Mijn vraag
Ik heb een Google Nest WiFi 2-pack gekocht met een router en een WiFi-punt. De router installeren leverde geen problemen op. Maar de installatie van het WiFi-punt lukt niet helemaal.
- Het lijkt alsof de installatie niet wordt afgemaakt en het led licht aan de onderkant blijf wit (of paars-wit) knipperen.
- De Google Assistent werkt niet. Hij luistert en antwoordt niet.
- Connectie is niet helemaal in orde, ik kan geen muziek erop afspelen (casten), bepaalde instellingen zijn niet beschikbaar etc.
- WiFi werkt wél perfect, ook via dit punt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- T-Mobile Thuis (glasvezel) met Huawei router
- Android Galaxy Note 10+ voor instellen
- Google Home geheel Engelstalig (telefoon ook)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Contact gehad via chat met Google, maar komen er niet uit. Ze mailen me nog, maar heb geen vertrouwen dat dit het gaat oplossen.
- Het valt me op dat de country code FR is. Terwijl ik hem wel in NL bij de MediaMarkt heb gekocht. Gaat het daar mis? Kun je hier zien: http://192.168.86.1/api/v1/status
- Instellen via iOs device maakt geen verschil
- geprobeerd DMZ in te stellen via route. Ook geen verschil.
- inmiddels al 10+ keer naar fabrieksinstellingen gezet.
...
Ik heb een Google Nest WiFi 2-pack gekocht met een router en een WiFi-punt. De router installeren leverde geen problemen op. Maar de installatie van het WiFi-punt lukt niet helemaal.
- Het lijkt alsof de installatie niet wordt afgemaakt en het led licht aan de onderkant blijf wit (of paars-wit) knipperen.
- De Google Assistent werkt niet. Hij luistert en antwoordt niet.
- Connectie is niet helemaal in orde, ik kan geen muziek erop afspelen (casten), bepaalde instellingen zijn niet beschikbaar etc.
- WiFi werkt wél perfect, ook via dit punt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- T-Mobile Thuis (glasvezel) met Huawei router
- Android Galaxy Note 10+ voor instellen
- Google Home geheel Engelstalig (telefoon ook)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Contact gehad via chat met Google, maar komen er niet uit. Ze mailen me nog, maar heb geen vertrouwen dat dit het gaat oplossen.
- Het valt me op dat de country code FR is. Terwijl ik hem wel in NL bij de MediaMarkt heb gekocht. Gaat het daar mis? Kun je hier zien: http://192.168.86.1/api/v1/status
- Instellen via iOs device maakt geen verschil
- geprobeerd DMZ in te stellen via route. Ook geen verschil.
- inmiddels al 10+ keer naar fabrieksinstellingen gezet.
...