dualboot hulp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 16:35
Mijn vraag
Hulp met maken van dualboot

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 Ultimate 64 en windows 10 Pro 64
Kingston 240gb SSD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
SSD geformatteerd en geconverteerd in GPT style
2 partities gemaakt van 110gb
Originele Windows 7 gekloond op de eerste 110gb
Dan
bios opstarten via usb stick met W10 Pro
Installatie programma start
Maar op het moment dat ik de 2e partitie wil aanwijzen, blijft deze grijs en geeft de loader aan dat W10 niet op een schijf die MBR geconverteerd is.
Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?

Beste antwoord (via GameNympho op 07-06-2020 00:46)

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 03:06
Let op ik heb met wat ik zeg geen ervaring:
https://superuser.com/que...64bit-to-uefi-from-legacy geeft wat informatie in de vorm van een video:
YouTube: Convert Windows 7/8/10 Installation from Legacy to UEFI Without Data...

Persoonlijk zou ik liever kijken hoe je die gekraakte games (eventueel) op je Windows 10 en de save bestanden dan van de Windows 7 in je Windows 10 krijgt (waarschijnlijk in %appdata%, Documents\\SavedGames of eventueel de game directory). Maar dat ik hoe ik het eventueel zou doen, naast dat ik tegenwoordig geen gekraakte games meer heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
1. Windows 7 is niet (standaard) EFI compatible
2. Door al partities aan te maken laat je geen ruimte voor de boot partities van Windows 10
3. Waarschijnlijk moet je voor Windows 7 (zeer waarschijnlijk) in EFI secure boot uit laten staan
4. Je gekloonde Windows 7 partitie is oorspronkelijk MBR dus als je die terug zet wordt je schijf ook MBR ...

UEFI boot USB voor Windows 7 maken:
http://woshub.com/how-to-...o-install-windows-7/#h2_4

Verder Windows 7 ik mag hopen zonder netwerk connectie nu er geen security updates meer voor uitkomen...

Waarom wil je überhaupt Windows 7 naast Windows 10? Naar wat ik zover heb meegemaakt kan Windows 10 alles wat Windows 7 kan in een nieuw jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 16:35
Dank voor je replay Starke.
Reden waarom windows 7, is dat al mijn games daar op staan en er zitten gekraakte tussen, dat is enkel de enige reden en komt niet meer aan het net.
Voor de rest draai ik W10 en de nieuwere games ook daarom.
Het klopt ind wat je zegt, na klonen is de ssd weer mbr.
W10 heeft meer dan 2 of 3 partities nodig? Het rare is, voor W7 eol was, heb ik genoeg keren een dualboot gemaakt, easy altijd, maar nu houdt ind uefi het tegen en omdat het op gpt style wil geinstalleerd wil worden (dit vat ik, maar hoe krijg ik dan mijn W7 op de 2e partitie van 110gb als ik eerst W10 installeer?)
Ik ben nu met rufus bezig stick klaar te maken (opnieuw maar nu in mbr style) -Dit werkte dus ook niet.
Morgen op me gemak het filmpje goed bekijken en desnoods mee werken op andere pc.
Maar gaat goed komen.

[ Voor 14% gewijzigd door GameNympho op 07-06-2020 00:46 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Starke
Let op ik heb met wat ik zeg geen ervaring:
https://superuser.com/que...64bit-to-uefi-from-legacy geeft wat informatie in de vorm van een video:
YouTube: Convert Windows 7/8/10 Installation from Legacy to UEFI Without Data...

Persoonlijk zou ik liever kijken hoe je die gekraakte games (eventueel) op je Windows 10 en de save bestanden dan van de Windows 7 in je Windows 10 krijgt (waarschijnlijk in %appdata%, Documents\\SavedGames of eventueel de game directory). Maar dat ik hoe ik het eventueel zou doen, naast dat ik tegenwoordig geen gekraakte games meer heb.