Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Google Nest WiFi] problemen met WiFi-punt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joritvan3
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 08-09-2020
Mijn vraag
Ik heb een Google Nest WiFi 2-pack gekocht met een router en een WiFi-punt. De router installeren leverde geen problemen op. Maar de installatie van het WiFi-punt lukt niet helemaal.

- Het lijkt alsof de installatie niet wordt afgemaakt en het led licht aan de onderkant blijf wit (of paars-wit) knipperen.
- De Google Assistent werkt niet. Hij luistert en antwoordt niet.
- Connectie is niet helemaal in orde, ik kan geen muziek erop afspelen (casten), bepaalde instellingen zijn niet beschikbaar etc.
- WiFi werkt wél perfect, ook via dit punt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- T-Mobile Thuis (glasvezel) met Huawei router
- Android Galaxy Note 10+ voor instellen
- Google Home geheel Engelstalig (telefoon ook)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Contact gehad via chat met Google, maar komen er niet uit. Ze mailen me nog, maar heb geen vertrouwen dat dit het gaat oplossen.
- Het valt me op dat de country code FR is. Terwijl ik hem wel in NL bij de MediaMarkt heb gekocht. Gaat het daar mis? Kun je hier zien: http://192.168.86.1/api/v1/status
- Instellen via iOs device maakt geen verschil
- geprobeerd DMZ in te stellen via route. Ook geen verschil.
- inmiddels al 10+ keer naar fabrieksinstellingen gezet.

...

Beste antwoord (via Joritvan3 op 07-06-2020 22:44)

• virofi
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:47
Hoi! Toevallig heb ik exact hetzelfde probleem. Gister een router en punt aangeschaft. Mesh netwerk werkt prima, maar het punt rond de installatie niet helemaal af (witte led blijft langzaam knipperen na installatie) en de Google Assistant op het punt reageert nergens op.

Na een chat en zoeken op Google lijkt dit een bekend probleem en een fout in de firmware update. Dit topic https://support.google.com/googlenest/thread/51558815?hl=en geeft aan dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Verder exact dezelfde bevindingen (en pogingen het op te lossen) als jij. Bij mij ook countrycode FR maar dat lijkt me niet zo’n probleem, dat hebben mijn Nest Protects ook. De supportmedewerker gaf aan mijn case te escaleren naar het engineers team, maar er zal waarschijnlijk een update aan te pas moeten komen.

Slechte eerste ervaring... Twijfel of ik de boel terugbreng als dit niet snel gefixed wordt.

Vraag me ook af of mensen die al een netwerk met deze units hadden nu hetzelfde hebben door een update of dat het alleen om nieuwe devices gaat.

Alle reacties

• Ruben Lubben
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 06-06-2020
Oke vraag 1, zie je uberhaupt het standaard WiFi netwerk? Zo ja, kun je er mee verbinden?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:47
Hoi! Toevallig heb ik exact hetzelfde probleem. Gister een router en punt aangeschaft. Mesh netwerk werkt prima, maar het punt rond de installatie niet helemaal af (witte led blijft langzaam knipperen na installatie) en de Google Assistant op het punt reageert nergens op.

Na een chat en zoeken op Google lijkt dit een bekend probleem en een fout in de firmware update. Dit topic https://support.google.com/googlenest/thread/51558815?hl=en geeft aan dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Verder exact dezelfde bevindingen (en pogingen het op te lossen) als jij. Bij mij ook countrycode FR maar dat lijkt me niet zo’n probleem, dat hebben mijn Nest Protects ook. De supportmedewerker gaf aan mijn case te escaleren naar het engineers team, maar er zal waarschijnlijk een update aan te pas moeten komen.

Slechte eerste ervaring... Twijfel of ik de boel terugbreng als dit niet snel gefixed wordt.

Vraag me ook af of mensen die al een netwerk met deze units hadden nu hetzelfde hebben door een update of dat het alleen om nieuwe devices gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joritvan3
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 08-09-2020
virofi schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:24:

Thanks! Ik zie inderdaad dat veel mensen hetzelfde ervaren.... Wat mij wel opvalt is dat het vooral Nederlandse personen zijn die erover klagen.

Ik ben benieuwd hoe snel Google dit opgelost heeft.

• Raesisch
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 05-12-2020
Beste,

is dit probleem verholpen aub?
Heb net hetzelfde voor.

Router aangesloten, herkent wifi-punt.
Maar plots kan de router niet communiceren met het punt? (Terwijl ik het punt zelfs bijna naast de router gezet heb).

Nogal frustrerend.
Video online hoe te installeren in easy, maar daar komen die problemen niet voor.

Thx

• Kristof-VH
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 25-12-2020
Ik heb deze week hetzelfde voorgehad.
Uiteindelijk opgelost gekregen door het wifi punt te resetten met de knop onderaan. Die heb ik gedurende eventjes ingedrukt gehouden.
Nadien opnieuw in de Home app geconfigureerd een opeens werkte alles.
K.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True