Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 17:35
Beste tweakerts,

Ben nu een tijdje in het bezit van een rx 5700 die ik geflashed heb naar XT.
Alles werkt in principe goed als het gaat om normaal computer gebruik, ben ik aan het gamen heb ik regelmatig last van stuttering na een tijdje spelen.
Dit zijn de dingen die ik zelf al gedaan heb:
- manual undervolten, power limit aanpassen en ook overclocken( daar merkte ik gelijk meer stuttering)
- Adrenalin rx 5700 en rx 5700XT geinstalleerd meerdere versies geprobeerd.
Dit alles Hielp niet tegen me stuttering.
Wat wel leek te helpen was ECO mode aanzetten in de bios maar hier verloor ik veel performance.
Computer opnieuw geinstalleerd en alleen de driver die win10 geeft gebruiken (dus geen adrenalin), wonderbaarlijk had ik hier geenn stuttering.... Was toch wel weer benieuwd of het mis helemaal verholpen was ben dus weer Adrenalin gaan installeren en ja hoor de stutterings kwamen weer terug.
Nou zou het kunnen zijn dat mijn voeding de "evga 550 g2 gold label" te zwak is?
Mijn setup:
Ryzen 3600
Asrock pro4
XFX rx5700 die dus geflashed is naar XT
16 gb 3200 MHz geheugen( Ja die is compatible, ben de naam alleen even vergeten)

Zou graag wat tips en tricks willen weten van andere

Groetekes :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc77z
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Omdat je last krijgt na een tijdje spelen, wordt misschien je gpu te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Alleen de standaard driver gebruiken en dan via Afterburner de boel tunen / in de gaten houden lijkt me de juiste weg.

Helaas zijn is de nieuwe serie drivers van AMD om te huilen. Bergen en bergen met vage klachten zoals de jouwe, maar dan weer niet voor iedereen. Heel frustrerend.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
Luc77z schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:36:
Omdat je last krijgt na een tijdje spelen, wordt misschien je gpu te warm?
Temperaturen zijn constant goed, nooit te warm. Heb hele goede airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc77z
  • Niet online
Op welke kloksnelheden en voltage zit je nu dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat is je junction temp na een tijdje gamen? Die verschilt namelijk van je normale GPU temp. Vanaf 110gr gaat hij throttelen. Met welke games ervaar je dit?

Overigens zijn onze configs redelijk gelijk, ook ik heb een XFX 5700 die geflashed is naar een XT met een Asrock K4 gaming/Ryzen3600/16gb en een 550watt voeding(alleen dan van Corsair). Geen last van stuttering. Heb hem nu wel op 1000mv/1950mhz draaien vanwege het lawaai maar ook op 1200mv/2200mhz ervaar ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
Thanks voor de info guys, ga vanavond de settings op default zetten en dan de metrics goed in te gaten houden. Wordt vervolgd:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
Luc77z schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:03:
Op welke kloksnelheden en voltage zit je nu dan?
Heb 1000/1950 overgenomen en loopt nu al een paar uur soepel. Lijkt erop dat ik de sweetspot gevonden heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc77z
  • Niet online
xtroardinary schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:08:
[...]

Heb 1000/1950 overgenomen en loopt nu al een paar uur soepel. Lijkt erop dat ik de sweetspot gevonden heb!
Niet verkeerd. Mijn Xfx 5700 haalt ongeflashed 1960mhz. Is de xt flash dan wel zinvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zijn die Temperaturen wel goed, mijn XT komt niet boven de 94 graden onder full load. 110 is wel heel veel om weg te krijgen als uit je kast.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
Luc77z schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:49:
[...]

Niet verkeerd. Mijn Xfx 5700 haalt ongeflashed 1960mhz. Is de xt flash dan wel zinvol?
ghehe zinvol misschien niet maar wel leuk om te doen^^
Het lijkt er gewoon op dat alles wat auto geconfigureerd is door amd gewoon niet lekker werkt.
Mijn temperaturen zijn onder full load 71g Junction en die is dan 10g hoger dan current(heb veel fans).
Draait nu zeker wel soepeltjes moet ik zeggen. Thanks voor de tips mensen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
Beste mensen, sinds enige tijd de ram op 2933 gezet en nooit meer stutters gehad!
Pagina: 1