
Hi! How are you?

I send you this file in order to have your advice

See you later. Thanks
---------------
-Virus?

Ik krijg nu per uur wel 2-4 mailtjes van een dikke 200kb met dit virus. Lijkt me ook erg veel extra internet verkeer opleveren. Want het lijkt me dat ik niet de enige ben die zoveel grote mailtjes krijgt. En het worden er ook steeds meer... Ik ga morgen op vakantie maar ik hoop dat mijn server deze regen van virussen wel overleeft.
Nu ben ik dus terug van vakantie. En nu doen mijn pop3 boxen het niet van mijn dedicated server. Mijn host provider zij omdat dat kwam omdat de mail adressen waren geblocked. Paar minuten later komen ze met de volgende mededeling:
It looks like the /var drive is 100% full:

Filesystem 1K-blocks Used Avail Capacity Mounted on
/dev/da0s1a 49583 35335 10282 77% /
/dev/da0s1f 16475191 1050702 14106474 7% /usr
/dev/da0s1e 198399 182940 -412 100% /var
procfs 4 4 0 100% /proc
Betekent dit dat ik nu bijna 18gb aan mail op mijn server heb staan? Mijn hardeschrijf is 18gigabyte en er staat FreeBSD op en een aantal domeinen die samen niet meer dan een paar mb innemen.

Hoe krijg ik dit nu netjes opgeruimd?

Verwijderd

Laat je boxe cleanen...kunnen ze in een klap, jammer van je mail, maar daar zal niet veel tussen hebben gezeten, mail daarna je vrienden kennissen dat je afwezig was door vakantie en vraag of zij nog belangrijke mail hebben gezonden, dan kunnen ze dat opnieuw doen...

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

het lijkt me eerder iets van 182mb te zijn??

Verwijderd

Je had op zijn minst een filter kunnen schrijven met .procmailrc zo doe ik dat ook tegen spamcop.net :)

Verwijderd

En de oplossing is het legen van de /var/spool/mail directory. En dan ga je gewoon fijn met user quota's werken op die disk. :) Hij is een beetje klein vind ik voor een /var!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 07 augustus 2001 14:45 schreef HGM het volgende:
Mij ook.

Verwijderd

Jek an ook even het programma Mailmaint downloaden die delete in een paar seconden alle email die je selecteert
Je kan hem hier geloof ik weghalen
http://www.magsys.co.uk/

Werk opzich mooi handig.
Ook als je een email hebt van bijvoorbeeld 5MB groot
Kun je die zo verwijderen

Verwijderd

rm /var/spool/mail/[inlognaam]

et voilá >:)

• Paul_
Op dinsdag 07 augustus 2001 14:45 schreef HGM het volgende:
OK, niet goed gekeken. Maar NOC van m'n host provider mailde me dat mijn HD vol zat. Vandaar dat ik meteen dacht dat het om 18gb ging...

Ik zal Mailmaint eens proberen. Eens kijken of ik nog nuttige mailtjes heb gekregen...

Verwijderd

ik heb ook zo'n proggie
http://www.avirmail.com
je kunt het ook vinden op tucows

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
uh... telnet naar die bak en check lokaal je mail? (Pine ofzo)?

Dan hoef je die 18 gig of 180 Mb (of whatever) niet te downen :)

• Paul_
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:11 schreef NewAgePerformance het volgende:
Je had op zijn minst een filter kunnen schrijven met .procmailrc zo doe ik dat ook tegen spamcop.net :)
Ik ben niet echt thuis in het plaatsen van mail filters op een server. Verder ben ik ook nog niet echt thuis in freebsd en daarom zit ik bij een host die alle setup en patches voor mij regelt. Echter ik denk niet dat ze een script voor mij willen schrijven.

Maar is het makkelijk om bijvoorbeeld een mailfilter te maken die alle mails met "I send you this file in order to have your advice" gewoon blocked? Ik heb namelijk mijn hostprovider alle mail laten deleten. Maar kreeg net weer van hun een mailtje dat in een paar uur tijd mijn /var alweer half vol stond.
edit:

Ik krijg nu ongeveer 40mb aan virussen per uur. Het schijnt dat het sircam virus ook emails stuurt naar mailadressen die in het cache geheugen staan van je browser. Helaas kwamen 2 van mijn email adressen voor op een paar sport en medische pagina's met vrij veel bezoekers.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 20:56 schreef Paul_ het volgende:
Echter ik denk niet dat ze een script voor mij willen schrijven.
Sproggle to da rescue!

ff uit het blote koppie

.procmailrc in je homedir
code:
1
2
3
4
FROM=`formail -xFrom:`
:0:
* ^Subject.*'I send you this file in order to have your advice'*
/dev/null

DISCLAIMER: Niet bij mij komen huilen als je totaal geen mail meer binnen krijgt nadat je dit ingeklopt hebt ;)

• Paul_
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:04 schreef sproggle het volgende:

[..]

Sproggle to da rescue!

ff uit het blote koppie

.procmailrc in je homedir
code:
1
2
3
4
/dev/null

DISCLAIMER: Niet bij mij komen huilen als je totaal geen mail meer binnen krijgt nadat je dit ingeklopt hebt ;)
Te wreed!
Dank je. Ik zal mijn host ff mailen met de vraag of ze die ff in mijn dinges kunnen stoppen... Heb (nog) geen root toegang omdat ik er toch niks aan heb (had?).

Verwijderd

Dit kun jij zelf als het goed is ook instellen. Je hoeft nl. geen r00t te zijn, iedere user mag normaal zelf zijn procmail tweaken.

• Paul_
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:04 schreef sproggle het volgende:
code:
1
2
3
4
/dev/null

Subject moet zijn Body? Die regel komt namelijk voor in de body. Titel is telkens anders. Namelijk het bestandsnaam zonder extensie.

Verwijderd

code:
1
2
3
4
*'I send you this file in order to have your advice'*
/dev/null

volgens mij mag het dan zelfs zo. Met ^Subject zeg je dus met een regex thingy dat de regel moet beginnen met Subject. Een email is eigenlijk gewoon een tekst documentje met wat tags. Dus als je gewoon dit laat matchen op het hele text documentje ben je klaar.

Verwijderd

Ook ff een .forward in je dir maken met deze tekst
code:
1
"|IFS=' '&&exec /usr/bin/procmail -f-||exit 75 JOUWUSERNAME"

Anders weet sendmail niet dat ie de .procmailrc moet gebruiken!

Verwijderd

Oke, misschien newbie vraag, maar hoe zet ik die filter in mijn mail, ik heb wanadoo.

dus als ik deze code
code:
1
2
3
4
*'I send you this file in order to have your advice'*
/dev/null

als filter wil gebruiken, hoe ga ik dan exact
te werk en hoe zet ik dat op mijn wanadoo
account???

Verwijderd

Euh bel wanadoo op en vraag of ze unix gebruiken, als ze dat doen vraag je ook aan wanadoo of ze een filter in jou .forward en .procmailrc willen maken in jou user account.

Het is het proberen waard vind je niet?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:36 schreef NewAgePerformance het volgende:
Euh bel wanadoo op en vraag of ze unix gebruiken, als ze dat doen vraag je ook aan wanadoo of ze een filter in jou .forward en .procmailrc willen maken in jou user account.

Het is het proberen waard vind je niet?
lol >:)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gaan ze vast en zeker voor je doen :+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1